luni, 25 mai 2015

Țeluri de vacanta

Ieri am dus-o cu masina la aeroport pe fiica cea mare, destinatia de vacanta din anul acesta fiind Mauritius ☺ 10130 kilometri distanta în linie dreapta, 14 ore de zbor cu escala la Paris, drumul în sine este o adevarata aventura! ... Am plecat de acasa duminica la ora 14, am trecut sa-l luam si pe prietenul ei de acasa si la ora 15 i-am lasat la aeroport (am ajuns cam repede, pentru ca am avut noroc si autostrada a fost libera). La ora 18 s-au îmbarcat, dupa doua ore au aterizat în Paris. S-au plimbat trei ore în aeroport, dupa care s-au îmbarcat pentru a doua bucata de zbor, 11 ore non-stop pâna pe insula Mauritius. Astazi de dimineata la ora 10:30 m-a sunat sa-mi spuna ca tocmai au coborât din avion. A urmat transferul cu microbuzul pâna în Flic-en-Flac si cazarea la hotel. Abia la ora 13:30 au ajuns în camera, dupa exact 23 de ore!
Bineînteles ca nu a avut timp sa-mi dea detalii despre hotel ☺ au lasat geamantanele în mijlocul camerei si au plecat pe tarmul oceanului :)) Abia astept sa-mi trimita fotografii!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Coincidenta face ca astazi pe la ora opt si jumatate (la noi astazi este a doua zi de Rusalii), pe când masina de cafea tocmai îmi prepara licoarea care ajuta la deschiderea ochilor (☺) sa aud cuvântul "Mauritius" la televizorul care functioneaza fara pauza indiferent ca este cineva intersat sau nu. Pe ZDF Neo se transmitea un documentar despre Oceanul Indian, facut de renumitul reporter britanic Simon Reeve. M-am trezit brusc fara sa mai fie nevoie de cafea si am privit fascinata serialul de calatorie "Paradisuri și pirați" si episodul intitulat "Pe tarmul Oceanului Indian, 16 tari si trei continente". Culmea culmilor, nu-i asa?! ☺ Filmul începuse, eu am prins doar de la prezentarea insulei Mauritius :)) Spunea ca desi insula se afla la distanta de doar 870 kilometri de Madagascar, distanta dintre cele doua civilizatii se poate masura în ani lumina. Si mai spunea ca litoralurile insulei concureaza cu cele mai frumoase locuri din lume.
Eu nu am fost niciodata mai departe de Caniço în Atlantic pe insula Madeira sau de El Quseir, la Marea Rosie în Egipt. Despre Mauritius nu am stiut nimic în afara de faptul ca are plaje cu nisip alb foarte fin si apa clara, în culoarea turcoazului. Filmul lui Simon Reeve a prezentat de aici câteva imagini incredibil de frumoase... Calatoria lui (care a început în Africa de sud) a continuat din Mauritius pe coasta de est a Africii, a ocolit cel mai periculos loc din lume Somalia (unde reporterul a asistat la un exercitiu al patrulelor internationale împotriva pirateriei), a ajuns în arhipelagul Indonezian si s-a oprit în Australia. Simon Reeve a realizat un documentar complex, captivant, a prezentat atât oameni obisnuiti cât si oameni speciali, a privit fiecare loc vizitat atât din punct de vedere al naturii, cât si al situatiei economice și politice.
Ceea ce m-a impresionat a fost englezul excentric care si-a transformat insula privata într-un paradis, înregistrându-si oficial proprietatea ca "cel mai mic parc national din lume". Brendon Grimshaw a cumparat insula Moyenne în anul 1962 cu opt mii de lire sterline si valoarea la care este estimata astazi este de 30 de milioane de lire sterline! Vegetatia luxurianta (16.000 copaci inclusiv specii endemice, cum ar fi Coco de Mer) si populatia libera a broastelor testoase gigant, se datoreaza stradaniei proprietarului si reprezinta marca insulei (videoclip original).
Ceea ce m-a socat, a fost pasajul în care a fost prezentata comunitatea islamiștilor radicali din Yemen si actiunea Politiei Șaria din capitala provinciei Aceh - Sumatra, la care reporterul a fost martor. Doi tineri au fost arestati pentru ca au fost vazuti îmbratisându-se! Urmeaza sa fie judecati si sa fie trimisi în închisoare... Incredibil!
Filmul documentar a durat câteva ore si prin el am descoperit o lume despre care nu am stiut mai nimic. Sunt 16 tari ce închid între ele Oceanul Indian, 16 tari ce contrastează frapant atât prin organizarea politica si sociala, cât si prin traditii, cultura si religie.

21 de comentarii:

1. Un tel indeplinit.Am citit cate ceva si am mai vazut reportaje despre insula,dar e altceva sa o vezi cu ochisorii tai.Imi plac ficele tale,ca -si planifica destinatii mai putin cunoscute de noi si putem afla prin intermediul tau realitatea .Sa aibe o vacanta minunata si tu vesti bune de la ea!

1. ma bucur ca fetele mele sunt mai curajoase decat mine :) si ca prin ochii lor, vad si eu lumea asta mare si frumoasa. Deasemenea ma bucur daca cei care citesc blogul meu gasesc informatiile folositoare.
      Multumesc mult, Floarea draga!

2. Deși este un comentariu răsuflat, nu mă pot abține: WOW! Ce fain! :)
    Mă bucur pentru fiica ta și prietenul ei!

1. sunt doi copii cuminti, care merita vacanta din plin :)

3. Ce dragut! Este un loc parca rupt din paradis, asa ca vacanta placuta fiicei tale, Carmen!
    Imi amintesc ca am avut o colega la cursul de franceza pe care l-am urmat aici din Mauritius care ne-a povestit destul de multe despre tara sa.

1. Mauritius este într-adevar un PARADIS. Cu siguranta copiii se vor relaxa si vor savura vacanta binemeritata :)
      Multumesc mult, Larisa!

4. Doamne ce tristețe sa nu te poți îmbrățișa! Si atat de aspra sa fie pedeapsa....chiar trist!
    Ce mă bucur pentru tinerii tai...un drum lung dar vacanta în acele locuri de vis va face uitată cu siguranță oboseala drumului! Abia aștept poze....:))
    Te pup! ♡

1. cutremurator... In regiunea Aceh, Coranul este mai presus de orice. Politia actioneaza pedepsind orice pacat, asa cum este scris în religia lor... Femeile nu au voie sa iasa din casa neînsotite, abaterile sunt pedepsite ca în evul mediu - "vinovata" este adusa in fata comunitatii si fiecare arunca cu pietre pana femeia isi da duhul!
      Adolescentii nu au voie sa se apropie unul de altul, o strângere de mana sau o imbratisare este pedepsita cu ani de inchisoare! Casatoriile sunt aranjate de familii... Radicalii islamisti sunt înfioratori!

Mauritius este intr-o tara în care 50% din populatie au apartenenta la hinduism, 27% la catolicism si peste 5% sunt protestanti. 17% sunt musulmani, curent apartinând sunnismului.

Vacanta Adelei este de relaxare si sepr ca se va bucura din plin de clipe superbe :)
      Pup si eu. Multumim mult ♥

5. S-ar putea numi serendipitate faza cu documentarul: tu voiai cafea sa te trezesti si ai “descoperit” un documentar mai mult decat potrivit in conditiile date, si care te-a trezit. :) Unii ar spune ca un documentar e mai sanatos decat o cafea. :)

Frumoasa insula vulcanica! Multe pasari exotice pe acolo! Peisajele sunt superbe – nu se vor plicitisi, cred… :) Stiu din documentare. :) Abia astept sa vad fotografii, pentru ca sunt mai… realiste cele facute de turistii care au ca scop doar sa se simta bine decat cele facute in interes comercial (chiar daca numai tangential).
    Cand am citit “au lasat geamantanele in mijlocul camerei” m-am gandit ca s-au retras la nani! :)) Dar cum ar fi putut s-o faca? :)
    Vacanta frumoasa sa aiba!
    Imbratisari cu drag, de la noi pentru voi! <3

1. fara sa-mi fi propus in mod special, când am primit mesajul Adelei ca au ajuns la hotel, eu deja eram informata cu totul despre Mauritius si Oceanul Indian :)))
      Acolo au doua ore mai târziu fata de ora Germaniei si dupa ce au servit masa principala, era aici ora 18 - telefonul a amutit... cu siguranta au adormit! Au calatorit aproape 24 de ore!
      Multumim mult! pupici si îmbratisari <3

6. In Marea Britanie – in nu mai stiu ce localitate – primarul visa (acum cativa ani) sa interzica sarutul… in gara! Banuiesc ca nu i-a reusit. :))
    Oh, e o nebunie cu fundamentalistii! In anul 2011, in Arabia Saudita, au spanzurat o femeie pentru ca un barbat a acuzat-o de vrajitorie – cica i-ar fi facut vraji sa devina impotent. Un sudanez a fost executat tot pentru vrajitorie – fusese acuzat ca a facut vraji (la cererea unui agent sub acoperire) pentru ca tatal clientului s-o paraseasca pe a doua sotie… Tot acolo au fost executati barbati care au savarsit atac armat… Acum… se cauta calai, pentru ca sunt multe executii si putini angajati... :((

Pupici! Noapte buna!
    (tocmai a inceput o ploaie cu tunete si fulgere, sa mai racoreasca atmosfera: au fost zile foarte calduroase - prea cald pentru luna mai :) in BV).

1. iti sta mintea in loc! fanaticii sunt cei mai periculosi!
      Am o cunostinta, el este iranian, casatorit de peste 50 de ani cu o nemtoaica. Cei doi au 3 copii si 6 nepoti, toti cei tineri sunt botezati crestineste... si imi spunea ca religia lor "permite" sa fie omorâti pentru ca s-au indepartat de credinta, pentru ca si-a botezat copiii dupa nevasta! Din acest motiv, familia nu calatoreste niciodata în Iran!

Noapte buna! Somnul pe timp de ploaie este mai dulce si mai pufos :))

7. Minunata destinatie,pe care copiii ,sunt convinsa o merita ! Inteligent si altruist bogatas, proprietarul, care a facut un paradis din insula, spre bucuria celor ce pot ajunge acolo !

1. am fost deosebit de impresionata de acest englez care mi-a devenit imediat simpatic!
      Natalia draga, daca accesezi linkul il poti vedea, in videoclip are 86 de ani si alearga pe insula de la un capat la altul, isi hraneste brostele si arata foarte fericit. Pana acum a respins orice oferta de vanzare a insulei, pentru ca el stie ca padurea ar fi distrusa si s-ar construi hoteluri... Probabil ca va stipula o clauza in testament, asa incat biotopul sa fie pastrat.
      Nu stiu cat costa, sau daca este gratuita vizitarea insulei, Brendon Grimshaw insa este singurul locuitor permanent.

8. Ce destinaţie frumoasă şi-au ales!
    Cu siguranţă se vor relaxa. Abia aştept fotografiile :)
    Ca şi tine, aflăm atâtea lucruri noi şi frumoase ... :)

Despre islam nu comentez, că nu mai am ce :( sper să nu se răspândească, cu intenţionează :(

Te pup, o zi minunată!

9. Nimic nu-i intamplator...cand mamica e curioasa, apare si informatia lamuritoare :)
    Vacanta de vis ii doresc fiicei tale!
    Iar tie iti multumesc pentru informatii, mereu invat cate ceva aici pe blogul tau!
    Te imbratisez cu drag!

10. inca o data dovada ca nimic nu e intamplator...ai aflat informatii dupa care tanjeai exact cand te asteptai mai putin1 :)
    vacanta frumoasa Aelei si prietenului ei si mult ma bucur pentru ea si pentru alte mii si mii de tineri ca se pot imbratisa, ca se pot tine de mana in public...
    eu cred ca religia ar trebui sa te inalte, apropiindu-te de Dumnezeu si sa te tina cu picioarele pe pamant ca sa fii bland si intrajutator cu semenii tai...din pacate realitatea unor religii tine cont de alte percepte :(
    astept cu nerabdare foto...cu siguranta vom vedea o bucatica de Paradis! :)

pup draga mea draga, buna dimineata! :*

11. Ce destinatii frumoase de vacanta au fetele tale! Anul trecut Bali, acum Mauritius! Abia astept sa ne povestesti despre vacanta pe insula.

12. Un vis... ma bucur, vazand filmuletul de pe "BBC", ca proprietarul a spus nu celor care l-au ofertat in vederea construirii unui hotel, iar testoasele sunt... uimitoare! Nu stiam de Moyenne...
    Cui nu i-ar placea ca destinatie de vacanta, asa un loc, indepartat, dar paradisiac! Vacanta placuta fiicei in Mauritius!!
    Toate cele bune de aceste Sarbatori de Rusalii! Calde salutari ca intotdeauna!

13. Ma scutur ca de un vis urat la cele citite mai putin placute, un rai cum il vedem noi pare ca un iad pentru cei asupriti.
    Asa cum ti s-a intamplat cu emisiunea de la tv si vacanta fiicei tale, asa mi se intamplase si mie dupa ce sotul plecase in Scotia sa aflu de echipa de fotbal de acolo, imagini si alte stiri. Imi acutiza dorul. :)
    Vacanta de poveste!

14. In Mauritius imi doresc sa ajung si eu candva. Este pur si simplu un loc de vis sau cel putin asa am auzit. Pacat ca este la 10.000 de km :)