luni, 22 iulie 2019

Jurnal de vacanta (2019) - Franta / Spania / Elvetia

5/6 iulie – drumul din Germania prin Austria si Elvetia în Franta pâna la destinatie în Banyuls-sur-Mer, cu o înoptare în Chambéry (640 km vineri; 550 km sâmbata).
7.07/ duminica - dimineata la plaja, la amiaza plimbare prin statiunea Banyuls-sur-Mer; dupa-amiaza degustare de vin din zona viticola (domeniul Terres des Templiers). Seara, trecut granita în Spania, în localitatea Portbou (30 km, peste doua dealuri în serpentine, de-a lungul tarmului marii) cu intentia de a alimenta, pentru ca în Spania benzina a fost aproximativ 0,20 euro/litru mai ieftina ca în Franta 😉
8.07 / luni – dimineata plaja, la amiaza plimbare prin Perpignon - centrul administrativ (prefectură) al departamentului Pireneii Orientali din regiunea Languedoc-Roussillon. (38 km de noi).
9.07 / marti – Vizitat orasul Narbonne (100 km de la noi), plimbare cu vaporasul pe Canal du Midi.
10.07 / miercuri – plaja, de dimineata pâna dupa-amiaza, cu scurta pauza la orele amiezii.
11.07/ joi – vizitat orasul spaniol Figueres (70 km de la noi), vizitat muzeul Dali si casa în care s-a nascut si a copilarit marele artist. Dupa-amiaza, vizitat orasul Girona (înca 45 km), respectiv Catedrala, Baile arabe, La Leona si la Rambla de la Libertad.
12.07 / vineri – dimineata în târg apoi direct la plaja; dupa-amiaza plimbat prin statiune, vizitat muzeul Maillol.
13.07 / sâmbata – dimineata plaja, dupa-amiaza vizitat statiunea Port-Vendres (10 km de la noi).
14.07 / duminica – dimineata plaja, dupa-amiaza în statiune la noi (Banyuls-sur-Mer), serbare stradala de Zilei nationale a Frantei.
15.07 / luni – Excursie în Pirineii Orientali: les Orgues d’Ille-sur-Têt (65 km de la noi), apoi statiunea Olette (înca 35 km) cu gara a trenuletului galben (Le petit train jaune) poreclit si "metroul din Pirinei"; mai departe am vizitat pestera "Grotte de Fontrabiouse" (înca 45 km). La întoarcere, am oprit în Villefranche-de-Conflent (patrimoniu UNESCO) si am vizitat Fort Libéria.
16.07/ marti – dimineata plaja, seara plimbare în portul Collioure (12 km de la noi).
17.07 / miercuri – vizitat orasul Elne (25 km de la noi) cu Catedrala Sainte-Eulalie-et-Sainte-Julie (sec. XI-XII), apoi Fort Saint Elme din Collioure.
18.07 / joi – vizitat orasul Saint-Génis-des-Fontaines (27 km de la noi) cu mânastirea Saint-Génis-des-Fontaines.
19.07 / vineri – de dimineata la plaja; dupa-amiaza la cumparaturi si facut bagajele.
20.07 / sâmbata – în drum spre Chambéry, ne-am oprit sa vizitam orasul Nîmes (Arènes de Nîmes, Maison Carrée). În Chambéry am facut un tur al centrului istoric - Fontaine des élephants si Château des ducs de Savoie.
21.07 /duminica – în drum spre casa, ne-am oprit la Geneva, ne-am plimbat pe lac si am admirat Jet d'eau – simbolul orasului. Apoi... au urmat 550 km pe autostrada si am ajuns acasa la ora 21 ☺

1. Terres des Templiers... adica... templieri?! :) Am inceput cu asta, sa nu uit! Daca ai timp... eeee... macar asa sa vad si eu locul. :)

Cel mai mult si mai mult m-a atras "plaja" - am asociat cele cateva imagini deja vazute si mi s-a facut pofta de plaja - desi nu pot sta la soare decat... la umbra (ma arde teribil soarele!) :))

A fost, cumva, un tur de forta. Asa mi-am imaginat, citind repede-repede jurnalul. Zic si eu: fila cu fila nu se poate?! :) Muzeul sculptorului, Pirineii Orientali, fortul, pestera, baile arabe... :)
    Te imbratisez cu drag, Carmen! Transimt ganduri bune si imbratisari si de la maimutelele mele. Si pentru Leo, de la Miki (si de la noi, desigur - se subintelege) :) Pupici! <3

1. da, Diana draga, viticultorii de pe Coasta Vemeille, sunt stra-stra-stranepotii celor din Ordinul Templierilor. Ce m a distrat cand am citit la repezeala panoul publicitar de pe sosea "La Terroir/Terres des Templiers" si "la Cave Terres des Templiers" 😂 prima traducere prin asociere de cuvinte a fost "teroare". Imaginatia mea a luat o razna si parca am si vazut un parc de distractii, in care cavalerii templieri lupta crud cu cei ce nu se supun ordinului lor crestin. Teroarea organizatiei militar-calugaresti asupra musulmanilor 😁 cruciadele... Cand de fapt"terroir" inseamna "domeniu".
      Pe coasta Mediteranei sunt zone viticole de prim rang in lume, cu cele mai bune soiuri de struguri. Toate butoaiele lor sunt marcate cu simbolul Templierilor.
      Plaja, daaaa, imi facusem lectia de acada si am stiut exact unde este o plaja pe care sunt acceptati cateii si au voie sa zburde liberi. A fost in Argeles-sur-mer, Plage du Racou, la 13 km cu masina de la apartamentul nostru. Deosebit de practic a fost ca parcarea s a situat direct la baza plajei, deosebit de late., deci nu a trebuit sa caram mult geanta cu scaune iante, umbrela si cort. La plecare spre casa unul a carat geanta si altul pe Leo, ca nisipul fierbea! Leo s a jucat pana pe la 10(eram de obicei la 8 jumatate deja la plaja) apoi pana la 11:30-12 statea de bunavoie la umbra parasolului, pe prosopul lui umed. A fost foarte fain!
      Tur de forta nu a fost, cred ca doua zile au fost cam aglomerate, insa am facut tot ce am descris aici in... virtutea inertiei 😊 fara stress, fara "trebuie neaparat" Asa a fost sa fie 😄😎 Trebuie sa recunosc ca noi suntem foarte activi in concedii, nu ma ictisesc niciodata 😜
      Pupici si imbratisari de la trio pentru quattro cu drag, din Augsburgul cuprins de canicula (colegii de birou rad si zic ca doar ei sufera de caldura, eu nu am voie sa ma plang pentru ca am facut antrenament in cele 2 saptamani de concediu) 😘😘😘😘

2. Asta zic si eu excursie! Ai acumulat impresii pentru cateva luni bune! :)
    Sa va fie de bine concediul acesta superb, Carmen draga!
    Si toate cele frumoase si vesele in continuarea verii! Pupici! <3

1. o daaaa, am amintiri la care voi face referiri pana la anul ☺☺☺
      pupici si... nu in ultim rând: LA MULTI ANI, inca o data Suzana draga! pupici <3

3. Frumos traseu şi sunt sigură că ai adunat multe poveşti de peste tot! Bine ai revenit!

4. Cred ca mai sunt cateva episoade sin din cealalta vacanta nu? ;)) Ca eu abia le astept:D.
    Mi-a placut tare mult desfasuratorul de la vacanta <3. Vai stii cum este? Ca si cuprinsul unui roman. Abia astept sa il citesc - tu publici cumva ca in foileton asa <3.

Ahhahahaha si eu mam gandit automat tot la teroare cand am citit prima data. vai ce amuzant in comentariu numele zonei :)))).

Imbratisari cu mult drag :*.
    ps: la noi nu este extrem de cald - e placut. As vrea sa evadez undeva la aer curat sa ma conectez la soare ... ;)

1. dadada.... mai sunt si voi scrie cat pot de rapid, promit <3 Multumesc ca imi esti mereu alaturi. Feedback-ul este foarte important... ma motiveaza :-) pupici <3
      PS: la noi saptamana aceasta sunt 38 grade la umbra! Sambata si duminica cica vor fi averse de ploaie si descarcari electrice, temperatura va scadea un pic, dar de saptamana viitoare, revine iar canicula!

5. Cata varietate in acest concediu!Din relatarea ta,chiar telegrafic,a fost minunat.La cat mai multe zile asemanatoare!

1. ma bucur mult ca ti-am trezit interesul, sper sa mai citesti si cand voi descrie pe larg paginile acestui jurnal. Multumesc Floarea draga <3

6. Si eu, si eu sunt aici! Abia astept sa citesc si jurnalul acesta de calatorie. <3 <3 <3 Sunt tare curioasa ce frumuseti ati vazut. Te pup!

7. ce frumos, super, vreau si euuuu, de fapt vreau oriunde la plimbare!

8. Frumos conced. Frumos ca ne-am plimbat si noi cu pasii vostri. Multumim mult! Pupici