sâmbătă, 23 decembrie 2023

O zi plina

 
Sâmbata dis-de-dimineata am împachetat cadourile, apoi mi-am luat CD-playerul în bucatarie si m-am apucat de treaba în ritmul colindelor. 
Am pus vinetele la copt, în cuptor apoi am scos din congelator câteva pungi cu ardei si gogosari copti si curatati, gata de pus în zacusca, am adus suc de rosii, am taiat si calit ceapa si m-am apucat sa fac o portie mica de zacusca. 
Apoi am început sa înfasor sarmalutele si când s-a eliberat cuptorul, am pus oala de fonta la foc mic. Sarmalele au fier întreaga zi. 
Pe plita am pus într-o oala de supa legumele si bucata de carne-de-vita la fiert. Am facut maioneza pentru vinete si pentru salata de boeuf si cel mai mult timp mi-a luat decoratul! Dar mi-a facut si mare placere ☺ 
Mai departe am facut câteva chiftelute si în loc sa le tavalesc prin faina, am folosit seminte de bostan macinate mediu. Apoi le-am înfipt cu scobitori pe un suport în forma de bradut, pe care l-am facut simplu. Am taiat burete pentru aranjament floral, l-am învelit cu folie de aluminiu si l-am fixat pe un mar, cu ajutorul a patru scobitori. Am pus marul într-o ceasca de cafea potrivita ca marime si m-am apucat sa înfig în "bradut" ridichi, cuburi de cascaval, boabe de struguri albi si negri. 
Dupa ce am facut ordine în bucatarie, am tras cu aspiratorul în toata casa, am schimbat lenjeriile de pat si am pus rufele la spalat. Apoi m-am dus în pivnita sa caut supoartul, globurile si instalatiile luminoase pentru brad. Am ales pentru anul acesta globurile coniac-maro si aurii. 
Am încheiat ziua cu o bine-meritata relaxare la sauna. 
Mâine este Ajunul de Craciun. Calendarul meu de Advent mai are doar o usita ☺
Va doresc noapte buna!

6 comentarii:

  1. Vaaai ce tur de forta!! dar ce bunatati ai pregatit!! Ce frumos arata si ... mi s-a facut foame :))))
    Cred ca o sa tatonez si eu terenul pentru niste chiftelute.. parca aveam la congelator ceva cu potential in acest sens :)))))
    Minunat ai decorat!
    Si poza de final... o sa aplic si eu acest tratament ondulatului din dotare.
    Pupici cu drag
    Craciun Fericit!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au fost toate bune dar nu am mancat nici jumatate. Au luat fetele la pachet. Ca pentru Prima zi de Craciun gateste Helmut, un meniu special 😍😘🤗
      Pupici si imbratisari 🤗😘💞🐾

      Ștergere
  2. Esti o bomba de energie, cred ca de la Toblerone ti se trage...hahaha. Decorul salatelor, cu mult talent facut, minutios si inspirat de tema iernii...arta culinara.
    Intr-adevar multe femei au fost coplesite de volumul pregatirilor, depinde de ce si cat iti propui in final.
    Craciun tihnit! te pup, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gata, eu numai pentru Ajunul de Craciun am gatit. Pentru azi, a facut Helmut un meniu delucios, 4 feluri de mancare. Pentru maine la fel. Eu doar trebuie sa aranjez masa si savo strang. El spala si totul, ma rog, ce nu intra in masina de spalat vase ( paharele cu picior, cristalurile, argintaria... Astea trebuiesc spalat de mana, nu merge altfel 😁)
      Maine va mai fibo zi cu mancaruri si bauturi, apoi reintram la dieta normala, pana de revelion 😎
      Pupici Gina draga. Craciun fericit 🎄🎅🏻💗😘🤗

      Ștergere
  3. Draga Carmen, am obosit numai citind ceea ce ai facut tu in acea zi! 😂 Zilele trecute am spalat cutitul de la un "mixer" si am un deget care rade cu "gura" de la o "ureche la cealalta" (nu a fost o taietura adanca, dar e aproape circulara) 😊
    Hm. la impachetat daruri pare ca te-a ajutat si Leo! 😊 ❤
    iar am uitat sa-mi scot fesul de Mos Craciun! 😊 Din 2020 am inceput sa tot uit sa-l scot (in 2020 l-am lasat intentionat in dulap) 😊
    Totul bun si frumos la voi! Asa sa fie si in continuare!
    Imbratisari si pupici, de la quattro pentru trio! ❤ 💞 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. oooo, draga de tine! Imi închipui cât este de greu cu degetul bandajat!
      Mie mi s-a întâmplat sa ma tai cu hârtia de împachetat cadouri... la degetul mare, la mâna dreapta, direct sub unghie... Doamne, incredibil ce dureros este si... nu trece de loc! o taietura subtire-subtire si superficiala, dar zona este atât de sensibila! Nu m-am bandajat, ca la câte am avut de facut, cu mainile in apa... ar fi trebuit sa schimb bandajul la fiecare ora. Mda... o sa ne treaca Craciun fericit! 🍀 💞 Te pup, sa treaca ☺
      Da, Leutu e fericit ca sunt acasa, nu ii vine sa creada ca nu mai merg la serviciu. Tândalim mult in pat de dimineata si noaptea... eu ma uit la filme si la muzica, el sforaie cu burtica in sus, sa il mângâi ♥ In cursul zilei este dupa mine, oriunde merg - in bucatarie, in sufragerie, in pivnita, in curte... mereu dupa mine ♥
      Caciulitele de Mos Craciun , daaa, am multe, pentru toti membrii familiei, anii trecuti era traditie o asemenea poza. Anul acesta nu a mai vrut nimeni... Doar dragul de Leo mi-a facut hatârul ☺☺☺
      Da, am citit in comentarul celalalt si iti multumesc pentru aprecieri. Bradutul arata bine dar ce mult timp mi-a luaaaaat! Exact tot atât cât impodobitul Pomului de Craciun ☺☺☺
      Pupici si îmbratisari, de la trio pentru quattro, cuu drag si dor. Craciun fericit! 🍀 💞 🐾 🤗 🎄

      Ștergere