duminică, 20 august 2023

Din nou acasa ❤️

 
Am dormit excelent! 
Si la noi e foarte cald, ieri la ora 16 au fost 37°C (la umbra). Dar in casa, fara climatizare, avem 24°C. Acum stam pe terasa, la umbra marchizei, bem cafeluta,mancam cate o felie de tarta cu prune (facuta în doi timpi si trei miscari *) si admiram gradina... Ce bine e acasaaaa! ❤️
*) Forma mea de tarta din silicon are diametrul de 30 cm. Am uns forma cu unt, am aranjat prunele înjumatatite, circular (cca 14 prune), am presarat zahar si am taiat din mâna cubulete mici unt, pe care l-am imparti egal peste prune. Am pus forma pe tava de cuptor, pentru ca fiind moale, dupa ce este plina nu mai poate fi transportata. Am spart doua oua, am separat albusul pe care l-am batut spuma; peste galbenusuri am pus doua linguri de zahar brun si doua pliculete cu zahar vanilat - le-am batut spuma, am adaugat doua linguri pline cu faina si o jumatate de praf de copt (stins cu o lingurita de otet). Am rasturnat spuma de albusuri peste aluat si l-am incorporat amestecând de sus în jos. Am turnat compozitia în forma, peste prune, am egalizat-o cu ajutorul unei spatule din silicon. Am pus tava cu forma la cuptorul preîncalzit, am lasat la copt o jumatate de ora, la 180°C (caldura de sus si de jos). Am scos tava, am întors forma pe un platou de prajitura. Am presarat zahar pudra si scortisoara si am lasat-o sa se racoreasca înainte de a taia felii)

10 comentarii:

  1. Arată cât se poate de apetisant.
    Poftă bună!
    Sau, dacă deja aţi dat-o gata, să vă fie de bine! 🙂

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim Vero draga. Nu înca nu am terminat-o ☺ Pupici, o duminica minunata!

      Ștergere
  2. Bine zis: "ce bine e acasaaaa!" 😊 Personal, oriunde as merge, oricat de mult mi-ar placea, cand revin acasa am un sentiment... Nici nu stiu cum sa-l numesc! 😊 Placere totala, relaxare totala, siguranta...
    Arata bine tarta! Hmmmm.... Altfel se savureaza pe terasa! 😊
    Si la noi e foarte cald - da-mi place! Pe la ora 15 am fost la magazinul deschis non-stop si am intalnit in drum doar trei persoane (in "duminicile normale" sunt cu mult mai multe!) 😊
    Duminica frumoasa in continuare, Carmen draga! ❤ ☕
    Imbratisari si pupici cu drag de la quattro pentru trio! ❤ 😘 💕 💖 🐾

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. noi astazi am savurat curtea... Ne-am refugiat în coltul cel mai umbrit, ne-am cinstit cu câte un cocktail, am dat drumul la dusul din curte pe "stropi fini" si nu ne-a interesat cum trece timpul... Trandafirii sunt superbi, caldura a adus spre noi parfumul fin... Ce frumos poate fi acasa! Chia si la 36°C!
      De mâine la servicu, nu stiu cum va fi... Dar concediul ma va alimenta mult timp cu energie pozitiva!
      Da, e bine acasa, oriunde ai fi fost în concediu... De aceea, înainte de a pleca, las totul luna-bec-si-stele! Cand intru în casa, parca ma îmbratiseaza caldura si ordinea fiecarei încaperi ♥
      Noapte buna, Diana draga. Pupici si îmbratisari, de la trio pentru Quattro 😘 💕 💖 🐾

      Ștergere
  3. Ce bine arata tarta făcută în doi timpi și trei mișcări.
    Și eu mă bucur când ajung acasă din concediu, deși pare cumva ilogic, că acasă nici nu ajungi bine și deja ai o grăadă de treabă, începând cu desfăcutul bagajelor. Dar tot mai bine e în casa ta nu?
    O saptămână ușoară, Carmen.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaaa, e bine acasa, mai ales acum cu caldurile aste! E o nebunie!!! 38°C of, pentru mine e prea mult! Acasa stau in costum de baie, in curte la umbra, fac dus cand vreau; în casa e racoare, tragem jaluzelele la camerele pe partea de sud si deschidem geamurile doar seara, si pe partea de nor si de sud, sa se faca un pic de curent. Eu bineinteles ca ma feresc de curet - este cel mai mare dusman al meu... insa canicula este deasemenea "o nesuferita"! ☺☺☺
      Tarta am facut-o pentru ca am vrut sa multumesc vecinilor care au udat gradina si au hranit pestii... Am adus si doua sticle e vin de la podgorie, unul rosu si unul alb Grand Cru si le-am dus pe farfurie tarta (Ghinion, vecina a facut vineri Zona Zoster... Este virotic si ne ferim, pentru ca eu sunt cumva predispusa la asemenea virusi! Culmea este ca anul trecut s-a vaccinat impotriva Zonei Zoster!!!! Nenenennnnne! eu nu ma voi vaccina nici impotriva gripei, nici Z.Zoster! Niciodata!).
      Pupici si imbratisari ♥ Sper ca la birou sa fie temperatusa normala si sa nu trebuiasca sa incep cu hei-rup din prima zi, mâine dimineata!
      O saptamana placuta si tie!

      Ștergere
  4. Ehee... nicaieri nu e ca acasa :D - sau in camera ta (eu sunt iar prin sufra de ceva timp, din cauza caniculei de data asta... abia astept sa se mai racoreasca sa merg in camera - si sper ca in septembrie sa pot face si o reorganizare, ca nu am mai facut de mult timp si e nevoie.. :D
    Prajiturica arata minuna!! Cam asa o faceam eu pe cea cu pere - ungeam cu unt tava de iena (sau yena, cum s-o scrie), presaram zahar brun, puneam perele.. apoi faceam rapid in pandispan - doar ca eu nu pun praf de copt si am mai scazut cantitatea de zahar (la jumatate de lingura per ou/ per lingura de faina). :D
    Sunt cele mai faine, nu-i asa? Se fac si repede si usor :P
    puuuuupici cu drag :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daaa, home sweet home!
      Da, practic este "placinta cu fructe, întoarsa" ☺ e simpla si foarte gustoasa!
      Vecinii mei servesc asemenea placinta in plus cu frisca! uf! eu nu agreez frisca! Nici in cafea nici in prajituri, nicaieri! ☺
      Pupici si îmbratisari ♥♥

      Ștergere
  5. Niciunde nu-i mai bine că acasă.
    Excelent arata tarta. Mi-ai dat o idee pentru weekend.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este sezonul fructelor. Piersici, caise, prune, orice se pate folosi ♥ Cu drag ♥

      Ștergere