vineri, 13 septembrie 2013

O mie de griji

Ieri seara, fiica cea mare a plecat în vacanta spre Asia de sud. Primul segment din traseul pe care-l va face alaturi de un grup de prieteni si colegi de facultate, a fost zborul München - Bangkok (10 ore si 35 minute, non-stop).
Nu am avut emotii datorita faptului ca a aterizat astazi, vineri 13 - asta chiar n-am bag niciodata în seama! Dar... asa sunt mamele, îsi fac permanent griji pentru puii lor! "Meseria" de mama este un job fara salariu si drept de pensionare! ;) Oricât de mari sunt copiii, gândurile mamelor sunt dominate de grijile pentru odrasle!
Nu este prima data când îmi pleaca fetele în vacanta, oh, nu! Si în plus, Adela nu mai este chiar copil ;) tocmai a împlinit 24 de ani. Însa atâta timp cât fetele si-au petrecut vacantele pe aici, în Europa, parca nu mi-am facut atâtea gânduri. Acum însa... Of! Copilul e atât de departe!
Noroc cu tehnica asta! Cunoasteti precis programul de comunicare prin telefonul mobil - WhatsApp. Este grozav! Chatul si fotografiile trimise instant, îmi creeaza impresia ca sunt lânga ea!
Azi dimineata la ora 8:30 mi-a scris deja ca a aterizat si ca zborul a fost OK.

Daca nu au prea dormit, macar zece ore si jumatate au avut ce mânca! :))

Drumul de la aeroport pâna la hotel a durat -cu taxiul, o ora. S-au cazat la IbisHotel, un lant international de hoteluri curat si deosebit de confortabil ca pret si servicii.

Pentru ca în Thailanda nu exista ora de vara sau de iarna ca în Europa, diferenta actuala de fus orar este de +5 fata de ora Germaniei. Deci au ajuns la hotel la ora 15. La ora 17 fetele aveau program wellness! Acum dorm... În Bangkok este aproape miezul noptii!

Temperatura aerului este cuprinsa între 32° si 25° si umiditatea din atmosfera este de 84%! Temperatura apei în Golful Thailandei este de 27°. Clima tarii este tropicala.

Bangkok este capitala Thailandei si numele orasului înseamna pe scurt "Orasul Îngerilor". Numele complet al orasului scris în limba tailandeza, este format din 139 semne, fara pauza:
กรุงเทพ มหานคร อมรรัตนโกสินทร์ มหินทรายุธยามหาดิลก ภพนพรัตน์ราชธานีบุรีรมย์ อุดมราชนิเวศน์ มหาสถานอมรพิมาน อวตารสถิต สักกะทัตติยะ วิษณุกรรมประสิทธิ์
si înseamna: "City of Angels, marele oraș [și] reședință a Bijuteriei sacre de Indra [Smaraldul lui Buddha], orașul inexpugnabil al lui Dumnezeu, mare capital a lumii, decorat cu nouă pietre prețioase, bogat în palate regale uriașe, asemanatoare casei ceresti a lui Dumnezeu renăscut, oras daruit cadou de Indra și construit de Vishnukarm ". Ciudat nume... pentru noi, europenii! Este cel mai lung nume de localitate din lume!
Abia astept sa primesc vesti noi! :) Peste 7-8 ore...

1. vacanta frumoasa fiicei tale. Ai dreptate in privinta job-ului ca parinte. Este grea, cu multe emotii dar cu atatea satisfactii. Te inteleg. :)

2. E prima data,de cand ta citesc ,cand te simt un pic ingrijorata.Am trecut si eu de multe ori prin asta,nu erau telefoane mobile,doar fixe si-ti dai seama.Asa suntem noi mamele.Sunt convinsa ca va fi o vacanta de vis pentru fata ta.Iti calca pe urme.Acum vedem Thailanda nu?

1. asa este, ma bucur pentru ea, dar abia astept sa fie din nou acasa!
      Draga mea, multumesc mult pentru cuvintele tale calde... înseamna mult pentru mine!

:) pe masura ce primesc fotografii si informatii de la Adeluta mea, organizez aici o vizita virtuala :)) Nici eu nu am vazut înca Thailanda, deci... acum suntem doua inscrise în acest "concediu" :)) Te pup

3. Iti inteleg emotiile. Trebuie sa recunosc ca tehnologia asta tare mult ne ajuta...:)
    Totul o sa fie bine iar vestile o sa fie doar bune....:)

1. clar ca totul va fi bine :) dar vreau sa-mi stiu puiul din nou acasa...
      Telefonul mobil este cel mai de pret obiect pe care-l am, zilele astea :)

4. Io-s stresata mereu, oriunde se duc, pana cand nu-i stiu in siguranta, in casa mea sau a lor, nu ma linistesc. Ma bucur ca au ocazia sa mearga dar am inima stransa, in acelasi timp.
    Pentru mama, nu-i chip de odihna.

5. stii vorba aceea ....numai mama sa nu fii...inteleg exact ce simti.Vacanta placuta ficei si tie multa liniste si relaxare.

6. Le doresc fiicelor tale o vacanta cat mai placuta! Totul e interesant acolo. Pana si numele atat de lung al orasului este cat se poate de interesant :)

7. Wow! Eu am ramas cu gandul la numele intreg =))
    Vacanta placuta:P!!

8. Toate ca toate, dar numele,... numele ! E colosal ! (atat la propriu cati si la figurat) :))
    Sper ca Adela sa aiba o vacanta minunata !

9. Distracție plăcută fiicei tale! Abia așteptăm detaliile! :)

10. Uaaaau! Departe tare dar intr-o zona pe care mai toata lumea o lauda! Ii doresc o vacanta de vis in orasul Bijuteriei lui Indra, oras al ingerilor! Colosal nume!!! :)
    Imbratisari cu drag!

11. Vacanta placuta Adelei in Los Angelesul Asiei :) Pupici!