marți, 10 iulie 2012

Festivalul Dunării 2012


Orasul Ulm - renumit prin faptul ca are cel mai înalt turn de biserica din lume şi ca este orasul natal al lui Einstein, a devenit deosebit de vizitat şi prin întâlnirea culturala Dunăreană "Donau Fest"- un festival tradiţional şi internaţional. Începând din anul 1998 Ulmul gazduieste la fiecare doi ani, numerosi artişti şi mestesugari (profesionisti si amatori) din ţările prin care trece Dunărea. Cele 10 tari trimit aici cele mai reprezentative delegatii spre a face cunoscut lumii stilul de viaţă, cultura, muzica, dansul şi specificul culinar. Sunt prezentate costume populare, mâncaruri traditionale, activităţi meşteşugăreşti si obiceiuri din: Germania, Austria, Slovacia, Ungaria, Croatia, Serbia, România, Bulgaria, Moldova si Ucraina.

Muzica, literatura, pictura, dansul şi teatrul pun stapânire pe întreg orasul si timp de 10 zile, Ulmul devine capitala oraselor dunărene (Donaueschingen, Linz, Viena, Bratislava, Vác, Budapesta, Baja, Novi Sad, Belgrad, Smederovo, Turnu Severin, Turnu Magurele, Ruse, Silistra, Bucuresti, Tulcea, Braila, Constanta, Odesa, Varna) şi invita pe toata lumea sa ia parte la concerte, spectacole si expozitii.
Sâmbata
şi duminica ce tocmai au trecut, am cutreierat standurile de la primele ore ale diminetii şi pâna noaptea târziu - când miresmele delicateselor culinare s-au volatilizat si parfumul ultimilor tei ne-a împresurat, fin si gratios.

Am trecut de nenumarate ori Dunarea cu barca, de pe un mal pe celalalt, m-am plimbat de la un stand la altul, am mâncat mici, sarmale cu mamaliguta, fasole si cârnaciori, ardei umpluti, am descoperit un vin extraordinar: Prince Mircea - Merlot sec de Mehedinţi, mi-am cumparat de la români tocator pentru vinete, din lemn de fag si telemea de Sibiu, pâine de cuptor de la bavarezi, Kürtöskalacs si sapunuri de la unguri, palarie de soare de la serbi, portelan de la croati, o caciula merinos de la bulgari, dulciuri de la austrieci, am admirat frumusetea si calitatea tuturor produselor si cu greu mi-am potolit placerea de a cumpara ;)

Bineînteles ca festivalul a fost si un prilej de a ma întâlni cu fratele, matusa, verisoara si prietenii dragi din Ulm.
Cred ca nu mai trebuie sa va spun ca eu am fost cel mai mare fan al formatiei de muzica si dansuri populare românesti, reprezentate zilele acestea (la fiecare 4 zile sosesc alte grupuri) de tineri liceeni din Târgoviste?! Am umblat ca o groupie dupa ei, le-am aplaudat frenetic aparitiile, ba am si jucat cu ei o hora la scena deschisa! :))

PS: Festivalul se va încheia pe data de 15.07, culminând cu focul de artificii "Tausend Lichter"("O mie de lumini") la ora 22:30.

3 comentarii:

  1. Foarte frumos! Mi-au placut mult dansurile. Si noi avem amintiri placute de la Ulm; nici nu ajunsesem bine in oras si cautam cu infrigurare Dunarea :) Pupici bronzati din Bucuresti!

    RăspundețiȘtergere
  2. suflet mare de roman ai tu draga Carmen :)
    mi-ar fi placut sa incerc si eu dulciurile austriecilor si sa vad portelanurile croatilor dar pe astea sper ca ni le vei arata tu :)
    pup Carmen,o seara frumoasa iti doresc :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce mi-ar fi placut si mie pe acolo!
    Mereu esti in mijlocul evenimentelor,romanca frumoasa!:)

    RăspundețiȘtergere