miercuri, 10 noiembrie 2010

Tablou cu fructe

Astazi am mâncat pentru prima data Gutuie turceasca. Este un soi nobil, cu gust puternic aromat si neînecacios. Are consistenta unui mar auriu. Hmmmm, un deliciu! Este fructul de sezon si în aprozarele turcestisi costa 3€ un kilogram (aproximativ patru gutui). Daca socotesti ca fructul conţine multa vitamina C, potasiu, sodiu, zinc, fier, cupru, mangan şi fluor, taninuri, acid tanic, acizi organici si multa-multa pectina, atunci ai facut o investitie foarte buna!
Tocmai citeam saptamâna aceasta în revista "PM- lumea stiintei" despre procentul ridicat de zahar pe care-l contin în general toate fructele. Pe primul loc sunt mandarinele (17,6 gr. zahar la 100 gr. fruct) urmate îndeaproape de Litschi si Kaki. Urmeaza strugurii, bananele, merele si caisele (10% ). Cel mai redus continut de zahar îl au fru
ctele de avocado, lamâile, nucile de cocos, capsunii si piersicile ( ~4%).
Aceasta statistica trebuie încheiata cu mentiunea ca 100 gr. ciocolata contine de opt ori mai mult zahar decât contin 100 gr. struguri :))
Si acum... va invit sa serviti o felie de gutuie. Cu drag.

Ping: Carmen, Vania, Teo, Madi si Onu, Cristian Dima, Elisa, Gabriela, Daurel, Donca, Roxana si Lizuca, Fly, Mosu, Vaca verde, Mihaela, Tetris, Has, Ana Usca, Sorin Usca, Caius, Natasa, Joco, Mirela Pete, Zâna, Anamayana, Paul, Vero, Victoria, Mariana, Lucian, Alina, Link-ping, Giulia, Ninu, Orfiv, Dac, Irina, Delani, Angi Ghita, Acuarele, Ceska, Belle de Jour si Mara.

12 comentarii:

  1. :) E ora 24 si eu rontai un mar...
    Dupa ce am vazut fructele pe blogul tau nu am mai rezistat :) cum se face dimineata cum plec dupa gutui in vecini :))

    RăspundețiȘtergere
  2. oo ce bine arata gutuile tale! (eu tocmai am servit micul dejun:2pere +1mar)si chiar mi-ai dat ideea sa merg la piata sa cumpar si eu gutui!
    te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. mmm, ce pofta mi-ai facut, plec dupa gutui... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ninu,
    eu la ora 24 eram de mult în lumea viselor :)
    Încearca sa procuri gutui turcesti. Sunt delicioase!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicia,
    gutuile arata bine pentru ca sunt un soi deosebit, gutui turcesti.
    Eu ador gustul gutuilor si manânc si din cele normale, dar mai mult de cateva feliute nu pot, pentru ca am senzatia ca îti ramân în gât. Cele turcesti sunt usoare, ca merele, dar cu puternica aroma de gutuie!
    Anul acesta am facut dulceata si jeleu de gutui - autohtone, din aproximativ 5 kg. Asa ca puternica aroma e si la borcan, pentru zilele reci de iarna :)
    Spor în toate! te pup si eu

    RăspundețiȘtergere
  6. Vaca verde,
    daca nu acum, atunci când? :))
    O zi faina!

    RăspundețiȘtergere
  7. multumim, fichi am mancat in Italia, sunt intradevar taaaare dulci. Eu le-am luat direct din copaci.

    RăspundețiȘtergere
  8. Mai că aş gusta şi eu o felie de gutuie. Mie îmi plac şi astea româneşti, poate cândva le voi gusta şi pe cele turceşti. :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Roxana si Eliza,
    :)si noi am facut cura de smochine cât am stat pe lacul Garda, ca bine zici.
    O seara placuta va doresc scupicelor!

    RăspundețiȘtergere
  10. Carmen,
    cu siguranta! Sunt înca atâte pe lumea asta de vazut sau de probat! sanatoase sa fim, ca de curiozitate nu ducem lipsa, asa-i? :D
    O seara agreabila tiza draga!

    RăspundețiȘtergere
  11. Hm, gand la gand.... cu bucurie!... :)
    Tocmai am luat niste gutui (turcesti, cred, aurii), ma pregatesc sa savurez si eu putin aroma lor...
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Acuarele,
    sa-ti pice bine si pofta buna! Eu le tai în felii subtiri si parca mai gustoase sunt dupa ce le-a muscat putin rugina ;)

    RăspundețiȘtergere