luni, 14 august 2023

Cina

 
Ieri a fost duminica. Ne-am plimbat prin Guebwiller, oraselul în care ne-am stabilit pentru a putea vizita regiunea sudica a Alsaciei. 
Seara, asa cum este "normal" la noi, am cautat un restaurant, sa servim cina. În acest oras, se pare ca francezii nu au restaurantele deschise. Singurii care lucrau, deci aveau deschis, au fost un Fast-food în care se vorbea pe araba, un Dönner-Kebab, numit "Chez Ali" si un restaurant chinezesc "Palais Imperial" ☺ Am ales restaurantul chinezesc, doar pentru ca avea o terasa spatioasa. 
În drum spre masa la care am fost condusi, am observat ca la masa vecina este un bebe dulce, pe scaunel, care manânca singur si are barbita cu vanita ☺☺☺ (asa ceva aveau si fetele mele). 
Ne-am asezat la masa si am studiat meniul. Aveau o lista mare de cocktailuri fara alcool si am ales "Pece & Love" pentru ca m-a atras numele si combinatia: gust intens de portocala, usoara nota de iasmin, violete si hibiscus. Ca ornament pentru pahar (asa cum majoritatea au o felie de lamâie, de portocala, o cireasca sau ananas, acest cocktail avea (in reclama) o floare de hibiscus. Ei, când am primit paharul... mi-a fost servit fara floare, mi s-a spus ca asa este prezentat "doar în fotografie"... o atrapa, mi-am zis eu! Dar, i-am iertat, gustul a fost OK (nu stiu cât de "sanatos" a fost, dar la asa ceva nu te mai uiti când esti in concediu. Vacanta este timpul în care-ti permiti mici extravagante ☺). 
Helmut a comanat pentru amandoi o carafa cu vin de regiune - Blanc Alsace. V-am spus oare ca Guebwiller este un oras înconconjurat de dealuri cultivate cu plantații masive de viță-de-vie?! (O sa revin, avem planificat si o seara cu degustare de vinuri). 
De mâncat am comandat creveti, la aperitiv - pentru ca mi-a fost dor de vremurile comuniste, când unul din putinele produse alimentare importate si puse in vânzare in alimentara erau crevetii ☺ Pufosi si crocanti... sfârâie parca pe limba! ☺ Helmut si-a comandat friptura de porc în sos lelegume si o portie de orez Basmati de Himalaya. Iar eu... mi-am dorit neaparat copanele de broasca! ☺☺☺☺ Citind, cred ca multi vor strâmba din nas si vor jura ca nu vor mânca nciodata asa ceva ☺☺☺ Însa va spun ca eu am mai mâncat, în urma cu zeci de ani si acum am comandat fara sa ezit. Si ma bucur, pentru ca au fost delicioase. Cu sare, piper, în panada si prăjite în stilul chinezesc... Gustul se aseamana mult cu al puiului preparat identic. 
La masa din dreapta noastra era un grup de sase persoane, nemti din Saarland. Pâna când ne-a venit mâncarea, am intrat în vorba cu cele doua doamne din capatul mesei dinspre noi. Am schimbat impresii despre sejurul în Alsacia, am povestit ce excursii au facut ei, ce au vizitat, ce am facut noi si una si alta... La un moment dat ne-a fost adusa mancarea si vecina a fost foarte curioasa cum mi se par copanele de broasca, ea "nu a îndraznt" sa comande. Am întrebat-o daca doreste sa probeze, sigur ca da, a sarit la noi la masa si s-a servit cu un copanel. I-a placut mult! Paralel, am început sa ne conversam si cu vecinele de la masa din stânga, pentru ca... ce credeti?! Ce limba vorbeau?! Erau doua mamici, una cu bebelusa Emma (în vârsta de 11 luni) si cealata cu o fetita de vre-o 10-12 ani - vorbeau între ele româneste, mi-au spus însa ca locuiesc de peste 15 ani în Belgia. 
La un momenta dat mi s-a parut ca sunt într-un sketch umoristic ☺☺☺ Ma gaseam în Franta, pe terasa unor chinezi, la masa cu sotul; în stânga români, în dreapta nemti, îl priveam în ochi pe Helmut si îi zâmbeam scurt în timp ce ciocneam cu el paharul cu vin, îmi suceam capul spre stânga, ma scălâmbăiam la Emma care râdea în hohote, îmi întorceam privirea spre dreapta si mai aruncam o vorba în conversatia nemtilor... Cumva, îmi parea ca suntem meseni la o nunta italiana ☺☺☺ Doamne ce Babilon! ☺☺☺
 

11 comentarii:

  1. Wooooow filmuletul din fotografii e superb! Efectiv ... efectiv am simtit cum parca m-am teleportat in acele locuri. Mi-au placut mult conceptul de arta stradala - ce desene minunate pe acei pereti! Foarte frumos. :) Sa descopar anumite vestigii, alaturi de cladiri mai noi - iar interesant. Gradina.. parcul este superb (regina noptii si petunii ... si copacii -apropo, ce amuzant e cel din ultima poza, cel pe care il verifica Leo.. haha).
    O bucurie filmuletul :D.

    Chiar - ce intamplare :))). Cea cu restaurantul chinez si cum s-a nimerit sa fiti fix la mijloc, intre romana si germana, voi doi. :D
    Ce farfurie faina aveau la restaurant (cea cu albastru :P)
    Iar Leo e fantastic cum sta el si priveste semet :).
    Pupici cu drag :*!!

    Ps: abia astept „episodul urmator” :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumoase pozele din video! In acele poze pare ca in tot oraselul sunteti voi doi si Leo! 😊 (am vazut la un moment dat inca un "omulet" sau doi "omuleti") 😊 Descriind oraselul intr-un cuvant i-as spune "incantator".
    Am mancat si eu "copanele" de broasca, o singura data, si mi-au placut. N-as mai manca pentru ca... mi-e mila de broscute - daca-ti poti imagina asa ceva! 😃 In schimb, mi-e pofta de creveti! Am vazut la o alimentara de langa noi si-am tot zis sa-mi iau, dar am omis pentru ca as manca numai eu... O sa mananc! 😊
    Ma bucur ca ati avut o cina vesela! Sa aveti cat mai multe motive de veselie, Carmen draga! 💕
    Imbratisari si pupici cu drag, de la quattro pentru trio! 😘 💞 💖 🐾

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Plecand, dimineata, de aici aveam sentimentul ca am uitat ceva... Citind mesajul tau lasat la mine mi-am amintit: rinocerul! L-am remarcat si ma gandeam ca scrisesem despre rinocer si... iata un rinocer! 😊 Nu m-as fi gandit ca e din lemn. Foarte reusit. Dragul de Leo! Boby, boxerul pe care l-am avut pana in 2011 s-a speriat intr-o iarna de un om de zapada mai inalt decat mine! L-a latrat si n-a vrut sa treaca pe langa el! 😃
      Pupici! 💕

      Ștergere
    2. doamne ce figuri sunt cateii nostri! ☺☺☺ am râs imaginându-mi momentul ☺☺☺ Leo este ca un leu fioros si latra de ne sparge timpanele, daca trece pe lânga el un alt mascul (probabil necastrat, asa ca el... machio!) dar daca vede o mâta... o ia tiptil si sta precaut lânga piciorul meu ☺☺☺
      Pupici si îmbratisari ♥

      Ștergere
  3. Carmen, tare mult imi place cum povestesti. Am avut senzatia ca am fost si eu alaturi de tine. Ati avut parte de o cina tare vesela.
    Oraselul este incantator si linistit. Vacanta placuta in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc Ioana draga, ma bucur ca esti alaturi de mine.
      Pupici si îmbratisari ♥

      Ștergere
    2. mie imi place ca atunci cand sunt in concediu sa probez mâncaruri si bautiri specifice zonei. Aici în Alsacia se mananca "copane de broasca" si "melci de vita.de.vie" dar si varza calita cu ciolan de purcel, asa ca în Bavaria. Am optat pentru specialitatile alsaciene ♥ Mâncare chinezeasca pot sa manânc aici la mine, în oras - sunt multe restaurante de specific. Mie de aceea mi s-a parut ciudat sa fiu in Alsacia si sa ajung sa manânc la chinezi ☺☺☺ Adevarata blasfemie! ☺☺☺ Dar ma rog, chinezii au adaptat meniul la cerintele localnicilor si ai turistilor ☺
      Multumim Luiza draga.Tocmai ce am ajuns din nou acasa, azinoapte am dormit în patul propriu ♥ ce bine a fost!

      Ștergere
  4. Un orăşel frumos, un Babilon încântător, o cină pe cinste!
    Să aveţi parte de cât mai multe astfel de clipe! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ☺☺☺ multumesc draga Vero.
      Pupici si îmbratisari ♥

      Ștergere
  5. Din păcate nu pot vedea filmulețul. Dar am citit povestea și mi s-a părut atat de fascinantă. Mă bucur că te distrezi. Vacanță plăcută în continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. filmuletu este format din fotografii facute în ziua aceea în oras, la plimbari de "recunoastere", in postare nu am scris nimic despre oras.
      Multumesc mult. Si tie vacanta placuta, daca înca mai esti plecata. Pupici ♥

      Ștergere