marți, 27 iunie 2023

Ce bine e la mare!

Anul trecut am petrecut sapte zile aici, in satul de vacanta Rosapineta, de la malul Marii Adriatice. Atunci, am avut o casuta "mobilhome Ponza". A fost extrem de ingust! Am avut camera de zi (prevazita chiar si cu semineu 😁 oare se poate inchiria si iarna?!), doua dormitoare (mai precis o camaruta cu un pat dublu si dulap si o alta camaruta cu un raft si un pat cu doua saltelute - deschideai usa si sareai direct in pat), bucatarie si baie... dar daca deschideam o usa, se bloca trecerea pe coridor. Tavanul era la 2 metri de podea, totul se incingea si inghesuiala aceea, crea o usoara stare de claustrofobie. A fost ok pentru o saptamana! Am avut o terasa mare, cu podele de lemn, iar casuta a fost practic ca o rulota!

Anul acesta ne am dorit mai mult spatiu, asa ca am rezervat o "Villono V6" adica un Bungalow pentru 6 persoane (pentru sase ca piticii Albei-ca-zapada... presupun. Ca pentru 6 persoane normale, nu e sub nicio forma loc! 🤣). Avem o terasa cu gresie pe jos si pereti de caramida. Intrarea este direct in camera de zi care are o canapeluta pe care pot sedea doua persoane (Leo incape cu greu intre noi, cand ne uitam la striri la TV). Canapeluta cica se poate desface si pot dormi doua persoane pe ea!!!!(😨) In partea dreapta se deschide o nisa spatioasa, cu dulapuri de bucatarie. In partea dreapta e o alta nisa/hol, cu trei usi: una duce spre baie, alta spre dormitorul cu pat dublu si ultima usa, spre dormitorul cu pat dublu si baie separata! Un lux de care tare ne bucuram! Tavanul este foarte inalt (dublu de inalt in comparatie cu casa noastra "de acasa"), asa incat caldura nu ne apasa (vilisoara are bineânteles si aparat aeroterm). Fiecare camera este mobilata generos, ne simtim foarte bine. Helmut doarme cu geamurile deschise (geamurile au plasa), mie imi place sa inchid chiar si obloanele 🤣 sa fie intineric-bezna! Asa ca "Villino V6" ne permite sa petrecem un concediu relaxant si deosebit de placut! Astazi am hotarat ca tot aici vom veni si la anul! Tot Bungalow pentru 6 persoane vom lua! 🤗 Dar... nu vom mai lua 14 zile, ci doar 10. Zece zile de plaja si mare sunt suficiente. Sapte sunt prea putin, paisprezece sunt un pic prea mult! 🌞

Ce facem la mare?! Alternam zilele de plaja cu excursiile. Anul acesta am fost o zi in Chioggia ("mica Venetie"), o zi in Venetia, o zi prin Rosolina, o zi in Soave si miercuri vom face o excursie la Murano. Plaja este superba, cu nisip fin; exista o portiune unde sunt admisi cateii, deci socializeaza si patrupezii, suntem toti trei multumiti! Avem bineinteles umbreluta si sezlonguri, avem chiar si cort de plaja, pentru zilele cand ramanem pe nisip si la orele amiezii (face umbra bine-bine si are gemulete din plasa, pentru circulatia aerului). Drumul de la casa pana la plaja este de 5 minute, pe jos. Pe plaja nu au acces decat locuitorii satului de vacanta. Este perfect! De aceea, intr-un sejur, intalnesti la plaja mereu aceleasi persoane, pentru ca in general, fiecare isi pastreaza locul 😅 Cei care circula de colo-colo sunt doar vanzatorii ambulanti. Cativa cu autorizatie, care comercializeaza prosoape, cearsafuri, margele si ochelari de soare. Am cumparat intr-o zi doua prosoape (cumparam in fiecare an, ca suvenir de concediu) si vânzatorul acum, ne considera "prieteni" (a se citi "sponzori") 😂 De câte ori trece pe lânga noi, striga "hello my friends" O tactica buna pentru vânzare! Din simpatie, am mai cumparat doua cearsafuri, apoi doua prosoape si inca doua 🤣😂 ... Prosoapele sunt de foarte buna calitate si sarmanul om, aleraga toata ziua pe nisipul incins, cu greutatea produselor pe umeri si brate! Dar gata, de mâine, nu mai cumparam nimic! 🤣

Ce mâncam? Hmmm... numai bunatati! Am gasit o piata de legume-fructe si mereu avem fructe de sezon, rosii si ridichi. Cumparam tot a doua zi carne de la macelarie si franzelute proaspete. Obisnuim sa mancam dimineata la noi acasa, Muesli-bio, cu iaurt natural si cu o piersica sau caisa taiata, in bol. Pe la ora 11 servim un espresso pe plaja, alaturi o gogoasa cu crema de vanilie sau o brioche cu marmelada de caise. Pe la ora 14 mancam fructe (piersici, caise, cirese, pepene, struguri) si pe la ora 18 servim masa principala a zilei. O zi facem gratarel, acasa - piept de pui si ceafa de purcel, cate o felie, plus un castron cu salata de rosii, ceapa si ridichi. Cealalta zi mergem la restaurant, comandam peste la gratar sau fructe de mare. Eu merg pe ideea ca peste proaspat, in atatea variante, nu gasesti decat la mare! In general, cu acest program de masa nu m-am ingrasat niciodata, cu toate aceste bunatati!
Vacanta... nu am auzit niciodata sa dauneze cuiva 😜 Pupici si imbratisari 🤗

1. E bine că vă simţiţi atât de bine! 🙂
    Să aveţi mereu vacanţe la fel de frumoase! 🤗

2. Se pare ca organizarea acolo este chiar foarte faina. Imi place! :)
    Ma bucur ca ne-ai povestit despre diferitele modalitati de cazare (vad ca e de unde alege - chiar, de curiozitate, ati vazut si alte casute din oferta? :D).
    Imi place si faptul ca in jurul casutei este verdeata. Si nu pare deloc ingramadeala, desi din cate inteleg e destul de modesta ca spatiu.
    Plaja pare foarte faina (si curata, ceea ce e important, desigur) - ma intreb cum e intrarea in mare.. e lina, cu nisip, cu pietre :D? Mie de exemplu imi placea mult o plaja micuta din Olimp, fix langa plaja privata care se afla intre Olimp si Neptun. Plaja nu era lata, dar era un nisip foarte fin si puteai sta pe prosop - nu imi place ideea de sardele aliniate pe sezlong. Apoi intrarea in mare era lina dar nu mergeai nici 1 km pana incepea sa creasca nivelul apei si era un nisip moale si placut, plus cativa curenti de apa calda :D.
    Ce prosopele frumoase v-ati luat! Sa le stapaniti sanatosi ! De curiozitate .. cearceafurile sunt cele cu franjuri sau acelea sunt niste esarfe mai mari :D. Sunt foarte frumoase. Si par si racoroase.
    Ati mancat foarte bine, de sezon si local - minunat, ce mai!!! Si ce locuri frumoase ati vizitat. Asa ar trebui sa arate o vacanta ideala :D.

Pupici cu drag si vreme buna in continuare :*.
    Eu va insotesc cu bucurie si il am si pe Kouki alaturi (citeam cum s-a aventurat Leo in mare, hihi - dragutul de el :D si la valuri ma gandeam cum i se par... de fapt lavaluri ma gandeam cand imi propusesem eu sa ajung cu Dodo la mare, haha si acum tot la valuri ma gandesc si ma amuz de fiecare data - imi imaginez ce mutra ar face cand ar vedea valul spargandu-se la mal.. ah si ca tot am zis de mal, imi mai place si plaja de la Modern, dar golfuletul din stanga, nu cel lipit de portul martim, pentru ca acolo a devenit cam inghesuit)
    Pup

1. Draga Rux, vilisoara noastra cred ca este cea mai buna varianta dintre cele care accepta catel. Prietenii nostri Diana si Gelu au avut o singura camera,cu baie si nisa de bucatarie. Mai exista cele care au o sala mare la intrare si doza paturi duble in incapere. A noastra este un pic prea mare pentru nou, insa.... cu luxul te acomodezi imediat 🤣😂
      Satul de vacanta e foarte mare si este contruit intr o padure de pini direct pe plaja. Fiecare casuta are curticica ei si terasa ei si locul de parcare.Mai bine nici ca se poate! Noi am facut multe concedii la mare si pentru o plaja buna trebuua sa mergem 10-20 km cu masina. Apoi stressul cu parcarea, cu caldura care se produce in masina...
      Aici totul e, la pas. 👍🏖️
      Plaja e superba, intrarea in mare e lina. Mareele sunt puternice. Noi ne alegem mereu loc direct la tarm, dar trebuie sa avem grija ca dupa orele amiezii creste nivelul apei si valurile pot ajunge la noi in cort 🤣😂Seara practic se inchide portiunea de plaja care duce spre bar, asa mult creste nivelul marii.Dimineata la 7 cand facem noi prima plimbare cu Leo, plaja are inca 15-20 metri de plaja!

3. Veselie şi culoare! Tare mult îmi place ce văd şi ce citesc! Bine că nu se transmite mirosul, că era rău pentru mine :D
    Te pup! Distracţie frumoasă!