vineri, 19 ianuarie 2024

Cartea calatoare

În cadrul jocului initiat de Mihaela, am primit spre citire romanul "Adulții ăștia!” - Caroline Hulse.
Trebuie sa recunosc ca romanul m-a prins cam greu... Pentru gustul meu, prea mult dialog "banal", nespectaculos... Însa, dupa ce m-am fortat (câteva pagini bune) sa ramân la lectura, textul m--a captat. Personajele mi-au devenit simpatice si aventura lor tot mai interesanta... 
Am descoperit o veritabila aventura de Patchwork-family într-o vacanta de Craciun ☺ Exact asa cum se concepe o piesa textila din bucati mici de material de diverse tipuri, dimensiuni si culori (patchwork), exact asa se creaza si relatia acestor adulti...Cu sau fara copii din relatii anterioare, implicati mai mult sau mai putin sentimental în noile relatii - parteneriate neconjugale, "adultii astia" amesteca de-a valma sentimente, interese, ambitii si pasiuni. 
Romanul descrie la început doua cupluri frumoase si perfect ancorate în societatea contemporana si pe masura ce înaintezi în lectura, începi sa observi fisurile tot mai adânci din "armonia" lor de familie. Situatia este în curând dominata de neîncredere, neînțelegeri și minciuni. M-au amuzat "întreruperile" din roman prin prezentarea reclamelor parcului de vacanță - o paralela voit bizara între actiune si locatie. Interesante sunt pasajele despre cum vad copiii lumea adultilor, dar si cele despre cum percep adultii lumea copiilor... 
În final, panica indusa de misteriosul incident este deviata si romanul are happy end. 
Fara mari pretentii literare, recomand romanul ca lectura de destindere, pentru o zi de concediu.

12 comentarii:

  1. O las pentru concediu, am trecut-o pe listă şi îţi mulţumesc!
    Weekend frumos, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina recenzie! Scurt si la obiect!
    In cazul meu, daca dialogurile nu ar fi fost atat de simple cred ca greu as fi putut citi cartea. Imi par firesti, curgand fara "sincope" siropoase sau alte "fandoseli" si fara a-mi pune mintea la contributie. Fiind cu atat de mult dialog n-am putut s-o las din mana, curioasa sa aflu care-i persoana care avea nevoie de ambulanta.
    Aproape doar din dialoguri erau descrise relatiile dintre acei oameni - ceea ce mi s-a parut foarte interesant.
    Necitind, de regula, romane de gen, pentru mine a fost o surpriza foarte placuta "lejeritatea" romanului, si povestea mi s-a intiparit in minte. 😃

    Ganduri bune si pupici de la quattro pentru trio! 💕 💞 🐾 🤗 😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mie mi ar fi placut niste descrieri filigranate, ceva mai complex... Sa-mi dezvolt imaginatia si filtrul prin care vad lumea 🤗😉
      Te pup, brasoveanca mea draga 🤗😘 Va doresc un weekend minunat, pupici si imbratisari de la Trio pentru Quattro 🐾💞😘🤗

      Ștergere
  3. Nici pe mine nu m-a captivat de la început, săritul de la o persoană la alta mă cam deranja, dar la final eram nerăbdptoare ...să inceapă investigația. Am tot asteptat să ajung la partea in care se implică poliția și o exonerează pe Alex de vină.
    Îmi place cum ai descris familia, patchwork! Din bucățele colorate. Cred că în zia de azi multe familii sunt așa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi se pare ca s a insistat asupra unor momente banale si s au omis subiecte interesante... Dar, oricum, cartea a avut succes international, a fist tradisa in multe limbi. Eu nu as fi cumparat o 😜🤗
      Daaa, si noi suntem o patchwork family 🤗 Prima sotie a sotului meu a decedat, el are doua fete si patru nepoti. Eu am divortat de primul sot cu care am doua fete iar el nu se implica in viata noastra (Domne Mult'am!) nu ne am mai vazut de peste 15 ani! In plus, eu si Helmut avem adoptat un baietel blanos si cu patru picioare,pe scumpul Leo 🐾💞 Suntem o familie mare, ne ajutam cu drag, ne intalnim foarte des si fiecare e multumit cu stilul lui de viata.

      Ștergere
  4. Am terminat si eu cartea - nu stiu insa cand apuc sa scriu despre ea pe blog, din simplu motiv ca nu stau prea bine la capitolul concetrare.. pana leg doua idei cat de cat coerente :))).
    Mie mi s-a intamplat ceva f interesant - nu stiu de ce aveam senzatiala inceput ca vorba de americani.. si scataia. Scartaia pentru ca eu cand citesc o carte, fac automat film - adica eu ce imi amintesc din carti e filmul lor - personajele prind contur, actiunea se desfasoara in decor :))).
    Cand mi-am dat seama ca e vorba de englezi a inceput sa se mai aseze.. dar m-a incurcat mult si lipsa zapezii, de Craciun, care iar ma arunca spre State :)))))))
    Plus ca am citit pe apucate - ceea ce iar nu imi prea place. Cum ma conectam la roman, cum ma intrerupea cineva. Dar mi-a placut. Are potential de film - comedie 100% :D
    Pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai nu trebuie sa faci o recenzie de critic literar, uite aici ai punctat foarte interesant cateva aspecte foarte interesante. Ce sa scrii mai mult. E ok.
      Te pup Rux draga, un weekend placut 😘🤗🐾💞

      Ștergere
  5. Am terminat-o și eu, dar la fel mai trebuie să am timp sa scriu fără să mă tot întrerup. Îmi place recenzia ta, scurtă și la obiect.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M am gandit ca cine doreste sa citeasca, nu trebuie sa afle de la mine actounea romanului... ci doar parerea mea despre roman. De multe ori, tocmai o recenzie ambigua incita un potential cititor la lectura 🤗

      Ștergere
  6. Ai fost foarte rapidă! Îmi place că ai scris scurt și la obiect. Se pare că eu am rămas ultima, ca de obicei, la propria activitate:))). Am început-o și eu azi, sper să o termin repede de citit!
    Weekend plăcut. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Mi-a placut recenzia ta, mi-ai trezit curiozitatea, asa ca am pus cartea pe lista.
    Seara frumoasa Carmen.😘

    RăspundețiȘtergere