marți, 10 septembrie 2013

Vagonul 13

Asa a fost sa fie, numarul 13! Ba chiar la un moment dat am si circulat cu viteza 313, calatoria însa a fost... una de lux! Dar sa încep cu începutul.
Am facut rezervarile la TGV prin internet, alegând oferta din pagina oficiala a companiei feroviare franceze. Biletele platite prin card ne-au parvenit acasa prin posta. Pentru 130 euro de persoana, am obtinut bilete la clasa întâi pentru dus si la clasa a doua pentru întors. Bineînteles ca nu am stat mult pe gânduri daca sa accept sau nu! :)
De când s-a introdus legatura de tren direct din orasul nostru si pâna în Paris, am mai calatorit, dar doar la clasa a doua - si chiar daca ma repet, trebuie sa spun ca linia este deosebit de confortabila! În plus si foarte rapida - în cinci ore si jumatate esti transportat din centrul orasului Augsburg, în centrul capitalei Frantei!
Calatoria la clasa întâi a fost o premiera pentru noi si o calific drept exagerat de luxoasa! Vagoanele de clasa întâi (ca de altfel si cele de clasa a doua) nu sunt compartimentate. Sirurile de fotolii se întind de-a lungul peretilor vagonului, câte doua pe o parte si câte unul pe cealalta si spatiile dintre scaune sunt generoase. Fiecare fotoliu are butoane pentru radio si pentru reglajul înclinarii spatarului, de la pozitie în 90° pâna la apoape 150°, fara sa deranjeze persoana din spatele. Fiecare loc are masa rabatabila si fiecare grup de doua fotolii are priza pentru conectarea aparatelor electronice la curent.
Pe când înca mai admiram ferestrele mari si curate si mângâiam plusul pufos al fotoliilor, au aparut pe culoar doi însotitori de bord împingând un carucior, exact ca la avion. Ni s-a urat bun venit si ni s-au înmânat câte un pachet cu mâncare si cate un pahar cu ceai si unul cu cafea. Apoi cei doi s-au îndepartat, nu înainte de a zâmbi si de a ne ura Bon voyage! A fost practic un pleonasm :))) cum altfel sa fie o calatorie în astfel de conditii?!

Pentru ca era ora micului dejun (sapte si zece minute), am desfacut cutia cu surprize: un foi-etaj cu sunca, rosie si ardei, un cronulet, un pachetel cu unt si un borcanel cu marmelada, un iaurt cu crutoane, o placinta cu stafide, un sfert de litru de suc de portocale, zahar si doua cutiute cu lapte condensat pentru cafea sau ceai, plus tacâm din plastic transparent si servetel. Noi am avut sandwichuri pregatite de acasa, pentru ca nu am stiut de acest tratamen ;) Bineînteles ca nu am putut mânca nici jumatate!
Apoi mi-am scos netbook-ul si când m-am plictisit, m-am jucat cu aparatul de fotografiat urmarind ecranul care afisa viteza de deplasare :) Am calatorit cu 250-300 km/h. Pe anumite portiuni si de durata scurta, am atins chiar 320 kilometri pe ora!

Putin înainte sa ajungem la destinatie, am trecut în vagonul restaurant - curiosi ce fel de vin se serveste. Un superb Bordeau, Merlot-Cabernet si singurul minus acordat ar fi pentru paharele din plastic care ne-au fost oferite. Fotografiile cu imagini distorsionate sunt facute în geamul trenului, la trecerea prin tunel.


La ora 12:35 am coborât la capat de linie, în Paris Gare de l’Est!


De admirat: peroanele garii au culoare pentru persoanele nevăzătoare sau cu deficienţe de vedere!

20 de comentarii:

  1. Deci ,mergem si noi la Paris...(Cei care te citesc nu?)Nu am putut sa nu trec pe aici inainte de culcare.Poate ma visez si eu in trenul ala.Mancarea putea fi pentru toata ziua,iar viteza cu care circula e ametitoare,aproape ca la noi.Mergi pe langa tren,daca esti un pic antrenat.Astept vizita in Paris.Noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bna dimineata! :) bine ai venit in echipa! Iti multumesc pentru ca ai ales sa-mi fii alaturi, iti promit, va fi o vacamta deosebit de interesanta.
      Te pup. O zi minunata iti doresc!

      Ștergere
  2. frumos...
    era si Agatha Christie pe acolo? :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nuuu, nici vorba de crime in serie! :-) tocmai de aceea am ales TGV si nu Orient-Express ;)

      Ștergere
  3. Când vezi asemenea vagon... nu te mai pasă numărul! :) Aha! ești în Paris? Păi să ne povestești tot! Știi doar că ne place cum scrii. ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sunt de duminica din nou acasa. Am fost in Paris saptamana trecuta :)

      Ștergere
  4. Incepe povestea despre Paris! :) Abia asteptam!

    Sincer n-am calatorit niciodata cu TGV-ul pana acum la clasa I. Nici nu stiam ca se serveste mancare, la fel ca in avion. Cea mai lunga calatorie a mea cu TGV-ul aici a fost de 5 ore, din Tours la Marsilia, dar n-a fost nici pe departe de vis. Sa zicem ca am avut eu ghinion si am picat exact intr-o zi de greva, cand toti calatorii trenurilor anulate au fost urcat in al meu :)).
    Zi frumoasa Carmen! Astept continuarea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu ar fi fost oferta, nici eu nu mi-as fi luat bilet la tgv clasa I, mi se pare un lux fara de care poti trai linistit ;))
      Anul trecut in octombrie m-am aflat din nou in tgv pe ruta Augsburg-Paris, cand greva feroviara franceza era in plina desfasurare, insa am fost asigurati ca trenul va circula normal, avand conducator de locomotiva german :-D Si asa a fost - intreaga calatorie fara probleme sau intarzieri.
      O zi minunata si tie Larisa!

      Ștergere
  5. cum poate fi asa in alte tari si la noi nimic nu pare sa se miste! cateodata chiar mi-e ciuda!!
    insa ma bucur pentru voi, rafatatilor! :)
    trebuie sa incerc si eu tgv-ul. nu e legat Parisul de Genova. insa e legat de Milano :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. TGV-ul este scump, însa daca programezi din timp calatoria ai sansa sa obtii oferte atragatoare. Eu am facut aceasta ultima rezervare cu 6-7 saptamâni în avans. Am avut noroc ;)

      Ștergere
  6. Asta da calatorie cu trenul! Si ce viteza!!! La noi trenurile inca se taraie pe linii. In ultimii ani am circulat cu trenul mai mult in afara tarii decat in tara, unde nici macar nu-mi pun problema calatoriei cu trenul. Va pupam!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din acest punct de vedere, nu ne putem plânge. Der Deutsche Bahn (DB) ofera posibilitatea oricui sa calatoreasca confortabil si rapid în tara si deasemenea, in colaborare cu SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) si oferte internationale, variante chiar mai bune decat zborul cu avionul! Spre exemplu Augsburg-Paris în 5 ore jumatate cu trenul, as fi avut nevoie de o ora deplasare din Augsburg la aeroport München, checkin cu o ora si jumatete înaintea zborului, zborul o ora si jumatate, asteptat bagajul pe banda rulanta , macar o jumatate de ora, apoi înca o jumatate de ora cu RAR din aeroport pâna in centrul Parisului... ceea ce înseamna cel putin 5 ore de alergare si stress!
      Va pupam si noi! nopate buna! :)

      Ștergere
  7. Hei! Deci ai început povestea călătoriei. De trei ori am văzut astăzi titlul şi n-am putut face nici click-ul deconspirator şi nici legătura cu subiectul aşteptat. Din simplul motiv, că doar ce apucam să deschid blogul şi apărea şefa cu altă lucrare în braţe. Dar acum am savurat, pornind în excursie. Noi, prima oară, tu a treia. Sunt impresionată! N-am fost niciodată cu TGV-ul, şi mă bucur de pozele astea, ca un copil. În rest, ce să zic, 320 km/h? Grande vitesse, dar habar nu aveam că e chiar atât de grande. Perfect a spus spus Floarea-bunica, "aproape ca la noi".
    Mi-a plăcut grozav, faza cu "pleonasmul"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa deci, intri pe blog din timpul programului?! mai-mai-mai! ;)) sttttt! oare cine nu o face?! ;))
      legatura TGV este grozava, recunosc si laud aceasta mare companie!
      nu am inteles la ce te referi ca la tine e prima data si la mine a treia....
      Te pup. Noapte buna! :)

      Ștergere
    2. Şi astăzi am reuşit! Dar nu spunem la nimeni...ssst..
      Mă refeream la ce ai spus tu, că petreci concediul de 3 ori: prima dată când te documentezi, a doua, când mergi efectiv acolo, şi a treia, când ne scrii nouă. Eu citesc şi petrec prima oară concediul, în locul despre care povesteşti tu. Te pup, şi eu!

      Ștergere
    3. oooooo!înduiosator mesaj, draga mea! esti o dulce! te îmbratisez cu drag

      Ștergere
  8. O calatorie in conditii aproape de perfectiune, conditii de avion, ai dreptate. Mancarea aceea cred ca nici toata ziua n-o mancam :)
    Nu stiam cum este o calatorie cu TGV-ul. Acum stiu, gratie tie. Multumesc, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asta e super la internet sau blogosfera: invatam multe unii de la altii, aflam multe despre lucruri sau locuri in care poate nu vom ajunge prea devreme.
      Ma bucur ca ti-a placut si tie plimbarea cu Vagonul 13 ;)) Noapte buna, Elly!

      Ștergere
  9. Îmi închipui ce frumoasă poate să fie o călătorie cu trenul în condiţiile astea... Sigur că este de preferat cu trenul la această viteză, decât cu maşina, mult mai obositoare. Nu şi la noi, unde retrăieşti impresiile de la începutul secolului....XX. Locomotiva cu aburi mai lipseşte, că oricum, tot la fel de "repede" ca aceea merg trenurile româneşti...

    RăspundețiȘtergere
  10. :) Vagonul 13! A fost cu noroc! Sigur, superstitiile nu ma caracterizeaza dar imi place sa ma joc cu cifrele, cu semnificatiile, cu simbolurile.
    Am vazut postarea in zori, dar din motive tehnice nu am reusit sa las un rand-doua, ceea ce nu m-a impiedicat sa mi se faca foame! :) Tot-tot as fi mancat! Dar tot! Ca-mi place sa mananc in tren, in avion - gustarile pregatite de firma, nu de mine!
    E bine de stiut ca spatiile dintre fotolii sunt generoase! :) Au loc si oamenii mai lungi din fire! ;) Ar fi chiar ciudat ca un tren luxos - la clasa intaia - sa nu fie si pe masura oamenilor inalti! Cum a fost la clasa a II-a? :) Cu autobuzele de prin oras m-am resemnat! :)) Stau in picioare, ca-s distantele destul de scurte, intre statii.
    Nu vreau sa-mi imaginez cat e de stat in tren daca in cazul TGV sunt 5 ore de mers! Dar confortul face sa para drumul mai scurt!
    Multumesc pentru calatoria cu Vagonul 13! Acesta poate fi titlu de poveste! :)
    Imbratisari cu drag!

    RăspundețiȘtergere