miercuri, 23 ianuarie 2019

POVESTE NETERMINATA

Cele 12 cuvinte propuse de Eddi penru "Duzina de cuvinte (200)": alee, anonim, luni, mesaje, cheie, aleatoriu, filigran, pasi, acceptare, nori, avara, fluturare. Tema propusa: Povesti neterminate


Aveam doar sase ani si eram de câteva luni orfana.
Am fost retrasa din orfelinatul supra-plin si plasata la o mânastire, în asteptarea actelor de înfiere. Aici eram doar o mâna de copii – “privilegiatii” carora autoritatea tutelara reusise sa le descopere vreo rubedenie. Nu legasem prietenii - eram toti tristi si foarte tacuti. Luam parte docili la programul zilnic, organizat special pentru noi. Doar noptile erau sonore. Imediat ce se dadea stingerea, din dormitorul comun se auzeau scâncete înabusite. Noptile aveam curaj sa dam frâu liber lacrimilor. Plânsul anonim ne facea bine, ne linistea sufletelele.
Nu voi uita niciodata ultima zi petrecuta aici. Dupa micul dejun, o maicuta m-a invitat sa fac câtiva pasi alaturi de ea, în parc. Toate maicutele aratau la fel, doar ca aceasta purta o cheie legata la centura ce-i strângea vesmintele în jurul taliei. Ne-am oprit pe alee în dreptul cladirii administrative. M-a privit cu ochii mari si albastri, ca un cer lipsit de nori si cu o fluturare de surâs pe buze, mi-a spus ca sunt o norocoasa. Urma sa fiu încredintata unei matusi de gradul doi.
Nu m-am bucurat. Stiam de la alti copii ca acele rude care asteapta zeci de mesaje din partea autoritatilor pentru a se prezenta sa ne înfieze, au cu totul alte motive decât dragostea.
Am fost invitata într-o încapere cu perdelute albe, brodate. Inspectorul de autoritate tutelară mi-a facut semn sa ma apropiu, în timp ce o asigura pe femeia asezata pe scaun, ca economiile parintilor, precum si pensia ce îmi revine, îi vor fi virate pe cont înca in cursul zilei. Am ghicit îndata firea avara a matusii si cât eram de mica, am înteles ca pentru ea, nu reprezint decât o sursa financiara – un venit aleatoriu.
Nu o cunoscusem niciodata înainte dar când s-a ridicat si s-a întors spre mine mi s-a parut ca o stiu de undeva - scunda, uscata si strâmba de slaba! Purta haine cenusii – o fusta lunga ponosita ce-i atingea vârful ghetelor si o camasa cu mâneci largi, din care bratele-i pareau si mai subtiri. Foarte agila, dintr-o singura miscare a fost lânga mine si când mi-a întins mâna, mi-a parut ca a sarit un sarpe sa ma muste. Cu voce pitigaiata si usoar tremurânda mi-a spus “Sunt tus-ta Veta”. Am privit-o îngrozita, sperând sa descopar totusi ceva placut pe chipul ei, însa nici macar cerceii în filigran cu pietre rubinii, ce atârnau sub basmaua neagra legata la spate nu reusisera sa dea lumina fetei smochinite.
Functionarul a zâmbit mecanic si si-a facut de lucru, ordonând pe masa actele proaspat semnate. Maicuta mi-a aratat valiza gata pregatita cu cele câteva lucrusoare ce-mi apartineau si m-a sarutat pe frunte. Nu am fost întrebata nimic si nimeni nu a asteptat din partea mea vre-un semn de acceptare… Am fost pur si simplu lasata sa plec alaturi de aceasta vrajitoare.

9 comentarii:

  1. Ma bucur ca aceasta poveste trista este cu "final deschis" - deja am ales finalul, si e unul fericit. :)
    Zi frumoasa iti doresc, Carmen draga! Imbratisari si pupici, cu drag, de la noi pentru voi! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. se intampla ca in momentul in care citesc cele 12 cuvinte impuse, sa mi se deruleze un film in fata ochilor 😌 de majoritatea datelor, povestile au subiect pozitiv, de data aceasta nu stiu de ce, dar cuvintele acestea mi s au adunat intr o poveste trista. Chiar siveu m am minunat 😀
      La ultimele doua editii ale provocarii literare, am fost singura inscrisa si zau ca sunt atat de curioasa sa citesc ce au spus cuvintele altor participanti, pentru ca eu, in afara de povestea imaginata nu vad nicio alta legatura 😂😀
      sunt insa sigura ca daca as fi continuat povestea, as fi rasturnat situatia in asa fel incat povestea sa fie nu doar pozitiva, ci chiar hazlie. Concluzia ar fi fost "aparentele inseala" si as fi aratat ca tot ce si a inchipuit fetita in acea perioada gri din viata ei, a avut tente gri-negre. Dar ca s a grabit sa o judece pe Tusa Veta dupa aspectul fizic 😁
      Hai Diana draga, scrie si tu povestea 200, te rog!
      pupici si imbratisari de la trio pentru trio 😘😘😘

      Ștergere
    2. Cam la fel fac si eu in cazul celor 12 cuvinte (si nu numai). Cand am participat cuvintele s-au impletit urgent intr-o idee care-mi placea - de cateva editii, insa, nu stiu ce se intampla dar raman asa... tablou (cuvintele!) :) De data aceasta, insa, o sa le rasucesc fortat! :)

      Daaa! Deci suntem pe acceasi lungime de unda: tusa Veta nu-i o zgripturoaica! :)
      Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3
      Weekend frumos iti doresc, Carmen draga!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. am observat ca in ultima vreme, in comentarii te exprimi cu multa economie de cuvinte 😂🤣 Oare care o fi cauza?
      o zi buna, Zuzu draga 🌹

      Ștergere
  3. Bine că am citit comentariile înainte să scriu, că m-am liniştit. Aş fi vrut să scriu ceva-n genul "haaaai, Carmen, nu ne lăsa aşa, fă ceva, transform-o pe Veta în zâna bună, nu lăsa copila la ea dacă e aşa...". Na, dacă aveai de gând să o faci hazlie şi mai bine! :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Am citit povestea cu inima strânsă, cu milă pentru biata fetiţă. Hmmmm, ciudat că avem această tendinţă de a ne gândi repede la o continuare tristă. Stau şi mă gândesc că şi în viaţa reală e cam la fel, una caldă, una rece. O situaţie care iniţial părea pozitivă poate degenera în ceva neplăcut, dar şi invers.
    Mă bucur că ai menţionat în comentariu o continuare hazlie. M-a făcut să zâmbesc şi să respir uşurată :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Izabela draga, multumesc pentru cuvintele tale frumoase.
      Aceasta poveste face parte din seria de exercitii de imaginatie literara, pe baza unui titlu dat si folosind cele 12 cuvinte impuse, exact in forma data. Am compus acest text si... asa cum spune titlul, povestea va ramane neterminata ☺

      Ștergere