miercuri, 24 noiembrie 2010

Poveste de Advent

Doar patru saptamâni ne mai despart de Ajunul Crăciunului. Este "Luna Cadourilor" una din cele mai frumoase perioade ale anului. Chiar dacă unii dintre cititorii mei mai vechi îsi vor aminti povestea - din blogul de anul trecut, sunt sigură ca pentru multi va fi o descoperire emotionanta, exact potrivita pentru timpul de Advent
Hârtia aurie pentru cadoul de Craciun
Într-o zi, tatăl tocmai sosit acasă, îsi găseste biroul răvăsit si descoperă că din rola de hârtie fina aurie, păstrată "pentru ocazii deosebite" a mai rămas doar un rest si acela ciopârtit. Nervos peste măsura, începe sa strige la fetita lui de 6 ani, o ceartă si apoi încheie amenintând-o:
"În câteva zile este Crăciunul. Pentru tine nu o sa fie nimic sub brad!"
În seara de Ajun, când tatăl s-a întors de la serviciu, fetita l-a asteptat în hol, i-a întins o cutie împachetată în hârtia aurie si cu voce vinovată a spus: "Este pentru tine Tati. Crăciun fericit!"
Tatăl înduiosat si cumva rusinat pentru felul în care a reactionat câteva seri înainte, o mângâie pe părul buclat, îsi dezbracă paltonul, îl agată în cuier si curios, desface repede pachetelul. Dar...spre surprinderea lui...cutia este goala! Si atunci simte din nou cum sângele îi clocoteste de mânie si strigă:
"Ai risipit hârtia asta scumpă pentru a împacheta o cutie goala?!"
Fetita, cu lacrimi în ochi, abia reuseste sa mai îngâne înainte de a izbucni în plâns:
"Dar Tati, am pus atâtia pupici în ea, până am umplut-o!"
Câteva secunde, colericul tată nu-si revine din stupoare, apoi înduiosat peste masura, îngenunchează în fata fetitei si o mângâie, negăsind nici un cuvânt potrivit!
Câteva luni mai târziu, fetita este lovita de o masină si...devine îngeras.
Dupa înmormântarea fetitei, tatal a păstrat cutia aurie întreaga viata, lânga patul lui... În fiecare seară a deschis cutia si si-a luat un pupic, din pretiosul cadou pe care fetita lui dulce i l-a dăruit cu inima curată...

Sensibila poveste am găsit-o în editia de luna aceasta a revistei locale Der Lechhauser (Augsburg). Cu greu mi-am stăpânit o lacrimă...si mi-am amintit cum am plâns, copil fiind, când bunica mi-a citit "Fetita cu chibriturile"/Hans Christian Andersen. Ani în sir am fost impresionată de trista poveste pertecută în preajma Crăciunului, neîntelegând de ce nimeni nu a ajutat-o pe fragila fetita...
Cui îi sunt de folos remuscarile tardive?!
De aceea - spun eu - nu ar fi rău sa privim mai atenti în jurul nostru, sa ne luăm mai mult timp pentru a judeca lucrurile din mai multe puncte de vedere, mai ales atunci când decizia pe care o luam e importanta în viata unui om. Poate ca nu vom mai avea niciodata sansa de a schimba o hotarâre pripită.
Celor dragi noua sa le arătăm zilnic dragostea pe care le-o purtam, sa avem întelegere si rabdare cu cei mici sau foarte tineri, dar si cu cei vârstnici. Totodata sa apreciem la adevarata valoare fiecare gest de gingasie venit din partea copiilor nostri. Si sa ne bucuram de sanatate - este darul cel mai de pret pe lumea aceasta!
În perioada de Advent, se organizeaza peste tot actiuni de strângere de fnduri cu scopuri caritabile; este de asemenea un moment în care trebuie sa aratam ca nu suntem indiferenti fata de cei mai lipsiti de noroc. Fiti spendabili... Sarbatorile de Craciun vor fi mai frumoase ca oricând!
*************************************************************************************
pingback: Carmen, Vania, Teo, Cristian, Madi-Onu, Sorin Usca, Elisa, Ana Usca, Daurel, Zâna, Paul.

18 comentarii:

  1. Lacrima acea mi-a scapat si mie... Intradevar,o
    frumoasa poveste de Craciun !!Multumesc mult CARMEN !!

    RăspundețiȘtergere
  2. Joco,
    nu este de mirare! este o poveste plina de tâlc si sensibilitate.
    O luna plina de satisfactii îti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si pe mine m-a dus gandul la "Fetita cu chibrituri ". Emotionant!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar fi bine să păstrăm în noi copilul ce am fost cândva. Doar aşa vom putea să privim prin ochii lor lumea. Doar aşa ne va fi mai uşor să le înţelegem gesturile simple. Emoţionantă povestea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dan din Maramu'
    sa pretuim fiecare clipa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Carmen,
    ai dreptate! aceasta este doar o poveste - scrisa din suflet, dar pentru noi, trebuie sa fie un semnal de alarma...Sa pastram pentru totdeauna sufletul de copil în noi, cum frumos ai spus!

    RăspundețiȘtergere
  7. Da.. trista povestire, pe mine ma intrista colindul celor trei pastori care se colinda in zona mea in noaptea de ajun si care era de fapt o prelucrare dupa Mioritza, si mereu ma gindeam de ce oare sta pastorul Ardelean ca sa-l omoare cel Vrincean si cu cel Ungurean ?... Abia dupa muulti ani am aflat de ce.. si m-am linistit.

    RăspundețiȘtergere
  8. da Ninu,
    povesti triste sunt peste tot din pacate. Important este sa învatam câte ceva din ele...

    RăspundețiȘtergere
  9. Tetris,
    e luna povestilor emotionante...

    RăspundețiȘtergere
  10. Unul din cele mai frumoase citate spune :) :

    Numai cine creste, dar ramane copil este om :D

    (Nur wer erwachsen wird und Kind bleibt ist ein
    Mensch ) ( Erich Kästner ) :D

    Es ist doch eine schoene Geschichte, obwohl es traurig ist... aber wie du auch gesagt hast, es erinnert uns wieder gute Menschen zu sein :)

    Dankee auch :) und Nacht Nacht :)

    Kindchen

    RăspundețiȘtergere
  11. Kindchen,
    ma bucur oridecâte ori gasesc un mesaj de la tine. Si nu stiu de ce, dar am senzatia ca numle tau real începe cu J...Se poate sa am dreptate? :)
    Noapte buna deasemenea si multumesc pentru frumoasa completare! un proverb deosebit de frumos!

    RăspundețiȘtergere
  12. O0hhh Doamne, am recitit cu mare emotie povestirea asta, carmen!
    Asa repede uitam de lucrurile cu adevarat importante in viata!Multzam fain....
    Am trecut pe la tine sa salut si sa transmit un gand bun!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ana,
    frumos din partea ta! onorata de vizita :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Morgeeeen :D

    du hattest Recht :D

    die Winter vergisst ihre Fans nicht :D :D :D
    Es schneeeeeeeeit :D :D :D und es ist wunderschoen draussen :D

    Wunderschoene Tag noch :D

    Kindchen

    RăspundețiȘtergere
  15. Guten Morgen Kindchen!
    bei uns scheint die Sonne bei -1°C :(
    ich wünsche dir einen wunderschönen Tag :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Iulia,
    eu cred ca toti cei care gasesc povestea emotionanta, sunt oameni buni :)

    RăspundețiȘtergere