marți, 26 decembrie 2023

A doua zi de Craciun 2023

Ca si pentru Prima zi de Craciun, Helmut a gatit întreg meniul, eu doar am aranjat masa. Leo m-a ajutat si am ales verdele, ca si culoare predominanta. Verde si auriu 🎄
La fel ca si ieri, i-am avut invitati la masa pe Helmi si Reiner. Claire tocmai voia sa iasa pe usa împreuna cu ai ei, când doi copii tocmai au bubuit cu "pocnitori de revelion" pe strada si saraca Claire, s-a întors în casa cât a putut mai repede si nu a mai vrut sa iasa din culcusul ei.
Pentru deschiderea mesei am servit Campari cu suc de portocale, proaspat stors.🍹
La aperitiv, am avut clătite din cartofi cu file de somon afumat, o lingurita de caviar si crème fraîch. Am deschis o sticla de vin alb sec, un Riesling de Würtenberg.
Afara... o vreme ca primavara! Soare si cer senin! A trebuit sa lasam rulourile jos, asa tare a stralucit soarele! Ciudata vreme! Unde sunt iernile de alta data?! 
Apoi am servit câte o portie de ficatel de gâsca prajit cu ceapa si salata verde mixta - salatica, salata creata, rucola, creson, morcov ras si boabe de porumb fiert, seminte de floarea soarelui prajite, ulei de masline si otet de mere.
Felul urmator a fost file de miel, cartofi gratinati si fasole verde pastai, cu sos de ceapa si rozmarin. Dupa care... ne-a trebuit o pauza! 😁
Am baut câte un espresso si am mai adus un scaun la masa, pentru ca lui Leo i-a fost urât singurel. El a primit o portie mica de Bones - o delicatesa din pasta de vita, uscata si presata sub forma de osișoare. 🦴🐶🐾
La desert am avut crema de mascarpone, cu capsuni, zmeura, afine si coaja de portocala rasa (un "dolce" tipic Lombard este proaspat, rapid și ușor este făcut din mascarpone, zahăr, ou și rom). 
Potrivit cu desertul, am deschis o sticla de vin-de-gheata / Eiswein. Acest vin este un deliciu! Este un vin special, obtinut din struguri lăsaţi să îngheţe pe viţă şi culeşi iarna, când boabele sunt aproape stafidite si au stocat dulceata si aroma unei veri! Este un vin dulce si gros, ca un lichior. Continutul de alcool este de 8%, se bea doar câte un paharel, maxim doua!🍇🥂🍇
Pentru al doilea paharel, am parasit sufrageria si ne-am asezat comod în salon, savurând dulceata vinului la luminitele Pomului de Craciun. 
Sper ca ati petrecut cel putin la fel de bine, va doresc o seara de Craciun minunata si va astept mai tâziu la "Miercurea fara cuvinte" - ultima editie a acestui an. 🎄🎀🎄

17 comentarii:

  1. Ce frumos ai ornat! Desi am mancat cam peste măsură, acum că am văzut ozele tale mi s-a făcut iar foame!:)))) Atmosfera este minunata la voi acolo! Sarbatori fericite in continuare! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am probleme cu tasta P, voiam sa scriu Pozele tale. Pupici

      Ștergere
    2. Draga Mihaela, multumim ♥ Craciun fericit si voua! 🍀 💞 🤗 🎄Pupici si îmbratisari.
      PS: se subântelege. Este totul clar. Si mie mi se intampla, foarte des sa nu bat bine o tasta sau sa inversesz doua litere alaturate... sau sa "manânc " o litera ☺☺☺

      Ștergere
  2. Ce meniu încântător și astăzi. Mi-au plăcut mult paharele cu picături multicolore. Leo e un dulce cu stă la masă cu voi. Îmi pare rău de sperietura lui Claire. Si la noi au început pocnitorile/petardele și artificiile. Pisicuta cea mică se tot sperie și fuge ea știe unde. Va trebui să o iau în casă în noaptea de Revelion, că vecinii mei se intrec care dau mai multe artificii.
    Distractie plăcută în continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim draga Niko. Paharele acelea sunt cele achizitionate asta vara, din Insula Murano. Este cristal venetian autentic, Murano este arta in sine!
      Si datorita vremii nebune de afara, cu caldura si soare puternic, paharele au irizat atât de frumos ca nu m-am putut abtine sa nu le fotografiez! ☺
      Da... e rau cu animalutele. Leo nu este sperios, ba chir cand aude bubuituri, iese in curte si latra! Dar de revelion, este nu doar galagia ci si fumul si mirosul de petarde... nu prea ii convine ca noi obisnuim sa isim la ora 12 de Anul Nou pe strada, unde ciocnim cu toti vecinii de pe strada cate un pahar de sampanie. Toti cateii de pe strada stau pititi in camere capitonate, doar Leo vine cu noi. Cand era mic, nici nu baga de seama petardele si artificiile, acum observam pe an ce trece ca ii este tot mai frica... Nu stiu cum va fi anul acesta, sunt curoasa daca mai are curaj sa iasa pe strada cu noi.
      Draga de Scai, dai un pupici din partea mea. Voi aveti multi patrupezi... dragii de ei - cateii si pisicile voastre sunt tare dragalase, dar Scai e total dulce! Craciun fericit! 🍀 💞 🐾 🤗 🎄 Pupici si îmbratisari

      Ștergere
  3. Draguta de Claire. Si la voi sunt iubitori de pocnitori si alte cele galagioase... :(.
    Mie imi plac artificiile (de Anul Nou si cu moderatie) si si mai mult imi plac cele pe care le aprindeam pe bat cand eram micuta, cu parintii.. erau atat de dragute.

    Ce furmos ai decorat - intr-adevar verdele acela este atat de linistitor si placut! Si paharele o bucurie.
    Cat despre bunatatile pregatite... mi-a ramas gandul la clatite de cartof (hmmm meditez cum s-ar putea face :))).

    Mi-am terminat si ceaiul in timp ce priveam imaginile! Leo dragul de el e un scump. Si Kouki se autoinvita langa mine la masa. :)))) E cuminte dragutul.

    pupici cu drag si sarbatori minunate in continuare - mai avem o zi de Craciun. yuppy!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, Claire este foarte sperioasa... ea se sperie chiar si cand aude un avion sau o motocicleta... E adoptata din România, cine stie ce o fi trait, poate a fost abandonata pe lânga o sosea si o fi fost batuta... Doamne, nici nu vreau sa ma gândesc! Pacatosi oamenii care lovesc o alta fiinta!

      Da, ne-am ospatat ca... de Craciun! ☺ De mâine trebuie sa incep sa fac un pic de sport, in casa... Ca zilele astea doar am dormit, am pregatit masa, am mancat, am stat la TV si iar am dormit! hahaha... Trei zile ajung!

      Hmmm nuuuu, nu mai este inca o zi de Craciun. Aceasta de marti a fost a doua zi de sarbatoare. La noi mai urmeaza doar Revelionul, ca sarbatoare mare. Si Heilige Drei Könige / Boboteaza, cum ar veni... dar pe 6 ianuarie.
      Pupici si imbratisari. Noapte buna! 💞 🤗 🎄

      Ștergere
  4. Dichisit si asortat aranjata vesela, ca si culori, nuante... sfesnicul central inconjurat de cristale, stelute verzi, e captivant... Bucatele pregatite, desertul, sortimentele de bauturi, totul pare light, savuros...iar Leo e cel mai rasfatat, galant, intelept patruped cunoscut.
    Zile placute in continuare! te imbratisez si pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Gina draga 🤗🥰 zana buna a blogului Vis si Realitate 🧚🏻‍♀️
      Iti doresc asemenea un sfarsit de an minunat. Trimit pupici si imbratisari 🤗😘💞

      Ștergere
  5. Câtă atenţie la detalii şi cât de frumos arată toul! Felicitări, sunteţi artişti!
    Te îmbrăţişez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Potecuta draga 🤗💞 Pupici si imbratisari 😘🤗

      Ștergere
  6. Superb aranjament, ca si cele anterioare. Jos palaria! Am toata admiratia pentru cei care aranjeaza atat de frumos, eu mananc din farfurii desperecheate, dar calul batran nu se mai invata la buiestru. :D Totul arata de cinci stele! Se vede ca si Leo si-a primit partea... leului. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am mostenit de la bunica mea un serviciu de 12 persoane de tacâmuri din argint si altul aurit. Ea nu le.a folosit, pentru ca spunea, doar pentru ocazii mari - si niciodata nu a considerat ca a sosit momentul. De aceea, eu mi-am propus sa folosesc cele mai bune pahare sau farfurii si tacâmuri, pentru orice petrecere. Pentru ca viata este scurta si trebuie sa ne bucuram de micile "nimicuri" din jurul nostru,
      Noi asternem mese frumoase de câte ori avem musafiri sau la sarbatori - revelion, Craciun, Paste si zile de nastere. Asa ne place si asa ne simtim bine ♥
      Leo este rasfatatul familiei si imtotdeauna isi primeste partea (leului hahaha, ce dragut ai spus tu!).
      Numai bine Ana draga! La multi ani! 😘 🍀 💞

      Ștergere
    2. E foarte frumos si bine asa. Nu am nici un set frumos pastrat pentru ocazii speciale. Poate o sa imi iau unul, dar ca sa il folosesc cu orice prilej, da,da.

      Ștergere
    3. cu orice prilej, neaparat! te pup ❤️😘

      Ștergere
  7. Un adevarat festin, in ceea ce s-ar putea numi si "ziua de smarald" - ma gandesc la culoarea predominanta!
    Leo e de nota o suta cum sade el la masa! 😊 😍 Ce fain, cand invitatii stiu ce inseamna un animalut membru de familie! ❤ Imi pare rau de Claire, ca s-a speriat si a ramas acasa...Tare aiurea cu pocnitorile te miri cand! La noi, legea "spune" (da-mi voie sa hohotesc! 😂) ca e voie sa pocnim doar in ziua de Craciun si in cea de Revelion. E adevarat ca, la noi in cartier (si in alte zone mai "centrale"), nu mai e calvar ca in anii precedenti (de cativa ani e mult mai liniste, dar si cand pocneste cate unu' iti sare inima din piept)
    La deschiderea targului de Craciun din acest an au folosit lasere luminoase in loc de artificii, dar dupa ce a cantat nu-stiu-cine au dat si cu artificii (dar foarte scurt)...

    Dintre cainii pe care i-am avut de-a lungul timpului doar Bony (o "boxerita") n-avea treaba cu tunete, fulgere, pocnitori... Acum, nici Miki (pentru ca e cam surda) 😊 ❤ Dar inainte... nu voia sa iasa la plimbare! Era "dezastru"! 😊
    Zile senine in continuare iti doresc, Carmen draga! 💕
    Pupici si imbratisari de la quattro pentru trio! ❤ 😘 🍀 💞 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mai Diana draga, de multe ori imi spun in gând, oare cum vad patruezii nostri viata alaturi de noi?! Tare as vrea sa vad cum percep ei?!? Pentru ca Leo sunt aproape sigura ca el crede ca e copilul nostru si el este exact asa ca noi ☺☺☺ Lui i se pare normal sa se aseze pe fotoliu, sa se uite seara la TV, sa se inghesuiasca noaptea in pat lânga noi, sa stea pe scaun atunci când noi sedem pe scaune la masa... Chiar si la restaurant, el vrea sa stea cu noi la masa - nu mananca nimic, ca nu are pofte (el are orele lui pentru masa, dimineata un snack si seara, doua blide cântarite la gram, unul cu carnita si legume, altul cu bobite; mai primeste asa, in cursul zilei cate un stick pentru rontait, dat doar când se plictiseste); când stiu ca cei de la restaurant nu au nimic impotriva, pun paturica peste scaun si ii permit lui Leo sa se simta bine, cu ai lui la masa ☺☺☺ Dar daca este un restaurant mai simandicos, sau plin cu meseni - precis exista macar unul care nu tolereaza animalele si nu vreau sa provoc discutii, atunci Leo trebuie sa ramâna sub masa.
      La noi acasa însa... el e rasfatatul, face cum ii este lui mai bine. Stie ca il iubim de ne topim de dragul lui, dar nu profita, este cuminte si ascultator.

      Observ ca lui Leo ii este teama de pocnitori, pe masura ce inainteaza in vârsat. Pana la trei ani, venea cu noi tantos pe strada la ora 12 noaptea, când sareau artificii de peste tot in jurul nostru. In ultimii ani, s-a temut, dar a iesit cu noi, si nu s-a dezlipit de langa picioarele noastre. Anul trecut, a iesit cu noi doar ca sa nu ramana singur, insa nu i-a placut de loc afara, a tremurat si l-am dus inapoi - noi obisnuim sa iesim la ora 12 cu vecinii sa bem sapanie si sa privim focurile de artificii, asa o jumatate de ora. Apoi unii merg acasa, sa doamna ( ies la ora 12 noaptea in pijama ♥), altii invita spontan pe ceilalti la un pahar de vorba, dar niciunii nu rezisatm mai mult de ora 3. Asa a fost in ultimii 7 ani ♥ Anul acesta suntem invitati oficial, la cei mai in varsta vecini de pe strada noastra, la Brunch în Noul An - pe 1 ianuarie la ora 11 ♥ Ce dragut! Am primit cu emotie invitatia.
      Chico este stressat mamarutul, de fiecare pocnitoare. Tremura si nu mai vrea sa faca niciun pas singur. Raluca trebuie sa il ia in brate... Dar plimbarea este pentru sistem digestiv sanatos, de trei ori pe zi. In ultimele zile ale anului, cand deja incep cu pocnitorile, Chico isi da peste cap programul ordonat! Nu mai vrea sa iasa la plimbare, se constipa poate si de frica dar si din cauza ca nu mai alearga, nu mai face miscare. Leo nu se deranjeaza de la o singura pocnitoare, plimbarile nostre nu sunt afectate. Insa in noaptea de revelion, cand pocnitori se aud de peste tot si aerul e imbacsit de mirosul de catran ars, atunci nici Leo nu mai vrea sa iasa la plimbare.
      Sunt curioasa cum va fi la noapte!
      Pupici si imbratisari, voua si animalutelor de sub acoperisul vostru 😘 🍀 💞 🐾 🤗 cu drag, de la trio pentru quattro!

      Ștergere