luni, 8 ianuarie 2024

Vacanta de iarna...

... s-a sfârsit 😔 Am avut 16 zile de concediu si... au zburat ca vântul! Ohooo, apropo de vânt (la propriu) am avut parte din plin zilele acestea. Temperaturile au oscilat între 5 si 15 grade iar amiezile pareau zile de primavara!
Apoi în prima zi a Anului Nou, vizita la gradina zoo în magica expozitie de lumini, muzica si culori.
Marti, miercuri si joi au fost zile de tândăleală. Am servit filme "pe pâine"! Cred ca am vazut chiar si patru filme pe zi... [Mi-am dereglat total somnul, am fost treaza pâna la trei dimineata si am dormit pâna la orele 9:30. Însa, începând de luni, va trebui sa revin la rutina saptamânii de lucru cu 40 ore! Înca nu stiu cum voi reusi... mai sunt doar câteva ore pâna când va trebui sa ma prezint la birou.]
Vineri... m-a lovit un dor enorm de zapada! Cum sa închei "vacanta de iarna" fara sa fi vazut zapada?!
La aproximativ 150 km de noi, în Alpii Allgäu, într-o mica statiune montana stim ca iernile sunt mereu îmbracate în nea... Este un fenomen ciudat, pentru ca altitudinea nu depaseste 1500 metri, dar Balderschwang are zapada din plin! De jur împrejur este totul verde, în statiune însa patura de nea depaseste 70 cm iar pe vârfuri, zapada este mult peste un metru. 🛷
Asa cum ne asteptam, parcarile erau arhipline! Cei mai multi erau veniti la schi. A trebuit sa dam trei ture, pâna când am gasit un spatiu legal de staționare! Dar s-a meritat!
Am luat saniuta si ne-am îndreptat direct spre pista de săniuş. Nu era aglomerata, erau doar câtiva copii... Am facut câteva ture, Leo a fost membru permanent al echipajelor ☺ Leo & Carmen si Leo & Helmut ☺ Am uitat ce greu este sa urci dealul! Ne-a iesit sufletul si pâna în vale, ajungi în mai putin de un minut! Este corect?! In plus, ba ne-a fost cald, ba ne-a luat frigul... Doamne, când eram copii, alergam zi-lumina si nu simteam nici gerul si nici oboseala! Uitam si de foame si de sete, chiuiam de bucurie pe panta în jos, alergam si râdeam alaturi de prieteni si ne întorceam acasa abia când se întuneca.
"Prin omătul amintirii trece săniuţa copilăriei. Cu ecou de clinchet şi dangăt..." (citat N. Petrescu-Redi)
Pe la ora 15 a început sa ninga. ❄️🌨️ Am intrat la restaurant si am baut câte un ceai negru cu rom. Nu mi-era foame, dar mi-am comandat o portie mica de cartofi pai - miroseau apetisant. Leo s-a asezat pe bancuta, între noi (cum altfel?! ☺) si a tras un pui de somn.

Ne-am reîntors pe pista însa ne scazuse mult elan. Aveam plumb legat la picioare! Dupa doar doua ture am transpirat si sub limba! Am hotarât ca e vremea sa ne întoarcem acasa, ningea tot mai puternic si vizibilitatea devenea tot mai redusa.
Pe masura ce ne-am îndepartat de munti, ninsoarea s-a transformat în lapovita, apoi în ploaie. Am ajuns acasa înainte sa se lase întunericul si dupa ce am facut dus, am adormit ca bolovanii ☺
Sâmbata am continuat cu filmele - am reusit sa vad toate nominalizarile la Golden Globes si Oscar cu exceptia filmului „Killers of the Flowers Moon“ (acesta era pe lista Amazon "de împrumutat" pentru 14 euro!).

🎄Astazi am despodobit bradul, cu toate ca arata înca foarte bine! Cum l-am scos pe terasa (asa, cu stativ cu tot) cum a început sa ninga... Si ninge, si ninge... Meteorologii spun ca noptile vor fi cu multe grade în minus! Deci iarna s-a hotarât sa ne bata la usa! Asta se întâmpla exact acum, când practic pentru mine nu mai conteaza cum este vremea afara! Plec de acasa spre serviciu pe întuneric, ma întorc acasa pe întuneric si îmi petrec întregul timp într-un birou cu temperatura constanta - indiferent ca e vara sau iarna; lucrez la un birou cu doua monitoare enorme, toate jaluzelele la geamuri sunt trase, luminile pe plafon functioneaza 20 de ore din 24! Pentru mine acum important ar fi doar ca soselele sa fie curatate. Fac zilnic 27 km dus, 27 km întors... Si tot începând de mâine sunt anuntate greve în multe domenii! Ce este sigur este ca fermierii vor bloca multe sosele cu tractoarele si utilajele agrare... exact nu stie nimeni, care sosele vor fi afectate. Vom trai si vom vedea!
PS: înscriu postarea la rubrica "Citate preferate" - tabel inscriere Suzana

31 de comentarii:

1. Sper sa nu fie probleme mari cu naveta, am auzit ca e greva feroviara. Mult spor la munca! :)

1. nu depind de tren, dupa cum am scris mai sus, eu merg la serviciu cu masina mea si marile mele griji pentru azi dimineata asa cum am scris, au fost ca soselele sa fie curate (ca ieri a nins si azi noapte a fost ger si se patina pe drumurile publice) si nu care cumva sa-mi fie blocat drumul de greva fermierilor. Si de ce mi-a fost frica, nu am scapat! Soselele nu au fost curatate (poate ca si serviciile de curatare Winterdienst sunt in greva?!) si toate intrarile in localitatea unde este firma mea su fost blocate! Stiau ca firma are peste 2500 angajati si au stiut unde sa "loveasca2 sa-si faca protestul auzit/simtit/dureros!
      Spre norocul meu, eu mi-am luat acasa laptopul si mouse-ul 3D in ultima zi de serviciu a anului trecut, asa ca lucrez de acasa. Am anuntat serviciului personal motivul si... astazi sunt in homeoffice. Prietena mea Andrea nu a avut laptopul acasa si pentru astazi trebuie sa îsi ia o zi de concediu sau sa mearga pe minus si cândva, sa recupereze orele... Este nedrept! Dar ce mai e drept, pe lumea asta?!

2. Intr-adevar, partea cu lucrul remote este foarte buna, mai ales ca se intampla des astfel de lucruri si e pacat sa nu profitam de tehnologia care ne permite asa ceva.

2. (999)Noi unA, credem ca femeile (feminine) nu ar trebui sa lucreze, ci, sa scrie, sa cânte, sa picteze, sa decoreze si înfrumuseteze "casa", sa faca spectacole si sa danseze, sa--i ajute pe barbati (adevarati) sa se... lanseze, apoi sa viseze, sa se bucure împreuna de tot ce au reusit sa realizeze... :)
    Vrai et merveilleux💥💔💫 ! Les personnes vraiment heureuses vivent leurs rêves dans la réalité quotidienne, quels que soient l'espace-temps, les circonstances ou la météo.👍🙏

1. hahaha, revolutia pentru emanciparea femeii a fost câstigata în urma cu 70 de ani! Spre norocul meu, apartin generatiei care nu cunoaste aceste "reguli". In mintea mea, femeia este egala în drepturi cu barbatul din toate pdv-urile! Asa ca, lucrez si imi castig existenta la fel ca si sotul meu. Imi platesc impozitele si asigurarile la zi, pentru ca la batrânete sa am o pensie a mea. Am reusit sa imi cresc si educ foarte bine si cele doua fete de care sunt foarte mândra si care au aceleasi principii de viata. Femeile nu exista pe lumea asta ca "bijuterii" pentru niciun barbat!
      Numai bine, Josif!

2. Nu am fost, nu sunt, si nu voi fi niciodata de acord cu egalitatea dintre barbat si femeie. Femeia i-a fost dintotdeauna (înca este) net superioara barbatului, iar în spatele unui barbat adevarat, puternic si emancipat, dintotdeauna de la Geneza pâna azi, o femeie frumoasa, puternica, independenta si înteleapta a existat... :)
      Binecuvântari supreme, eterne, perene, în orice ano timp, împrejurari ori vreme!

3. alles klar!
      Iti doresc numai bine!

4. Vielen Dank, und das tun Sie auch!

3. Tot ce-i frumos se termină repede.🙂
    Sunt foarte atent la comentarii, să nu mai dau cu bățul în baltă.😀

4. The snow fun is so great. What a great time you had!

1. this year we still don't have snow in our city... At the moment it's just a thin layer of snow, laid down last night.
      I made the trip to the mountain resort, just for an afternoon, and yes, it was very, very nice. we had a lot of fun ☺

5. Aaaah, ce poftă de sanie mi-ai făcut!!! Dar se anunţă ninsori şi la noi, deja e frig, poate-poate vine şi la noi. Dacă nu, fac ca tine: merg unde e zăpadă şi când mă întorc, o aduc după mine :D
    Să ai o săptămână frumoasă, cu spor mult! Te pup!

1. dadada, Paltinisul nu e departe. Vaai ce mai urcam noi saptamânal! Intreaga iarna urcam la schi. Ce frumos era!
      Tin minte când eram mica, urcam cu schiurile în spate pâna la Pilonul 4 si de acolo imi dadeam drumul pe pârtie... Nu aveam bani de telescaun ☺
      In anul 2000 am petrecut o saptamâna la Paltinis, in Casa Turistului... Era hotelul cu cea mai buna cotare acolo, in Palti.
      Anul acela am trait winter wonderland! Dimineata era soare, si noaptea ningea si viscolea, suiera padurea... Seara când ne intorceam de la pista, totul in jur sclipea ca diamantele... Zapada era mereu proaspata, pufoasa, noua. Atunci le-am inscris pe fetele mele la curs la Joe (Adela avea 9 ani si jumatate si Raluca 8 ) si dupa trei zile coboram de pe Oncesti împreuna. Este amintirea mea cea mai frumoasa despre iarna!
      La sanius mergeam la Curmatura. Pe vremuri nu existau vilele acelea... era doar Cabana Curmatura, unde mancam ceva si beam câte un ceai.
      Te pup Potecuta draga, saluta Sibiul si împrejurimile din partea mea ♥
      Gânduri bune si îmbratisari 😍💞

6. Si la noi a pudrat putin, doar ca acum s-a si oprit. Poate mai continua la noapte.
    Leo pare la fel de bucuros sa fie pe saniuta ca si voi! Eu mai tin bradutul, inca rezista in suportul cu apa. Este o atmosfera minunata la voi si imi place cum faci depozitarile. Multumesc pentru atmosfera, draga Carmen! O saptamana minunata la voi! Pupici!❤️😘

1. Leo s-a urcat pe sanie din proprie vointa, nu l-am obligat nicio clipa! Dar daca i-a placut cu adevarat, nu stiu... Helmut zice ca Leo s-a dat cu saniuta doar pentru ca este foarte fidel, vrea sa fie mereu cu noi si sa ne faca pe plac... Poate daca am merge mai des, o perioada mai lunga, am putea observa daca este dorinta lui sa se dea cu saniuta... Asa doar, de doua trei ori pe an... Poate ca Helmut are dreptate.
      Te pup. O saptamâna cât mai frumoasa! ❤️😘
      PS: la noi acum sunt -6C

7. La noi inca nu a nins chiar daca au anuntat asta. Este un ger groaznic si bate un vant turbat. Mai vedem pana maine dimineata ce se intampla, cat de mult o sa ninga. Vad ca ai avut o vacanta linistita si relaxanta. Asa si trebuie mai ales ca a fost una mult mai lunga. O saptamana frumoasa sa aveti!

1. si la este ger sii bate vântul, dar usor. Uraganul a fost inainte de Craciun aici in Bavaria si vântul turbat a durat mai mult de doua saptamâni!
      Da, vacanta a fost cu adevarat de relaxare. Cu sarbatorile si weekendurile, a trebuit sa sacrific doar 8 zile de concediu, dar am avut 16 zile libere, in total. O vacanta "sanatoasa"! ☺
      Multumesc! O saptamâna placuta si tie! 😀

8. Am citit azi noapte, inainte sa adorm ce ai scris. Dar eram prea obosita sa mai scriu.. si in plus deja ma visam pe partie. Atat de mult m-am putut bucura de aceasta mini excursie la zapada! Nu iti poti imagina. :D Am savurat imaginile si m-am bucurat alaturi de voi. Mi-l si imaginam pe Kouki pe saniuta.. Chiar! Nu am mers pana acum cu el cu saniuta (cu Dodo am fost cand era foarte micut). Cine stie ce miracol s-o infaptui si poate pana in decembrie se vor schimba in si mai bine multe... si voi merge cu saniuta cu el. haha.
    Ma bucur ca ati facut si filmulet! yuppy!!
    Sper ca prima zi s-a desfasurat foarte bine din toate punctele de vedere
    pupici cu mult drag!!!

ps: azi a fost lapovita si ninsoare la noi.. mai devreme vazusem ceva urma slabe de alb...

1. tin pumni si doresc cu putere, alaturi de tine ca situatia sa se schimbe în foarte bine, Rux draga! Trimit îmbratisari si pupici ❤️😘
      PS: acum avem zapada si in oras, dar doar asa, 5 cm. Insa din cauza gerului, persista... Noaptea avem -10C dar nici peste zi, temperaturile nu urca peste zero! Este neplacut afara, mai ales ca bate si vântul! Tja... e iarna!

9. Ai avut o vacanță superbă! Mă bucur pentru tine că ți-ai îndeplinit dorința de a te juca în zăpadă. Se pare că și lui Leo ii place cu săniuța!
    Ce bine că ai avut cu tine laptopul, să înțeleg că ai plecat de acasă și a trebuit să te întorci? Sau ai știu că este blocat și nu ai mai plecat deloc.
    Ah, și despre pauza de restaurant: căciulița neagră îți stă minunat, îți scoate ochii în evidență! Iar porția mică de cartofi prăjiți ar fi una mare-mare la noi. Vaaai ce îmi plac și mie, ii cam evit in ultimul timp dar îmi fac cu ochiul!

1. daaa, am fost foarte inspirata sa-mi iau lucrurile acasa, in ultima zi de serviciu! Tocmai ma pregateam sa ies din casa când m-a sunat Andrea, care mi-a zis ce se intâmpla pe sosele. O ora a aincercat sa intre in localitate, pe toate variantele pe care i le-a oferit sistemul de navigare, apoi o ora a avut nevoie sa ajunga din nou acasa, ca tot asa, toate strazile erau blocate! Normal, are nevoie de 15 minute! Asa ca nu am mai plecat. Ce bine mi-a fost! Andrea saraca, a trebuit sa sacrifice o zi din concediul ei de odihna!
      Astazi soselele au fost libere, si uscate - cu toate ca la noi este zapada. Deci strazile au fost curatate si se circula normal. De mâine intra in greva cei de la DB (omolog la CFR) si cica soferii de pe TIR-uri! Se preconizeaza ca livrarile vor avea de suferit, atât de marfuri cât si de alimente! Doamne, ce vremuri traim! Nimeni nu mai este multumim cu calitatea vietii pe care o duce!

Multumesc, esti o draguta! Am avut sosete de schimb si caciulita!
      Cartofi pai nu facem acasa, ca nu sunt sanatosi ☺ dar de pofta, la restaurant, luam cateodata!
      Mi-am cumparat de curând Airfryer si o sa fac mai des, ca nu mai plutesc cartofii in ulei!
      Te pup. O saptamâna buna! ❤️😘

2. Oho de când vreau să aud păreri despre Airfryer de la cineva de încredere, după ce îl folosești o vreme te rog să ne spui și nouă cum ți se pare. Cândva mâncam mulți cartofi prăjiți dar acum sunt ceva foarte rar în meniul nostru. Din aceleași motive 😀.

3. cartofi am facut. Cei taiati de mâna... hand-made, nu au fost reusiti! Am cumparat de aceia înghetati si... au fost foarte gustosi! Trebuie doar stropiti cu un pic de ulei.
      Cand o sa fac si pulpe de pui, o sa iti spun. Noi l-am cumparat, pentru ca asta vara, la prietenii pe care i-am cunoscut in concediul din Italia, am mâncat mici si cartofi pai facuti la Airfryer. Au fost foarte foarte gustosi! Si pe mine m-a amuzat când i-am auzit pe ei spunând "o sa mâncam mici facuti la F R A I E R" ☺☺☺ Am vrut neaparat sa-l cunosc pe fraierul care ne va face de mâncare asa rapid! ☺☺☺

10. A fost o vacanta frumoasa, care s-a terminat minunat.
    Te îmbrățișez Carmen 🤗🤗

1. am citit ca si tu ai avut parte de o vacanta minunata!
      Te pup. O saptamâna minunata! ❤️😘

11. Sunteti pete de culoare pe partie! 😍 Ma bucur ca te-ai putut bucura de sanius - atat cat a fost. 😊 Am "probleme" cu dealurile si cand nu e zapada! Cine ma vrea in vizita si locuieste pe deal - cate dealuri sunt in Bv!!! 😃 - vine si ma ia cu masina! 😊 Glumesc! De cele mai multe ori merg cu taxiul, desi nu-mi (mai) place sa merg cu taxi.
    Pe aici mai mult a fulguit, dar ceva zapada s-a depus... Bine si cata e. 😊 E frig, si aerul miroase a iarna - e ceva ce-mi doream.
    Desi neplacuta foarte blocarea drumurilor, fermierii au mari probleme de cand cu aberatia "protejarii mediului" si "masurile" luate de cei din Consiliul Europei entru a "proteja" mediul. Daca pierd ei, pierdem si noi - vom avea parte de si mai multe "modificate genetic" in alimentatie, de "carne" crescuta in laborator s.a.m.d..
    Bradul vostru a vrut sa mai ramana imodobit si atunci a vorbit cu Zana Iarna sa-i trimita niste stelute albe! 😊

Drum cat mai lin spre serviciu si inapoi iti doresc, Carmen draga! ❤
    Imbratisari si pupici de la quattro pentru trio! 😘 💕 🍀 💞 💖 🐾 🤗

1. daaa, multumim draga Diana ❤️ 😘 Ne-am facut placerea, ne-am dat cu saniuta pâna când nu am mai putut!
      Am prins snurul saniutei de hamul lui Leo, dar saracu nu are putere sa traga sania nici goala ☺ Helmut a râs de mine si a zis, ca pentru asa ceva trebuia sa imi iau un Bernhardiner ☺☺☺ Ala câtareste 90 kg când e adult, Leutu al nostru are între 11 si 12 kg.
      Imi venea sa râd ca ajungeam in vârful pantei si abia ce ma asezam pe saniuta ca el si sarea si isi fixa popnelul la mine in brate ☺ Cu labutele din fata se sprijunea de saniuta dar funduletul si-l posta in poala , sa-i fie moale si cald ☺☺☺
      La noi a nins doar sambata spre duminica si de atunci asa a ramas zapada, încremenita de ger.
      Protestele nu s-au terminat. Ieri a fost o pauza... probabil au astepptat sa vada reactia guvernului. Reactia a fost nu cea asteptata: guvernul s-a exprimat impotriva manifestantilor si au spus ca nu au interes sa gaseasca o cale de mijloc. Astazi iar au inceput! Fermierii, trenurile si soferii de TIR. Azi dimineata am avut emotii, ca spuneau la stiri ca in Augsburg va fi demonstratia-centrala aici in Bavaria... Am iesit pe autostrada si am mers jumatate din drum când una din cele doua benzi a fost blocata de masina politiei cu lumina albastra si text de avertizare: AMBUTEIAJ! Of Doamne, m-am gândit, acum nici nu pot sa întorc, ce fac?! Am bateria veche si 16 zile nu am condus deloc masina (in concediu) si din cauza frigului, ieri mi s-a descarcat (mi-a inchis automat navigatorul si muzica!) Cei 25 km dus ai 25 intors cat am facut eu marti, nu au fost suficieti sa reincarce bateria si ieri seara am avut emotii, am inchis caldura, radio, navigatorul, tot - nuami lumina si ventilatia le-am lasat (ca mi se aburisera geamurile cand am urcat dupa sport in masina) Am ajuns acasa si mi-am facut cruce. Azi dimineata mi-a pornit motorul din prima, insa ma gandeam, daca raman in ambuteiaj (Stau, pe germana) atunci imi va muri bateria si generez catastrofa pe autostrada! Plus ca era ger! Dar TIR-istii si tractoristii au blocat intrarea si iesirea de pe autostrada in doar acea localitate (Kleinaitingen); am trecut cu inima cat un purice pe lânga blocajul rutier de pe banda dreapta si mi-am continuat drumul spre Kaufering. M-am gandit, uf am scapat o data, dar poate ca e blocata intrarea in Kaufering! Juhuuu, nu a fost! Am ajuns la serviciu fara probleme!
      Nu stiu ce va mai urma cu protestele... Toata lumea este tot mai nemultumita!
      Ieri am citit pe FB un articol publicat de un ziar local, despre o pereche de români care au facut un test - au intrat in alimentara in Ro si au cumparat aceleasi produse ca si intr-un magazin in D si ziceau"ia uitati-va ca in Ro e mai scump decat la nemti si ei mereu se plâng si ies in strada, cu toate ca au salarii mult mai mari ca românii"! Si mi-am zis... astia compara perele cu merele, sau portocalele cu rosiile! Posibil ca anumite alimente sa fie mai ieftine, insa noi platim taxele la locuinta de trei patru ori mai mult, avem impozite si la aerul pe care-l respiram, benzina este mai scumpa, abonamentul la telefon si internet este de zece ori mai mare... Sub linie, nici noua nu ne ramane nimic de pe o luna pe alta! Si intre timp, cei care nu au studii si lucreaza in servicii auxiliare, câstiga pentru norma intreaga un pic mai putin decat cei care traiesc pe ajutor social! O anomalie crasa! Numarul celor care nu mai vor sa lucreze (pentru ca "nu se rennetaza") este in crestere iar cei care lucreaza, sunt pedepsiti cu impozite mari, ca sa ii poata duce-n spate pe toti ceilalti! Pensionarii au inceput sa adune sticle din gunoasie ca sa-si majoreze un pic veniturile si miliardele germane încasate din impozite sunt trimise pentru "ajutorari internationale" de tot felul!!!
      Nu mai zic m-ai departe pentru ca imi creste tensiunea... Si blogul meu nu este politic!
      Te pup. Trimit gânduri bune si îmbratisari, de la trio pentru quattro 😘 💕 🍀 💞 💖 🐾 🤗

12. Frumoasă povestire, mi-a amintit de anii petrecuți la Bușteni! Poza în care ești cu Leo, joue contre joue, e bună de felicitare. Sunteți atât de frumoși amândoi. ☺