luni, 4 decembrie 2023

Calendarul de Advent 2023

Când erau fetele mici, aveau fiecare câte un calendar si dimineata, primul lucru pe care-l faceau era sa deschida urmatoarea usita. Ce bucurie era! Acum, ca nu mai locuiesc demult cu noi, îmi cumpar totusi în fiecare an un calendar si asta nu pentru "surpriza zilei" ci pentru a constientiza mai bine câte zile mai ramân pâna la Craciun!🎄
Exista fel de fel de calendare de Advent: cu ciocolata, cu bijuterii, cu jucarioare, cu cosmetice, cu... câte si mai câte! Originalul a avut mini-tablouri si versuri. Clasicul este cu figurine din ciocolata.🍫
Eu aleg mereu calendare cu ciocolata - cat mai mica posibil! Dar si aici sunt diverse tipuri de ciocolata: Lindt, Milka, Toblerone, Ritter Sport, Schogetten, Feodora, etc... Anul acesta am ales Toblerone ☺
Are forma de brad si este colorat în culorile mele preferate pentru Craciun: rosu, verde, auriu. Ciocolatica este doar un hap. Întregul calendar câtareste 200 grame (l-am atârnat pe perete) si conform tabelului cu informatii nutritionale, 100 grame ciocolata Toblerone reprezinta 527 Kcal. Adica o ciocolatica are 44 kcal... cât 100g portocala (o portocala intreaga cântareste 240g) 🍊, cât 100g Cranberries sau 50g cartofi fierti 🥔... Calculele astea sunt asa, ca sa-mi usurez eu constiinta 😇☺☺
 
Închei cu doua citate frumoase pentru tabelul Suzanei:
♦"Care e diferenţa dintre un vis şi realizarea lui? O dată din calendar..." - Walt Disney
♦"Preţuiesc prietenul care îşi găseşte timp pentru mine în calendar şi îl iubesc pe cel care nu îşi consultă calendarul atunci când îmi oferă din timpul său." - Robert Brault
🎄 Au mai ramas 20 de zile pâna la Craciun! 🎄

12 comentarii:

  1. Mă bucură nespus acele informaţii legate de ciocolată! :D
    Frumos calendar ai! Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 😁😅😁 informatiile sunt alese asa,ca sa imi placa mie 😜
      Te pup, Potecuta draga. Noapte buna 😘🤗

      Ștergere
  2. Nu știu cum să fac să-ți parvină o poză comică. Un prieten mi-a trimis-o pe whatsapp cu titlul ”Calendarul meu de advent”. În poză, un frigider cu ușa larg deschisă, plin cu sticle ce poartă etichete cu data fiecărei zile până la Crăciun!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zina draga 🤗 bun regasit 💞 Nu face nimic, ca nu poti trimite fotografia, ai explicat asa frumos va mi am imaginat faza 😅😂 Haioasa faza!
      Multumesc! Numai bine Zina!

      Ștergere
  3. Imi plac foarte mult citatele alese...DAR si ciocolata.
    Eu nu ma uit la calorii cand mananc....sunt pe opulență. :))))
    Când mananci ciocolata să te gandesti si la mine. Pupici. O saptămâna ușoară să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Mihaela, pana la 54 de ani nu am numarat niciodata caloriile. Si am mancat tot ce mi am dorit, fara sa tin cont de ora la care mananc. Ciocolata alba a fost preferata mea. Am fost mereu supla (chiar si imediat dupa ce am nascut!)... Apoi, incet incet, hormonii au luat o razna! Acum si daca beau apa simt ca ma ingras! 🥴 Asa ca savureaza ciocolata si orice iti place, atata vreme cat esti tanara!
      Te pup. O saptamana frumoasa! 😘

      Ștergere
  4. Carmen! Multumesc pentru citatele astea dulci! Sincer eu nu obisnuiam sa iau asa ceva. Insa cu ceea ce ne-a oferit Niko, poate voi schimba aceasta idee.
    Sa te bucuri de fiecare ciocolatica din bradutul calendar!
    Si diferenta dintre un vis si realizarea lui sa iti fie cat mai mica!
    Pupici si o saptamana minunata! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai ce faceti voi este "Calendar lucru de mana" Este o activitate dragita, doar ca e greu sa tii padul, zi de zi, o alta tema. Poate ca voi sunteti casnice, eu insa plec dimineata de acasa si ma intorc seara... Oricat as vrea,nu pot tine pasul cu voi! Dar imi place sa vad ce idei are fiecare 🤗👍Maine am si sport,deci voi ajunge acasa doar pe la ora 19:40.
      Calendarul meu este doar de desfacut si savurat 😜
      Multumesc Suzana draga. Sa ai parte de o saptamana vesela si cat mai placuta! Pup 😘🤗

      Ștergere
  5. Buuuune citatele! 😊 ❤ Legat de timp, un citat (din nu stiu cine): "cel mai frumos dar pe care il poate face un tanar unui varstnic este sa-i ofere din timpul lui."

    Cat despre ciocolata si calorii... te-ai putut convinge ca nu ma preocupa caloriile. 😃 Totusi, atunci cand fac exces de dulciuri (in exces nu-s sanatoase) - si cam fac - iau un "stampal" cu zeama de varza sau zeama de la muraturi, si se echilibreaza situatia urgent. 😊
    Si la mine sa te gandesti cand papi cate o ciocolata. ❤ E fain calendarul vostru de Advent!
    Sa va fie zilele senine, Carmen draga! 💕
    Imbratisari si pupici de la quattro pentru trio! ❤ 😘 💞 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Timpul oferit celor dragi este intr adevar cel mai frumos cadou si dovada de respect. La fel si aici in blogosfera, atunci cand iti faci timp sa citesti un articol publicat si sa lasi un mic comentariu, aceasta este cea mai mare dovada de prietenie si respect.
      Eu prefer in general saratelele, covrigeii cu chimen, dar iubesc si islerele si prajitura cu lamâie, si ciocolata, mai ales cea alba 😇
      Fericita ce esti! Eu chiar si daca beau apa, ma ingras 😜🥴
      Zile senine draga mea,sa aveti numai bucurii!
      Pupici si imbratisari de la Trio pentru Quattro 😘🐾💞🤗

      Ștergere
  6. Calendarul tau advent - si doar din cauza marcii - pe mine ma duce cu gandul la vara :))). sa ma explic.Era prin anii 90 cand am mers cu parintiila Mamaia, la capat de linie cum se zicea, sau la butoaie. Era spre finalul statiunii si acolo era o plaja superba si apa foarte faina. In apropiere era si Rex-ul si acolo era un magazin unde aveau Toblerone. Atunci am mancat prima data si a fost ceva foartedeosebit sa impartim un baton din acela pe parcursul mai multor zile..
    Era clasic. Dar cred ca am gustat si alb la un moment dat. Eu am fost o mare mancatoare de ciocolata - mare de tot :))). Uneori mi-e dor.

    Am avut si noi calendare de Advant in copilarie (in cea mica am avut 3, dar fara ciocolata - suspectez ca au mancat-o adultii, haha - desfaceai fereastra si gaseai niste imagini superbe. Ah de le-as gasi mi-ar placea tare mult sa vi le arat.
    Mie imi plac mult calendarele Advent :D. Doar ca acum imi plac cele cu mici surprize care raman... e bun si cel cu ciocolata - uite, cel luat de Mami are o tavita cu mulaje in care sau tabletele :D Abia astept sa il termine... sunt curioasa daca pot folosi mulajele pe la proiecte :))))

    Pup cu drag!!! Si iti doresc sa te bucuri din plin de tratatia dulce :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha, draguta asociatie de idei! dar... vara, nu-i ca iarna ;-) Glumesc :-) Apropo vara! Am facut deja rezervarea pentru concediul din vara ♥☺♥ Pentru ca regiunea unde am fost anul trecut este pitoreasca si la o aruncatura de bat de Venetia, plaja este foarte prietenoasa cu patrupezii, cazarea exact dupa dorintele noastre, am platit avansul pentru doua saptamâni la Marea Adriatica, exact ca si anul trecut ♥
      Calendarul acesta Toblerone are ciocolata mixta: cate o bucatica alba, alta cu lapre, alta amaruie.
      Preferata mea actual este ciocolata Lindt mousse usor amarui si crema de afine si lavandă ♥ Mmmmmm!
      Eu incerc sa ma leg cât pot de putin de lucrusoare... Cam sunt cam adunatoare de obiecte fara sens - Messie-Syndrom! ☺☺☺ Si nu e bine! Din motive nostalgice, pastrez diverse chestii de care nimeni nu mai are nevoie la mine in familie! Ba pastrez si imbracaminte pe care, cica o sa-mi fac cândva timp sa le transform, sa le adaptez la forma actuala a corpului meu ☺ nuuuu, nu gasesc niciodata timp, pentru ca in concedii fac mereu alceva! Am o incapere in pivnita... brrrr! plina cu cutii si saci, mereu imi propunn sa sortez, însa când am ceva timp liber, mai bine ies la plimbare decat sa rascolesc in "gunoi". Daca imi fac curaj, anul acesta voi scoate totul afara - ce e bun, la containerele de reciclare, ce e rau la lada cu gunoi! Am jucarioare si felicitari, adunate de zeci de ani... nu voi mai avea niciodata timp sa le recitesc. Si la ce bun?! Prietenii sunt in suflet si cei care dupa câtiva ai nu-ti mai sunt alaturi, nu au fost prieteni adevarati, deci la ce bun sa aduni câteva cuvinte asternute pe hârtie?! Helmut glumeste, ca ne va trebui inca o casa ca sa depozitez eu "amintirile" ☺☺☺

      Pup si eu, iti doresc zile minunate in decembrie! Gânduri bune si îmbratisari 😘🤗

      Ștergere