duminică, 24 iunie 2012

Jurnal de vacanta (2) - Clujul si împrejurimile

(continuare la "Amintiri proaspete")

Între Beius si Cluj-Napoca nu sunt decât 161 km, pe care i-am parcurs în 2 ore si jumatate trecând Muntii Apuseni în serpentine si admirând peisajul salbatic si fermecator - chiar si biciuit de ploaie.

Din Turda, ne-am bucurat de o portiune din Autostrada Transilvania, care ne-a condus pâna aproape de portile municipiului. Am trecut Somesul tulbure si-nvolburat si în fata Radio-Televiziunii ne-am întâlnit cu prietenii "A&G". Acestia ne-au condus la super-apartamentul pe care l-au închiriat pentru noi, în cladirea Centrului de arta si cultura japoneza - Str.Plopilor 62.
Am facut haz de excesul de spatiu si lux, dar seara târziu dupa ce ne-am întors acasa mirosind puternic - eu a mujdei de usturoi (cu mici exceptii în acest concediu, nu a existat zi în care sa nu fi mâncat usturoi) si sotul a coniac si vin, ne-am bucurat ca avem posibilitatea sa dormim în dormitoare separate :))

În perioada 25 mai – 1 iunie 2012 s-a desfăşurat a II-a ediţie a Zilelor municipiului Cluj-Napoca si în duminica de 27 mai, când am ajuns noi în Piata Unirii, am avut ocazia sa asistam la o gala de operă, cu solisti ai Operei Române si ai Operei Maghiare din Cluj-Napoca. Ploaia a intensificat parca armonia muzicii, conferindu-i nuanţe si vibraţii deosebite. Zeci de melomanii au împestriţat piaţa, cu umbrelele lor colorate. Atmosfera a fost electrizanta.
Plimbarea noastra prin Cluj nu a început însa aici, ci la Bastionul Croitorilor si zidul cetatii pe strada Baba Novac (generalul lui Mihai Viteazul). Pas cu pas, prin informatiile primite de la G - profesor de istorie, poet si filozof, am îndragit orasul-inima a Transilvaniei. Bineînteles ca nu se poate vizita mult într-o dupa-amiaza, dar am admirat cu placere centrul orasului, arhitectura cladirilor, am citit impresionaţi placile comemorative, am pasit cu emoţie în cladirea Universitatii Babes-Bolyai (unde înca se mai auzea ecoul pasilor gazdelor noastre ;) care si-au facut studiile aici), i-am salutat pe Samuil Micu, Gheorghe Sincai si Petru Maior - corifeii Scolii Ardelene, am luat seama la blazoane, bazoreliefuri si statui. Ne-am înclinat în fata lui Eminescu si Blaga în parcul Teatrului naţional, am ascultat impresionaţi amanunte din istoriile Bisericii Piaristilor, Bisericii Minoritilor, Colegiului "Emil Racovita", am admirat cladirile bisericii ortodoxe"Sfântul Arhidiacon Ştefan", a Muzeului de Arta, a bisericii "Sf. Mihail", am vizitat încântati Biserica Reformata de pe Uliţa Lupilor si bineînţeles, am fost profund impresionaţi de mareţia ansamblului monumental Matei Corvin. Aici în Piaţa Unirii unde se desfasura concertul de opera despre care am amintit mai sus, ne-am desfatat simţurile cu muzica de calitate si în încheiere, am intrat în Bristo Viena, sa ne deschidem apetitul cu un coniac fin si un vin elegant din Dealurile Prahovei. Urma sa încheiem noaptea într-un rasfaţ vizual, culinar si acustic, acasa la prietenii nostri. Daca A ne-a facut o demonstraţie a talentului ei gastronomic oferindu-ne un meniu de înalta clasa, G ne-a prezentat o selecţie de CD-uri, dovedit ca avem gusturi muzicale foarte asemanatoare.
Târziu în noapte, un taxi ne-a condus spre apartament si oricât de obosi
ţi am fost, nu am putut sa mergem la culcare fara sa mai aruncam o privire asupra orasului, de la înaltimea terasei.

Dimineata, am constatat ca meteorologii care pronosticau ploi torenţiale, grindină şi vijelii nu s-au înselat, asa ca dupa ce ne-am mai plimbat pâna la ora amiezii prin centrul orasului, am intrat într-un magazin de pantofi si ne-am cumparat amândoi încaltari potrivite pentru codul galben!
Ne-am despartit de A si de Cluj-Napoca si... urmatoarea nostra oprire a fost la Salina Turda. (va continua)