sâmbătă, 30 decembrie 2023

La sfârsit de an

Exista obiceiul ca de Sfânta Barbara, pe 4 decembrie, sa tai o ramurica de cires (sau prun) si sa o pui în vaza. La caldura casei, ramurica va face boboci si acestia vor înflori între Craciun si Anul Nou. Se zice ca florile gingase, albe, vor aduce noroc si armonie în casa în care au înflorit (de unde si expresia din colinde "florile dalbe"). 
Pe vremea când aveam ciresul în curte, nu uitam niciodata sa taiem o ramurica, dar... ciresul era batrân, s-a prapadit si nu am mai plantat altul. Actualul plan al curtii a prevazut doar copaci decorativi, care înfloresc primavara si parfumeaza curtea si ofera intimitate vara si toamna, ferindu-ne de privirile trecatorilor de pe alei, fara a face umbra celorlalte flori în curte. Prin urmare, nu am mai pus ramurica de cires în vaza de multi ani, însa, multumim Domnului, suntem sanatosi, ne merge bine, suntem multumiti. Eu cred ca orice floare în glastra daruieste voie buna, frumusete si armonie. Zilele acestea, ultimele ale anului 2023, am în sufragerie un buchet superb de trandafirasi. L-am primit de la fratele meu si cum dar din dar se face, m-am gândit sa ofer câte un fir de trandafir fiecarui cititor al acestui blog. Sa va aduca noroc, sanatate si voie buna! Sa încheiem anul în armonie si sa ne revedem/recitim cu bine în anul 2024! 
La multi ani tuturor! Sanatate si prosperitate!

14 comentarii:

  1. La mulți ani binecuvântați, cu multă sănătate, pace și bucurie!
    Mă bucur mult că te-am "descoperit" și îmi place foarte mult ceea ce găsesc aici, la tine. 🤗❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, draga Daniela.
      Ma bucur ca ne am cunoscut in blogosfera asta mare. Iti multumesc si iti doresc toate cele bune! La multi ani 💞🍀🎊

      Ștergere
  2. Arata minunat trandafirasii ca si imaginile in ansamblu. Ca niste superbe tablouri!
    La Multi Ani, draga Carmen. Doar bucurii impreuna cu dragii tai! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mulţi ani!🍀 💖❤️😘 Ajun de Anul nou cu bucurie!
      Anul 2024 cu sanatate si vise implinite!

      Ștergere
  3. Adorabili acești trandafirași în miez de iarnă, mulțumesc din priviri, din suflet pentru "darurile" tale scrise aproape zilnic și împărtășite nouă, spre încântare, aprofundare de noi lucruri, sau pur și simplu activități cotidiene, creații, inspirații...
    An Nou bogat cu sănătate, inspirație, succese și împliniri!
    Să ne citim doar de bine🙏!Te îmbrățișez și pup, dragă Carmen 🤗😘! La mulți ani! 🎊🌹❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea Gina, iti multumesc pentru caldele cuvinte ❤️😘 Am zis eu ca tu esti Zâna blogului 💖 Multumesc, fiecare comentariu al tau ma bucura, ma motiveaza si imi transmite energie pozitiva.
      Trimit pupici, imbratisari si gânduri bune, draga mea Gina 🤗😘 La multi ani, sanatosi si voiosi! 🍀 💖❤️😘

      Ștergere
  4. Vaaaai sunt superbi!! Ce frumos se vad in poze - zici ca e ... deja vara! :)))
    Iti multumesc pentru gand si bucurie. :*
    Ai dreptate! Nu trebuie sa fie musai crengute :)

    Iti multumesc si pentru urari si le intorc inzecit!!
    La multi ani!! Si anul 2024 sa ne aduca multa sanatate si bucurii :*

    Pupici 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. avem vreme de primavara! Sunt +8 / +12 grade, noptile între 1 si 5 grade! Ciudata vreme! Astazi va fi o zi frumoasa, însa la cumpana dintre ani va incepe ploaia si vijelia! Sper sa apucam "pe uscat" ora zero! Noi obisnuim sa iesim pe strada la ora 0/12 noaptea, sa ciocnim un pahar cu sampanie cu vecinii - toti iesim la capatul aleii, spre strada principala si admiram focurile de artificii. Niciodata în ultimii 7 ani , nu a plouat! Ar fi chiar pacat!
      Cat despre inceputul anului 2024... vine iar uraganul peste noi. Ploi si vânt cu viteze peste 50km/h. Ultima saptamâna a anului 2023 tot asa a fost, ca nu am putut sa facem nicio excursie! Am tot amanat, pentru când se va linisti vremea. Este o expozitie in aer liber cu lumini si minunatii realizate din spoturi luminoase, la noi in Zoo, dar... or a plouat, ori a fost vânt, ori am avut altceva de facut. Asatzi as fi putut sa profit de ziua fara ploaie si vânt, insa... exact asatzi expozitia este închisa! (programul de vizita este de la orele 17 la 22, normal ca angajatii nu vor sa-i prinda revelionul la lucru!) Mda... nu stiu daca voi reusi sa ajung sa o vizitez, pe data de 7 ianuarie se va inchide.
      Te pup si iti doresc toate cele bune! Sanatate, bucurii si inspiratie mai departe, in blogerit si hand-made 🍀 💖❤️😘

      Ștergere
  5. La Mulți Ani!! Foarte frumoși trandafirii! Multumesc. Pupici

    RăspundețiȘtergere