vineri, 26 ianuarie 2024

Vineri, ora 13

V-ati facut planuri pentru acest sfârsit de saptamâna? 
La mine ziua de sâmmbata nu va fi deosebita. De dimineata am programare la manichiura-pedichiura, apoi acasa voi avea program administrativ: cumparaturi, dereticat prin casa, tras cu aspiratorul, spalat rufe, ordine în dulapuri... 
Duminica însa voi merge cu fetele mele la München. Avem bilete la expozitia "Gradinile lui Monet" apoi vom servi cina într-un restaurant fancy
Acum însa voi savura aceasta experiență imersivă - pentru mine, a treia de acest gen. Prima a fost "Viva Frida Kahlo" (13.01.2023), a doua a fost "Sarutul lui Klimt" (30.04.2023).
Expozitiile sunt organizate de Fever - cea mai importantă platformă globală de redefinire a divertismentului, începând cu anul 2015, împreuna cu Exhibitiona Hub - o firma inovatoare, cu foarte multa experienta în organizarea experimentelor imersive.
Ce înseamna "o experienta imersiva" expozitionala? Înseamna ca o astfel de expozitie ofera videoclipuri spectaculoase (la 360 grade) legate de viata si operele artistului precum si galerii cu lumini si muzica ce accentuaeaza importanta lucrarilor. Proiectiile speciale sunt sincronizate cu partituri muzicale originale. Acest gen de expozitie permite vizitatorului sa se cufunde într-o alta lume, permite sa patrunda într-o alta realitate. Spectatorul are senzatia de calatorie în trecut, el poate percepe conjunctura socio-politica si geografica, în care artistul a trait si creat. 
Prin intermediul unor dispozitive speciale, simturile vizitatorului sunt stimultae nu doar vizual si auditiv, ci chiar si olfactiv si senzitiv. Se creaza atmosfere realiste care dau senzatia ca esti transpus în alta dimensiune, chiar daca fizic ramâi în salile galeriei de arta. Calitatea exponatelor virtuale este foarte înalta, atât ca rezolutie si acuratete a culorilor, cât si ca lumina sau contrast, ca de altfel si sunetele, care au rezolutii înalte, clare si precise. În plus, exista posibilitatea unor interactiuni intuitive. Atât la Frida cât si la Klimt, am trait momente deosebite si am facut fotografii /videoclipuri foarte interesante. 
Spre exemplu la Klimt, îmi amintesc ca a fost creat un labirint cu oglinzi si luminite aurii, care inducea ideea tablourilor Klimt  din "faza de aur". Am putut sa ne plimbam si sa ne oglindim acolo percum Adele sau Judith ... Apoi "Sarutul"... celebrul tablou, era expus elecrtonic însa fara cele doua personaje... în momentul în care te asezai în fata acestui "tablou gol" niste obiective speciale, copiau imaginea capului tau si o suprapuneau pe acest tablou. Eu am fost cu fiica mea, ne-am pupat ca mama si fiica ☺ Am vazut însa între vizitatori, cupluri care s-au îmbratisat si sarutat ca cei doi îndragostiti din tabloul lui Klimt ☺♥☺ Bineînteles ca se fac sute de selfies! Expozitiile ofera cadre cu totul si cu totul speciale! 
La Frida, a fost un colt amenajat cu o canapea în designul Fridei. În momentul în care luai loc pe canapea, în spatele tau începeau sa zboare pasarile exotice specifice tablourilor Fridei, înfloreau flori si te cuprindeau liane... Am facut câteva videoclipuri foarte haioase ☺ Sau un alt experiment, am "calatorit" în autobuzul pictat de Frida si fiecare calator te privea, indiferent în ce directie te deplasai ☺
Sunt sigura ca si la Monet vom avea parte de surprize deosebit de placute. Voi reveni cu detalii ♥


Va doresc HAPPY WEEKEND!

10 comentarii:

  1. Wooow, m-am îndrăgostit de Frida după ce am văzut un film. Ştiu că e ciudat, dar asta e, o îndrăgeam înainte, dar filmul a fost definitoriu.
    Mulţumim pentru tot ce ne-ai povestit! Să îţi fie frumos weekendul tot! Abia aştept să ne spui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Frida este absolut fascinanta in aceeasi masura prin destin, caracter si modul de exprimare! Fiica mea Raluca a avut ca tema la lucrarea de Abitur (Bacalaureat) , "Eu, prin Frida Kahlo"... Iti dai seama ce tema grea a avut soricica mea de 17 ani! Cum sa se exprime ea in pictura asa zbuciumat si profund precum Frida, cand fiica-mea a trait ca un copil cuminte care nu a iesit din cuvantul mamei?! 😁 Atunci am aprofundat muuuuult biografia Fridei si am studiat alaturi de fiica mea muuulte picturi ca sa ii intelegem stilul si motivul exprimarilor puternice, intense, stridente... Atunci m am indragostit de Frida (2010)

      Ștergere
  2. I am always Monet's fan. Hope your trip to the exhibition would be very enjoyable.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce frumos.. Monet. Abia astept sa ne povestesti cum a fost - sunt chiar curioasa ce vor alege sa faca interactiv.
    Am vazut la Klimt articolele - la Frida chiar suna interesant - partea cu acea canapea... cat despre autobuz, eu il asociez cu momentul accidentului.Mi-a placut ecranizarea cu Salma Hayek.

    Pupici cu drag si un weekend de poveste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu stiu de ce nu am prezentat fotografii si videoclipuri de la Frida!?! Poate ca voi reveni...
      Maine la ora aceasta voi sti daca la Monet a fost mai frumos decat la Klimt sau Frida
      Weekend minunat sa ai 🤗❄️

      Ștergere
  4. Petrecere frumoasa maine, draga Carmen!
    Sper sa revii cu imagini incantatoare! Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia astept sa se faca duminica dupa amiaza 🤗😍
      Te pup su eu. Noapte buna, Suzana draga!

      Ștergere
  5. Ce frumos! Mi-ar plăcea și mie o așa experiență! Mă bucur pentru tine și îți mulțumesc că ai împărtășit cu noi! Eu am prin weekendul în Italia. O seara frumoasă să ai! pUpici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu prea am timp asa cum mi as dori, dar sper ca joi voi povesti despre cumna fost la expozitie.
      Daaaa, te am vazut in Roma. Pacat ca ai stat doar la weekend! Noi am vizitat muuuulte muzee, dar am fost doua veri la rand, cate un sejur de8 zile. La a doua tura,ne am "permis" sa mergem si in imprejurimile Romei. Am scris mult pe blog, la vrea aceea 🤗😊
      Te pup. O zi buna!

      Ștergere