joi, 1 octombrie 2015

O gara de poveste

~ dedicatie Pandhorei si Alinei ~

"Gări murdare, cu chioșcuri inestetice, cerșetori și mirosuri de îți mută nasul din loc. Cu așa ceva suntem obișnuiți, fac parte din peisajul românesc. Dar imaginați-vă că există în România și o gară de basm, o gară-castel, cu iz aristocratic și o poveste pe măsură. E vorba de gara din Băile Herculane, considerată cea mai frumoasă și plină de istorie gară CFR din România. Clădirea în stil baroc a fost construită între 1878 și 1886 după planurile arhitectului A.D. Serres, fiind concepută astfel încât să reproducă castelul de vânătoare al împărătesei Maria Tereza din apropierea Vienei. De altfel, edificiul nu a fost gară de la început, ci reprezenta casa de vânătoare a împăratului Franz Iosif al Austriei (1830 – 1916).

O cupolă sprijinită de două coloane, în corpul central al clădirii, decorată cu picturi ale unor personaje mitologice cum ar fi Hercules este cea care vă va atrage în primul rând privirea. Urmează țiglele multicolore dispuse în figuri geometrice, frescele reprezentând elemente din mitologia romană, un orologiu, realizat de Paul Garnier și alte câteva corpuri de iluminat frumos lucrate. De-a lungul anilor pragul Gării din Herculane a fost trecut de personalități precum Franz Iosif, împărăteasa Sissi, Alexandru I al Serbiei și Carol I al României au trecut prin Gara din Baile Herculane, care se afla acum pe Lista Monumentelor Istorice de marcă din țara noastră. Gara este unul dintre cele mai importante obiective turistice din Valea Cernei și ar fi bine să nu îl ratați dacă sunteți în zonă. În afară de miraculoasele ape, acum aveți un motiv în plus să treceți Băile Herculane pe lista locurilor de vizitat. Travel Europe a catalogat Gara din Băile Herculane este considerată că fiind cea mai frumoasă și plină de istorie gară CFR din România." (http://www.pressalert.ro/)


~ ultimul colaj si cele doua fotografii participa la "Reflexii în oglinda" ☺

21 de comentarii:

  1. Este intr-adevar una dintre cele mai frumoase gari. Am admirat-o indelung cand am fost la Herculane, intrucat am fost nevoita sa astept trenul pentru Bucuresti vreo 4 :)). CFR-ul si intarzierile sale.
    Zi faina iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. din fericire, eu am fost doar sa vizitez gara, sa o admir si sa o fotografiez :) Nu îmi place sa fiu dependenta de trenuri în concediu... calatorim doar cu autoturismul personal, este mai solicitant - pentru ca stii si tu, pe soselele din România troneaza "legea junglei", însa nu car valize si nici nu ma las surprinsa de punctualitatea CFR-ului ☺
      Multumesc! O zi minunata si tie! :)

      Ștergere
  2. Muream proasta! :)) Matusa mergea an de an, candva, la Herculane, dar nu mi-a zis de gara - probabil ca nu o fi vizitat-o (mergea cu masina) sau nu mi-o fi zis crezand ca nu-s prea interesata (nici nu eram, la vremea aceea, ce-i drept) :)
    Cu asa monument cred ca si mancatorilor de seminte le e cam jena sa arunce cojile pe jos. :)
    Faine pozele! In ultima foto Hercule zici ca-i in pom! :) Sau... incearca sa stea la umbra pomului, dar umbra-i prea mica pentru el.
    Ziua minunata sa va fie!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio! <3 Transmis urarile de la tine si acum am transmit in sens invers. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. gara aceasta este o adevarata bijuterie! M-a impresionat faptul ca iata, exista o farâma de constienta si acest monument istoric este cu regularitate întretinut si fantastic de curat! în drapanata statiune Baile Herculane am gasit si exemplul ca SE POATE!
      pupici dragele noastre ♥ Un start bun în luna octombrie!

      Ștergere
  3. Multumesc pentru dedicatie! Frumos elogiu adus unei gari a carei glorie pare sa fi apus. Imi amintesc ca de cate ori mergeam cu trenul la Arad sau la Timisoara si inapoi, mereu ieseam sa admir gara din Herculane si centrala de la Portile de Fier. Drumul cu trenul pe marginea Dunarii si apoi peste viaductul Cernei este deosebit de frumos, mai ales ca e la nivel mai jos decat soseaua si nu vezi traficul rutier. Te pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ma bucur enorm ca ne-am facut timp si am vizitat-o :) Daca nu erai tu, nu reuseam, multumesc!
      pupici si îmbratisari ♥

      Ștergere
  4. Ce frumos!Desi in interiorul cladirii nu am mai fost de ceva timp, doar in trecere... Arata destul de bine, fata de alte gari din tara, De ex. cea din Timisoara socheaza de-a dreptul prin mizerie si miros neplacut, de interior nici nu mai vorbesc...:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. totul straluceste de curatenie, ceasul functioneaza de peste 150 de ani, termometrul la fel, lampinioanele atârna cochet la locul lor... Pe peron, boltile de verdeata asigura umbra si indica faptul ca exista un gradinar de bun gust... Ce sa mai spun despre tablitele care indica salile si birourile?! adorabile! Sunt scrise în 4 limbi: pe româneste, pe engleza, franceza si germana! Geamurile usilor sunt impresionante, având sticla slefuita în silueta Hercules! Oare de ce aici se poate, însa vilele imperiale din statiune au ajuns în stadiu de ruina?!...

      Ștergere
  5. E o dedicatie frumoasa! Si o destinatie de retinut!
    Multumesc :)
    Zile minunate in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine ajunge în zona, isi face singur un cadou, vizitând aceasta gara cocheta!
      multumesc asemenea, Suzana draga!

      Ștergere
  6. multumesc draga mea draga pentru dedicatie, multumesc pentru felul in care ai evidentiat ceea ce este minunat inca in acest loc...
    stii ca am o slabiciune pentru gari, ma bucur ca ai fost acolo si ai privit si pentru mine, ai privit si te-ai bucurat ca aufost si vremuri mai bune in care frumosul chiar a existat....ce trist ca acum sunt doar urmele acelui trecut...

    pup draga mea draga! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pentru ca tu mi-ai atras atentia asupra acestui monument, am tinut neaparat sa il vizitam, deci... datorita tie si Alinei :) Ne-a placut tare mult! Am avut sentimentul ca ne-am intors in timp, intr-o epoca încarcata de de rafinament si noblete.
      pup si eu, draga mea draga :*

      Ștergere
  7. O.comoara de gara! Eu nu am ajuns acolo dar privind prin ochii tai ...chiar e o încantare. ..;)
    Te pup! 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ajungi in zona, neaparat sa treci sa o vezi cu ochii tai! Tu esti o artista, cu siguranta vei gasi unghiuri mai bune pentru a fotografia aceasta mica bijuterie :) pupici :-*

      Ștergere
  8. Palat, nu gară! Mulțumesc pentru informații și imagini, m-au surprins cum nu se poate mai plăcut.

    Weekend plăcut, Carmen dragă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am trecut prin aceasta gara cândva, în vremea copilariei, când nu observam amanuntele arhitecturale ci ma gândeam la balaceala si înghetata. Abia acum, la maturitate, am reusit sa-i admir frumusetea :)
      Multumesc, Zina draga. Si tie un weekend minunat!

      Ștergere
  9. Asa o gara te face sa pierzi trenul.:)Si poate ca nici nu-ti pasa ca s-a dus,,il astepti pe celalalt.:))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vaaai cât adevar ai putut spune! chiar asa si este.. nici nu-ti pasa ca ai pierdut trenul daca ajungi in gara aceasta :) pupici

      Ștergere
  10. La gara nu am fost, dar cu proxima ocazie trec ! Multumesc - a trebuit sa vii tu din Germania ca sa aflu si eu de ea ! :)) Pup
    P.S.Am fost plecata si asa se explica lipsa mea de pe net. O sa am o saptamana complicata/ aglomerata dar o sa trec si peste ea !

    RăspundețiȘtergere