duminică, 24 decembrie 2023

Ajun de Craciun 2023

Prima bucurie a zilei a fost sa împodobim bradul. 
Conform solstițiului de iarnă, zilele au început sa creasca, însa vrmemea turbata cu vânt si ploaie, mentine cerul întunecat mai toata ziua. Helmut a trebuit sa fixeze bradul în suport direct în camera si în loc ca frunzele uscate dintre crengile bradului sa se scuture pe terasa, în curte, anul acesta au aterizat direct pe podea (dupa ce toata casa era luna-bec si stele☺). 
Abia când bradul si-a desfacut crengile am realizat cât de mare este pentru casa noastra! ☺ Ocupa tot spatiul din fata usii glisante. Dar este OK! ;-)     
 Din punctul meu de vedere, întunericul m-a ajutat, pentru ca întotdeauna aranjez luminitele în brad cu instalatia aprinsa. Apoi am început sa agat globurile. 
Afara, steluta decorativa se zmucea sub rafalele de vânt si se izbea de geam, ca si cum ar fi fost o pară de box, lovita cu putere la antrenament. 
În fiecare an spun, wow, bradul acesta este cel mai frumos dintre toti pe care i-am avut vreodata! ☺ Adevarul este ca iubesc sarbatorile de Craciun si tot ce fac, fac cu pasiune.
M-am grabit la bucatarie pentru ca mi-am propus pentru aperitiv un bradut din foitaj. 
Am uns o foaie de aluat frantuzesc cu cème fraîche, am pus un rând de bacon si unul de brânza pentru sandwich. Am taiat fâsii si am pliat treptat inegal, precum crengile unui brad de la baza spre vârf. Am înfipt o tepusa subtire si am pus "brâdutii" în cuptor, pe foaie de copt. I-am asezat pe farfurii si am ornat cu rosii-cerry. Pentru "vârful bradului" am taiat cu forma de steluta, felii de castravecior. Am asezat masa si abia am mai avut timp sa fac dus înainte ca fetele sa sune la usa. 
Va doresc un Ajun de Craciun fericit, un Mos Craciun darnic si un Craciun de poveste! Sarbatori fericite, cu sanatate si bucurii!

12 comentarii:

  1. La voi arata asa cum imi imaginez ca ar arata la Mos Craciun acasa. Bradul este superb!!! Si al meu anul acesta este maaaare. Credeam ca nu incape in locul dedicat. De fapt, crengile pe o parte sunt pe perete :)))))). Inca nu l-am impodobit pentru ca.. vreau sa ma asigur ca sta bine - azi cu parintii - si oricum, am comandat doua seturi noi de globuri care vin pe 27 :)))). Dar probabil ca azi o sa montam instalatia... eu singura nu am reusit, nu aveam nici scaunul si nu am vurt sa o deranjez pe Buni.
    Ce bine arata bradutii in foietaj!! Yum.. :D
    Pupici cu drag si Craciun fercit!!!
    (si vreme mai frumoasa :D)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. astazi nu mai ploua si vântul parca a mai lasat din intensitate, insa tot nu este placut afara... pare ca vine primavara, nu Craciunul! Pacat... mi-ar fi placut zapada mare! Pâna pe 8 ianuarie, vreau zapada ♥ apoi, gata, nu ma mai intereseaza... pentru mine iarna ar putea sa treaca din 15 ianuarie... Dar, ce?! ma asculta?! ☺☺☺
      Craciun fericit dragaRux, pace si linste sufleteasca, sanatate si bucurii! 🌟💞🌲😘 💖 🤗 Pupici si îmbratisari .

      Ștergere
  2. Iti multumesc, Carmen draga! Banuies ca a fost o seara minunata de Craciun! <3
    E superb bradul! E minunata atmosfera! Cu tot vantul de afara, in casa e cald si bine si, cu imaginatie... :-) Imi imaginez o cabana in varf de munte, unde zapada e mare, vantul suiera, in semineu ard lemne, oamenii sunt fericiti! <3

    In Ajun de Craciun a fost zapada in Bv!!! <3 Spre dimineata (spre ziua de 25), insa, a inceput sa ploua si... a plecat zapada. Off. :-)

    Leo priveste cu mirare bradul (e foarte frumos - si el, si cum e impodobit); asa pare. Sta comod si cerceteaza. :-) Faina atmosfera. Poate adulmeca si bradutii pe care ii mesteresti tu la bucatarie?! :-) Arata foarte apetisant ceea ce ai facut si imi imaginez cat de gustos.

    Craciunul cu bucurie sa va fie, cu sanatate, noroc de oameni buni si de bani multi! :-) Si-n fiecare zi tot la fel de bine sa fie! <3
    Imbratisari, ganduri bune si pupici de la quattro pentru trio! <3 <3 <3 Urari de bine si pentru toti cei dragi voua! <3
    Craciun fericit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am auzit ca si la Cluj a nins in Ajun de Craciun... Aici zici ca vine primavara! Astazi nu a mai plouat, a fost chiar soare, ca la masa de Craciun a trebuit sa lasam rulourile joc, ca ne orbea soarele! Culmea culmilor, nu?! Vântul si-a scazut la jumatate puterea de suflare... Dar tot nu imi face placere vremea asta! As fi vrut zapada multa si pufoasa! Hm... asat e ☺
      Pupici si imbratisari draga mea Diana, Craciun fericit, pace si linste sufleteasca, sanatate si bucurii! 🌟💞🌲😘 💖 🤗 Gânduri bune si imbratisari, de la trio pentru quattro

      Ștergere
    2. Multumesc, Carmen draga! 💕
      Ieri, aici a fost zi de toamna; azi a fost primavara in toata puterea cuvantului! 😃 In 24 a fost zapada, in 25, pe la 3 dimineata, a inceput sa ploua - scurt, dar a curatat zapada! :-((( Inca e destul de cald afara, dar la pranz a fost cald bine! Pfuuu! 😊
      Pupici! ❤ Seara frumoasa in continuare! 💞 🐾 🤗

      Ștergere
    3. of! e atât de greu de Craciun cu temperaturi de +7 /+10 grade! Pentru ca sunt asa multe castronase si olicioare cu mancaruri si resturi de mâncare, cu sarmale care miros in frigider! Daca era frig, toti puneam pe terasa, pe balcon... Astazi a batut un soare, ca in casa era ca in sera! A trebuit sa tragem jaluzelele! Culmea culmolor!
      Helmut zice - lasa, ca economisim energie - in sensul ca facem economie de bani, ca pretul la gaz este astonomic! Dar... Inca nu ne-a interzis nimeni in scris, sa nu mai folosim semineul. Deocamdata nu este nevoie, insa putem înca sa incalzim cu lemne.
      Pupici si imbratisari draga mea. Craciun fericit! 🍀 💞 🐾 🤗 🎄

      Ștergere
  3. Si eu împodibesc bradul începând cu luminițele aprinse. Si da, am inceput să prefer să-l împodobesc seara ca să se vadă mai bine. Chiar frumos bradul vostru, a meritat să-l aștepti a piată.
    Îmi plac mult brăduții tai. Vroiam să-i fac ca pe ceva dulce, ca pe compoziția de melcisori cu scortisoară, dar asezati în formă de brăduti ca la tine. Frumoasă ideea de aperiti. Sper că ati avut o seara minunată împreuna.
    Crăciun fericit și sărbători binecuvântate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, cred ca si varianta dulce este foarte gustoasa! Gemul va curge peste forma la fel ca si branza, dar... am taiat plusurile ☺
      Te pup, Craciun fericit, pace si linste sufleteasca, sanatate si bucurii! 🌟💞🌲😘 💖 🤗

      Ștergere
  4. In fiecare coltisor din sufrageria ta predomina magia si parfumul Craciunului...Leo e ca un strajer tantos si impozant, poate se simte dominat de statura bradului. Imi imaginez ce aer ozonat va daruie acest brad bogat, superb decorat. Bunatatile tale culinare , precum si aranjamentele imi incita imaginatia si inspiratia de multe ori...
    Un Craciun cu sanatate, plin de povesti minunate si bucurii!
    Te pup si imbratisez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea Gina, zâna buna a blogului ♥ dadadada, asa o sa te numesc de acum! Te pup draga mea, iti doresc Craciun fericit, pace si linste sufleteasca, sanatate si bucurii! 🌟💞🌲😘 💖 🤗

      Ștergere
  5. Foarte frumos bradul tău și foarte apetisanți brăduleții! Un Crăciun ca în povești să ai! că decorul este deja! Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Craciun de poveste, Mihaela draga! sa fie bine pentru toata lumea! Sanatate si pace sufleteasca!💞🌲😘 💖 🤗

      Ștergere