luni, 13 februarie 2023

Daca este Viena, atunci este „Sarutul“

Tabloul „Sarutul“ (în germană „Der Kuss“) este considerat un simbol al Vienei si este una dintre cele mai cunoscute lucrari ale lui Klimt.
Gustav Klimt, a fost un important pictor austriac, cel mai cunoscut reprezentant al curentului "art nouveau" vienez și presedinte fondator al Secesiunii vieneze
Cea mai faimoasa pictură a lui Klimt, “Sarutul”, a fost creata în 1907-1908. Initial, tabloul a fost intitulat "Das Liebespaar" (=Îndrăgostiții). 
Tabloul a fost prezentat la expozitia "Kunstschau Wien" din anul 1908 si a fost imediat cumparat de k.k. (Imperiul Austriac) Ministerul Federal al Educatiei, Stiintei și Cercetarii. Klimt este alaturi de Monet si VanGogh unul dintre pictorii mei preferati. 
Acasa la mine mi-am înfrumusetat holul cu câteva obiecte inspirate de "Sarutul" lui Klimt ☺ Ceva cumparat - o copie a tabloului, un taler, o vazuta, un taburel cu franjuri aurii, dar si o creatie proprie ☺ In urma cu câtiva ani, prin “tehnica servetelelor” am înfrumusetat rama oglinzii cu servetele imprimate cu “Sarutul” iar între decupaje, am pictat cu culori acrilice, forme geometrice în nuantele si stilul robelor celor doi îngragostiti (vezi detalii aici). 
Dupa cum am scris saptamâna trecutatocmai petrecem câteva zile în Viena si bineînteles ca una din plimbarile mele au dus la Palatul Belvedere, cu scopul precis de a admira pictura “Sarutul” în original. 
Palatul a fost reședința de vară a prințului Eugen de Savoia. Ansamblul a fost construit la începutul secolului al XVIII-lea de faimosul arhitect baroc, Johann Lucas von Hildebrandt, și cuprinde Oberes Belvedere si Unteres Belvedere (Belvedere Superioara si Belvedere Inferioara) si grădinile de legătură, unul dintre cele mai uimitoare ansambluri baroc din Europa, listat ca sit al Patrimoniului Mondial UNESCO. Cele două clădiri ale palatului adăpostesc acum colecțiile Belvedere (Galeria Austriacă Belvedere), cu cea mai mare colecție de artă austriacă ce datează din Evul Mediu până astăzi, complementănd cu lucrări ale unor artiști internaționali, plus săli pentru expoziții temporare. (va urma)

 

9 comentarii:

  1. Frumoasa prezentarea ta. Cum ti s-a parut originalul tabloului? Adica asa, o prima senzatie?
    De cativa ani in zona librariilor, mai au pe langa carti si alte obiecte mai aparte.
    Pictura lui Klimt este pe cani, tavite, vase de flori, boluri, semne de carte, pixuri. Sunt toate tare frumoase. Interesanta alegerea acestui artist. Iar eu am si cateva patrate din acelea de pus sub cana, tot cu picturile lui si un bol primit de la o prietena.
    Sa va bucurati de minunile vazute, draga Carmen! Petrecere frumoasa!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este emotionant, este coplesitor de frumos sa privesti de aproape tabloul 😍 Da, si m am bucurat sa descopar si alte superbe tablouri semnate de Klimt.
      Sarutul, Copacul vietii si Cele trei varste ale femeii, sunt tablourile mele preferate. Insa doar Sarutul este in Belvedere. Copacul vietii se afla in Muzeul de Arte aplicate, in Viena (am vizitat Muzeul acum cativa ani) si cealalta pictura se gaseste in Galeria nationala de arta moderna din Roma (Nu am vizitat Muzeul).
      Multumesc mult Suzana draga 😘

      Ștergere
  2. Este foarte bine că îți îndeplinești dorințe privind artistul admirat și pictura sa cea mai apreciată !
    Acum am aflat de acest artist din minunatele fotografii prezentate de tine aici !!!
    Pupici cu drag ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur enorm ca am putut sa iti prezint un mare pictor ♥
      ganduri bune si îmbratisari ♥

      Ștergere
  3. Carmen, aşa cum o ştiam. Cu articole din care mereu învăţăm ceva bun şi frumos! Mulţumim pentru prezentarea ta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Suuuuuperb! Nu am reusit sa vizitez decat putin Schönbrunn-ul. in rest nimic, asa ca m-am bucurat foarte mult acum de mini tur :*!!
    Multumesc mult :D
    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa povesteac mai multe. Ma bucur ca ti a placut.
      Noi anul acesta nu am iesit din Viena. Schönbrunn am vizitat acum cativa ani, dar in acelasi Bezirk ar fi fost si Villa Klimt, pe care as fi vrut sa o vad. Ramane pentru "Data viitoare" 😉
      Pupici si imbratisari 😘

      Ștergere
  5. Somptuos palat! (cum altfel ar putea fi?) 😊 E un loc minunat pentru expunerea unor astfel de tablouri!
    Cred ca tare mult mi-ar placea prin acele gradini!
    Imbratisari si pupici, cu drag! ❤ 😘

    RăspundețiȘtergere