duminică, 31 decembrie 2023

Ajun de An Nou

Numaram orele ce au mai ramas din anul 2023... mai sunt 12 ore pâna la cumpana dintre ani si fiecare se pregateste cumva pentru aceasta noapte în care sărbătorim Anul Nou. 🎆
Fiecare cu planul lui... Zilele trecute, Potecuta a scris ca "La 20 de ani, azi, 29 decembrie, ar fi fost 90 la sută şanse să-i vină cuiva o idee de a face un revelion la o cabană la mama naibii, în vârf de munte, fără lumină, apă, baie, cu zăpada pân’ la brâu. Şi la 20 de ani, aş fi zis da" si am râs si mi-a placut posatrea ei cuvânt cu cuvânt. Mi-a rascolit atâtea amintiri si am devenit nostalgica... Da, si eu as fi zis la fel, pe vremuri, nu la 20 de ani, ca atunci nu am avut ocazia. M-am maritat la 19 ani cu un coleg de liceu si pe vremea facultatii ne-am izolat total - sotul meu de atunci era foarte posesiv si exagerat de gelos. Habar nu am avut ce înseamna discoteca, club, party, nici macar viata de student nu am trauit-o "normal". Ne-am cumparat apartament si ne-am înhamat la datorii în banca, am muncit tot timpul liber, sa ne achitam ratele. Am trait "gri" treisprezece ani... dupa care am divortat. La 32 de ani aveam lânga mine doua fetite - una de patru anisori si alta de sase. Cea mai frumoasa perioada din viata mea am trait-o dupa ce am împlinit 36 de ani! Eheiii, daca as mai avea o data vârsta aceea! Atunci daca pe 29 decembrie ne-ar fi invitat cineva sa petrecem revelionul "la o cabană la mama naibii, în vârf de munte, fără lumină, apă, baie, cu zăpada pân’ la brâu" as fi zis imediat DA! Eram mai nepretentioasa? mai ne-"precauta" (imprudenta)? mai ne-"înteleapta" (nechibzuita)? - ca ma refer tot la postarea Potecutei... Nu stiu... erau alte vremuri!?!...De-a lungul timpului, am petrecut revelioane si în vârf de munte, si la mare, si pe vapor si la restaurante simandicoase, si la restaurante micute, si la mânastire, si în sali de concert, si acasa sau la prieteni acasa, în tara sau în strainatate... Toate revelioanele au fost reusite în felul lor si pastrez în amintire mai mult partile bune - care de altfel au predominat. De partile mai putin bune am facut haz, si atunci si acum, ca asa mi-e firea. 🥰🤗
Anul acesta vom petrece revelionul acasa, noi trei - eu, sotul meu si copilasul nostru blanos, cu patru picioare. Am pus sampania la rece, pregatim câteva platouri cu Häppchen / Fingerfood, avem sarmalute, avem file de șalău, cu spanac si cartofi cu cascaval ras, avem fursecuri si fructe, nu ne lipseste nimic! Programul la televizor este foarte frumos, ne plac mult retrospectivele anului vazute din diversele puncte de vedere - cel social, politic si cultural. Apoi ne plac retrospectivele revelioanelor, cu videoclipuri muzicale de la The Beatles, Aretha Franklin, Tina Turner, Donna Summer, Nina Simone, Brenda Lee, Janis Joplin, Etta James, ABBA, Boney M, Suzi Quatro, Amanda Lear, Village People,George Michael, Eurythmics, Bonnie Tyler, the Bangles, Culture Club, Kim Wilde, Air Supply, Sandra Cretu, Richard Marx, Kim Carnes, Nik Kershaw, Desireless, Samantha Fox, Patrick Swayze, T'Pau, Madonna, Mariah Carey, Backstreet Boys, Take That, Boyzone,Britney Spears... si pâna la Taylor Swift, Dua Lipa, Billie Eilish, Rihanna, The Weeknd, Ariana Grande, Adele, Beyoncé, Ed Sheeran, Lana Del Rey sau Miley Cyrus.   Baietii or sa stea comod pe canapea, eu însa voi dansa cât ma vor tine puterile - ca asa mi-e firea ☺🥰🤗 Iar când gongul va bate ora douasprezece noaptea, ne vom strânge în brate si ne vom saruta, fericiti ca suntem împreuna. 🥂🍾Apoi, cu paharele de sampanie în mâna, vom iesi pe alee pâna la intersectia cu strada principala unde ne vom întâlni cu vecinii nostri. Ne vom îmbratisa si ne vom ura An Nou fericit, cu sanatate si multe bucurii! 🍀🎊
Aceeași urare v-o fac acum si voua, cititorilor blogului meu. Va doresc sa pasiti cu dreptul în Anul Nou, sa fiti sanantosi, sa aveti parte de cât mai multe zile fericite si sa va împliniti visele! Sa fim mai buni în noul an, mai darnici, mai cu elan sa-i ajutam pe cei mai putin norocosi! La multi ani! 🎉🎄🥂🍾🍀🎊
PS1: pe germana, înainte de Anul Nou se face urarea "Guten Rutsch ins neue Jahr!" tradus mot à mot: sa aluneci cu bine în noul an! ☺☺☺Dupa Anul Nou, se spune: Ein frohes und gesundes neues Jahr! - o urare similara cu românescul An Nou fericit si sanatos! Urarea "La multi ani!" nu este traductibila...
PS2: am cumparat ghivece mititele cu trifoi cu patru foi si "o armata" de coșari din ciocolata, simboluri de noroc, sa le daruiesc vecinilor mei, în primele minute ale noului an.
Noroc si sanatate! Sa ne recitim voiosi si în anul 2024! 🐞🐖🍀

19 comentarii:

  1. "Guten Rutsch ins neue Jahr!"

    "Un cuvânt spune Domnul, şi femeile aducătoare de veşti bune sunt o mare oştire: împăraţii oştirilor fug, fug, şi cea care rămâne acasă împarte prada.
    Pe când voi vă odihniţi în mijlocul staulelor, aripile porumbelului sunt acoperite de argint şi penele lui sunt de un galben auriu.
    Când a împrăştiat Cel Atotputernic pe împăraţi în ţară, parcă ningea în Ţalmon.
    Un An Nou de vis,
    cu parfum de Paradis.
    Cu gust de eternitate,
    pace-n Suflet, fericire, sanatate...!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, draga Iosif! Pace si liniste sufleteasca pentru Noul An. La multi ani! 🎉🎄🥂🍾🍀🎊 Noroc si sanatate! Sa ne recitim voiosi si în anul 2024! 🐞🐖🍀

      Ștergere
  2. Ah, ce mi-au mai plăcut vârfurile de munte! Încă îmi plac.
    Vedeți, totul trebuie făcut la timpul potrivit. Băteam munții fiindcă acolo nu mă puteau opri. După un timp, și sentimentul acela de libertate absolută s-a atenuat, sistemul s-a impus, nu am mai putut gusta.
    La fel și când am putut pleca. Nu m-am mai putut bucura. Vedeți, am polițe de plătit.
    Cel mai aparte sfârșit de an l-am avut acum vreo 4-5 ani - Solstițiu la Capul Horn, Crăciun în Antarctica, revelion în Falkland. Am mai avut momente din astea "astrale" în locuri speciale, dar atunci s-au cumulat. Însă, există doar anumite perioade ale vieții în care să le simți cu adevărat.🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce amintiri frumoase! Ma bucur ca ai trait asemenea momente minunate!
      Ai perfecta dreptate, fiecare varsta are ceva specific si fiecare etapa a vietii ofera ceva aparte. Bucurii putem avea oricand, trebuie doar sa ne deschidem ochii si sufletul.
      Iti doresc sanatate si multe bucurii in noul an 2024! La multi ani!🎉🎊🍀🥂🍾

      Ștergere
    2. Eu sper să mai trăiesc d-astea, nici n-au fost singurele. Mă gândeam la intensitatea percepției aceluiași eveniment la diferite vârste.
      În ce privește spectaculosul, credeți-mă este accesibil majorității. Depinde ce-ți dorești.
      În rest, vă urez sănătate întregii dvs. familii inclusiv cânele.😀 La mulți ani.

      Ștergere
    3. sunt sigura ca vei mai trai momente minunate! Internsitatea perceptiei nu cred ca depinde atât de mult de vârsta, ci mai mult de starea generala pe care o avem. Insa, de la o anumita vârsta, te aventurezi mai rar... Eu personal, imi cunosc limitele, chiar daca lista cu dorinte inca nu am bifat-o. Spre exemplu, concediu peste mari si oceane, cu rucksacul in spate, nu voi mai putea face. In capat de lista cu dorinte pentru concedii sta Mexic, sa vizitez Piramida lui Kukulkan, Yucatán. Mai am Marele Zid Chinezesc, Armata de teracotă si cateva orase Beijing, Hangzhou, Harbin, Xi'an... Apoi mi-as dori India: Jaipur, Mumbai, Agra, Bangalore, Kolkata, Varanasi... Neaparat doresc sa vad Taj Mahal! Mai urmeaza Peru cu Machu Picchu, mi-as dori sa vad si Vietnamul, Tailanda... Vreau si Hawaii...vreau si Australia! si Noua Zeelanda! Nu am fost niciodata in SUA! apoi in Europa, mai spre nord, nu am vizitat Norvegia, Suedia, Finlanda... Viata asta nu mai îmi ajunge, chiar daca am zeci de dorinte ! Nu mai am nici forma fizica necesara turelor de forta, nici agilitatea si vigilenta necesara in tarile mai putin sigure ca în Europa. Eheheeei... multe mai vsez! Insa realitatea este cam alta ☺ Mai am 7 ani pâna când voi iesi la pensie, nu imi doresc decat sa-mi pastrez sanatatea la stadiul de acum. Mare lucru ar fi!
      Numai bine, Florin! Sanatate, noroc si LA MULTI ANI!

      Ștergere
  3. Foarte adevarat ! (scuzati pleonasmul). Noi,astia trecuti de 50 , experimentam destul de des gandul "ce s-ar fi intamplat daca...."? ! Si mai ales daca alegem sa ramanem acasa. O fi nostalgie, o fi anxietate, o fi putin din amandoua ? Posibil ! Axa timpului are un singur sens pentru toti, cei ce azi au 20 (la mine nici macar copiii nu mai au varsta asta...) vor trai toate astea la vremea lor, important e sa ne traim vietile frumos, sa fim buni si sa daruim din putinul nostru celor ce au mai mare nevoie. Cu cateva ore inainte de sfarsitul de an , am si eu un pic de ragaz pentru introspectie. Si va urez tuturor un an 2024 asa cum vi-l doriti, sa fiti sanatosi , sa fiti feriti de primejdii , sa traim cu totii in pace,iar acolo unde zanganitul armelor se mai aude, Dumnezeu sa dea gandul cel bun si pasnic fauritorilor de istorie ! La multi ani tuturor !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt foarte activa in viata, fac multe excursii, merg la concerte, la spectacole de toate genurile, fac sport, dans, particip la seminare profesionale... Facem concedii de doua- trei ori pe an, vizitam tari si orase, luam contact cu noi culturi si traditii...Nu imi place sa stau in casa 🎊🎉
      Numai bine Cristina draga! Un An Nou fericit, cu sanatate si bucurii. La multi ani! 🎊🎉🍀🥂🍾

      Ștergere
  4. Va fi o seara minunata dupa cum ai amintit de anumite detalii! Si imi plac mult miniaturile pentru cadouri. Cosarii arata... delicios!
    Petrecere frumoasa, draga Carmen! La Multi Ani plini de sanatate si impliniri!
    Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Suzana draga. Numai bine! La multi ani cu sanatate si bucurii! 🥂🍾🍀🎉🎊

      Ștergere
  5. Un An Nou Cum ți-l dorești tu, draga mea Carmen! La fel ca tine, voi petrece acasă cu băieții mei! Iar la 12 vom ieși afară să ne salutăm vecinii!
    Numai bine! Multă sănătate. Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela draga! La multi ani, cu sanatate si bucurii! Te pup 😘🤗🎊🎉🍀🍾🥂

      Ștergere
  6. Frumos ai ales sa petreci aceasta noapte Carmen. Alaturi de cei dragi. Iar întâlnirea cu vecinii, la miezul nopții, îmi place mult. Comunitate frumoasa.
    Te îmbrățișez cu drag Carmen și îmi doresc ca și anul viitor sa savurez postările tale.
    La mulți și minunați ani!❤️❤️❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ioana draga, multumesc asemenea. La multi ani cu sanatate si bucurii! 🍀🍾🥂🎉🎊

      Ștergere
  7. Anul Nou cu bine si sanatate!!! :*
    Mie Anul Nou si Craciunul mi-a placut mereu sa le petrec acasa. O singura data am coborat pana vis a vis sa ascultam 2 piese si sa uram unor prieteni la multi ani. Dupa care am si urcat in casa.
    Probabil ca, impreuna cu familia, nu m-ar deranja sa il petrec nici la munte...nici la mare.. atata timp cat suntem impreuna, sanatosi.
    Ce daruri frumoase ai pregatit !! Sigur se vor bucura vecinii!!
    Sper ca ai dansat pe multe piese faine - sunnt sigura ca ati petrecut tare frumos.
    Imbratisari cu mult drag si anul nou 2024 sa fie in primul rand cu multa sanatate ! Cat mai multe amintiri frumoase si bucuri sa adunati!!
    Pupici cu drag si sa ne citim cu bine :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. An Nou cu pace, sanatate si numai bucurii!
      Multumim draga Rux pentru minunata urare!
      Da, vecinii s-au bucurat mult. Azi noapte a fost frig pentru ca a batut vântul foarte tare, nu am putut sa stam pe strada mai mult de 15 minute. Focurile de artificii ne-au inconjurat din toate partile, clopotele bisericii au batut îndelung, atmosfera a fost fermecatoare.
      Lui Leo i-a fost foarte frica , intreaga seara nu s-a dezlipit de mine, a vrut numai in brate... daca as fi avut marsupiu ar fi fost pentru el ideal ♥
      Am dansat, am mâncat numai bunatati si am petrecut frumos o lunga seara ... la ora 2 am stins televizorul, eu am mai citit pâna la ora 3 dupa care am adormit si eu. Azi dimineata m.am trezit la ora 11 ☺☺☺☺
      Saptamâna aceasta trebuie sa ma "antrenez" sa reintru in program normal, ca de luni trebuie sa merg la serviciu, gata vacanta...
      Pupici si îmbratisari ❤️🍀🍾🥂🎉🎊 Sa fie un AN bun pentru toata lumea!

      Ștergere
  8. La mulţi ani, dragă Carmen! ❤ 🤗
    Să-ţi fie 2024 un an frumos, plin de visuri împlinite! 🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Vero draga! Multumim! Un An Nou cu sanatate si numai bucurii! 🍀🍾🥂🎉🎊

      Ștergere
  9. Îţi primul rând, îţi mulţumesc mult, mult!
    Nepretenţioasă sunt şi acum, mai ales când e vorba despre a împărţi timpul cu oameni dragi. Prietenii mei ştiu, e vorba mea, când s-a pus problema de a merge la o pensiune şi nu ştiau cum să împartă camerele: eu dorm şi-n coteţ sau în cuşca câinelui, dacă e şi el de acord.
    Cu mers pe munte însă, la 20 de ani siguranţa era ultimul lucru la care mă gândeam. Acum mă cam gândesc, mai ales că acum ştiu, din surse foarte sigure, cam cât de mari sunt şansele să nu scapi, dacă nu eşti cât de cât pregătit şi nu ai echipament adecvat. De la o simplă alunecare, până la avalanşe care, mai ales în anii ăştia cu vremea cum e, se produc frecvent, la o fracţiune de secundă în care omiţi un semn şi te-ai rătăcit. Şi mă refeream în postare la acel urcat pe munte, la propriu, prin zăpadă, cum se aventurează unii în adidaşi, nu la a merge "la munte", cum e Păltinişul sau Poiana Braşov.
    Altfel, sigur, nu există limită de vârstă, mai ales când e vorba de distracţie. Că apropo, la 20 nu petreceam chiar trei zile legate, cum am făcut acum, că încă dorm... :D
    Ce frumose tradiţii la voi! Şi ce simpatice cadouri pentru vecini!!
    An nou cu bine şi numai bucurii îţi doresc!

    RăspundețiȘtergere