luni, 28 octombrie 2013

Varza... mai altfel

pentru rubrica Pink Mondays - tabel de înscriere la Karma Police



Acesta este un soi de varza ornamentala, ce decoareaza superb gradinile din septembrie pâna în noiembrie. Varza decorativa este un Hibrid F1 si se obtine prin seminte. Semanatul începe la sfârsitul lunii mai. Este de preferat ca la început semintele sa fie puse în ghivece. Varza decorativa creste în prima faza foarte încet, are nevoie de multa umiditate si racoare. În luna iunie se poate replanta în gradina si de acum plăntuța are nevoie de mult soare, de substanțe nutritive și de apă. Se v-a înfoia mândra si va creste vazând cu ochii.
Prin culorile strălucitoare variind între alb - verde - purpuriu și prin forma oarecum bizara a frunzelor ondulate sau netede, varza decorativa a devenit în ultimul timp o mica bijuterie a gradinilor. Roua diminetilor reci de toamna perleaza minunat între frunzele acestei plante, care rezista la ger pâna la -10°C.
Fotografiile pe care le prezint aici le-am facut vineri, într-o plimbare în Gradina Botanica.

11 comentarii:

  1. Bună CARMEN!
    Frumos acest soi de varză ornamentală,îmi place!
    Îți doresc o săptămână cât mai plăcută draga mea!
    Cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  2. da, da, stiu varza asta.am primit odata un buchet de flori superb si cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi eu am mai admirat-o în fotografii. Chiar o "mică bijuterie" iar în unele dintre fotografii seamănă cu un trandafir.
    Aranjamentul acela cu ea în ghivece, cu dovleacul şi tufănelele arată superb.
    O săptămână minunată, dragă Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesant! Am vazut prin gradinile castelelor de aici varza decorativa. Da foarte bine...
    Foarte frumos si aranjamentul de toamna, cu tufanele si dovleac. Vai, ador parfumul tufanelelor!

    RăspundețiȘtergere
  5. Tare faine sunt! Le vad mai mereu la un florar de aici de la mine din sat! Le foloseste foarte des la buchete si aranjamente!
    Pup Carmen, saptamana minunata!

    RăspundețiȘtergere
  6. Wow, chiar nu am mai vazut asa ceva pana acum, arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere
  7. e super faina!nu am mai vazut asa varza :)merge si calita? ca eu sunt moarta dupa varza calita :P
    pop, seara faina!

    RăspundețiȘtergere
  8. A avut si soacra mea intr-un ghiveci, anul trecut, e foarte frumoasa aceasta varza! Iar fotografiile tale sunt superbe!
    Sa ai o seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumoasa, aspectuoasa! Dar...o fi buna si la sarmale? Intreb si eu... :-)
    O saptamana frumoasa, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  10. Oricât de splendidă ar fi (şi este, după cum vedem !) această varză..."alotropică", şi oricât de frumoase ar fi fotografiile prezentate, mintea noastră nu poate să treacă aşa uşor peste ideea subiacentă sau emergentă a utilizării depline şi concrete a leguminoasei în...gastronomie ! Măcar ca garnitură de varză roşie ! Bon appétit ! :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt foarte delicate si frumoase, atat prin forma cat si prin culori. Mici bijuterii, adevarat. :)

    RăspundețiȘtergere