miercuri, 17 octombrie 2018

În cantul ușii sufletului meu

Excercitiu de imaginatie literara "Jocul cuvintelor / Duzina de cuvinte" nr.192: umbre, ține, întrebare, ascunse, strâns, ruginie, punct, râd, loc, mal, despletire, sau.

Înot pe cerul albastru și tind spre celalat mal. Îmi fac loc prin încrengatura viselor ca într-o colonie de nuferi. Luna ma urmarește zâmbind de sub palaria rotunda cu voaleta ruginie. Nu ma cearta si nici nu-mi pune vreo întrebare. Doar ma privește.
În stânga și-n dreapta mea, fluturii de umbre își bat aripile de catifea.
Linistea adânca este risipita de o cometa ce-și ține strâns linia zborului lânga roiul de licurici, ca la o parada de aviatie. Stelele fixate pe bolta, râd si aplauda. Bucuria lor se împrastie în efluvii parfumate, ca gargaritele ascunse în cantul ușii sufletului meu.
Într-un punct, departe, se vede Soarele jucându-se cu Zorii-de-zi. Este un joc de despletire sau de împletire a razelor, totul este neclar, pentru ca înca domnește Noaptea.

18 comentarii:

  1. Imaginație fără frontiere...fără limite!...atât în imagini constructive cât și în narațiuni, descrieri ghidate de o mână de cuvinte aruncate la întâmplare.
    Care este secretul deslușirii firului povestirii, rezultată dintr-o duzină de cuvinte?
    Este ora potrivită de țesut astfel de istorioara plină de metafore care te îndeamnă la visare...
    O noapte liniștită, dragă Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da Gina draga, este ora potrivita pentru relaxare si trecere lina în lumea viselor :-) Câteodata visam cu ochii deschisi, alta data visam frumos, colorat, ne trezim bine dispusi, însa visul nu ni-l mai amintim... Somn usor si vise placute, draga Gina! :-*

      Ștergere
  2. <3 cat de minunat ai scris!!!! Eu, cred ca am mai spus, cand citesc, pur si simplu transform totul in imagini. Pur si simplu am calatorit pasind pe cuvinte si ganduri printr-un taram de poveste.
    Imbratisari cu mult drag :*
    <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sunt onorata, doar oamenii inteligenti pot sa vada cu ochii mintii imaginile despre care citesc. Multumesc mult Rux draga. pupici 😘

      Ștergere
  3. Minunat! Imi doream sa citesc ceva atat de senin... si cosmic!
    Uneori acest povesti duc unde nici nu puteam gandi! Si totul datorat unui set de cuvinte... E chiar minunat!
    Sa te mai joci asa, ca e tare bine!
    Pupici si o zi excelenta, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti multumesc mult Suzana draga, prin blogul tau am descoperit aceasta minunata rubrica, initiata de Eddy.
      O zi minunata iti doresc deasemenea. pupici 😊

      Ștergere
  4. Magnific! >:D< Imi place in cantul usii sufletului tau. :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ca de obicei, ma inspiri si voi incerca acest exercitiu/joc de imaginatie, bun mintii mele batrane. Numai admiratie!

      Ștergere
    2. mare bucurie mi-ai facut! pupici

      Ștergere
  5. Nu mă pricep la astfel de exerciții - mă exprim mai mult vizual - însă mă bucur că am găsit un blog românesc activ. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca te uiti la Miercurea fara cuvinte aici pe blogul meu, sunt aproximativ 20 de bloguri românesti active. Hai miercurea viitoare aici, inscrie un articol de al tau cu poze si vei avea posibilitatea sa cunosti o multime de bloggeri români, cu suguranta vor fi cativa printre ei cu care sa te potrivesti in idei.

      Ștergere
  6. Foarte frumos textul tau ,Carmen.
    Ma bucur ca participi la Jocul Cuvintelor :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Eddy. Multumesc si pentru organizarea jocului si pentru gazduire :-)

      Ștergere
  7. Minunate ganduri-randuri despre suflet frumos, despre luna si noapte! :)
    Stele sa iti zmabeasca! <3
    Imi place foarte mult si fotografia! Cat de liniste trebuie sa fie in minunata voastra curte! Si armonie!
    Zile senine iti doresc, Carmen draga!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

    P.S. Ma bucur ca participi la Jocul cuvintelor! Eu n-am mai reusit...
    P.S.1. Intarzierile sunt cauzate si de faptul ca - din n-am idee ce motiv - blogul se incarca greu si nu se finalizeaza... Ma trezesc cu mesajul "Aw, Snap!" :) Dar insist, si reusesc in final! (uneori mi-a "zburat" pagina dupa ce am scris comentariul dar n-am apucat sa apas "publicati" - of!) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga de tine, zau ca trebuie sa-ti faci rost de al computer! Actualul, iti saboteaza ideile si placerea de a bloggeri!
      Da si eu ma bucur ca am descoperit aceasta rubrica. Daca nu ne putem un pic capul la munca de creatie, lâncezim; ucidem ideile inainte de a se naste - cum vine vorba ☺
      Tare m-as bucura sa fim mai multi participanti, deocamdata am fost doar 2 începatoare ;-) Nima si eu.
      Pupici si ganduri bune, imbratisari, de la trio pentru trio <3

      Ștergere