marți, 2 octombrie 2012

Leagăn




                             versuri - Ana Blandiana

Coboară verdele în galben
Ca într-un leagăn mai blând
În care îngeri se dezbracă şi-şi aruncă
Hainele mototolite pe pământ,
Pământul tot se-ascunde în odăjdii,
Sub care firul nopţii dă colţ
Şi creşte pur,
O, numai în octombrie poţi să întâlneşti
Îngeri goi râzând prin păduri.
Mânjiţi de rouă pe obraz
Cu dinţii negri de afine,
Cu spini şi frunze agăţate-n pene,
Ne fac cu mâna
Fără să te recunoască
Şi fără să le fie
Nici frică, nici ruşine.
Pe unde calcă,
Talpa striveşte fruct
Şi-nseamnă
Sămânţa destinată nerodirii,
Ne pierdem printre ei -
Acestei lumi
Crepusculare
Noi îi suntem mirii.
O, mirii norocoşi ce niciodată
Sortiţi au fost să nu închege rod.
Se miră îngerii că nu port aripi
În felul lor stângaci, puţin nerod;
Copilăroşi, încearcă să-şi descheie
Însemnele puterii de pe omoplaţi.
Nereuşind,
Se-apleacă supăraţi
Şi-ncep s-arunce-n mine
Cu fructe şi seminţe...

20 de comentarii:

  1. E frumoasa poezia Anei Blandiana!
    (si) Mie imi place Toamna! Foarte mult! Toate anotimpurile au farmec - fiecare in felul lui, dar Toamna imi place mai mult... Poate ma insel, dar Toamna pare sa adune la un loc familia, prietenii: se culeg roadele, se pregateste ogorul, se face vinul, se pun "proviziile" pentru iarna - si toti se unesc pentru a face toate acestea!
    Da, Toamna poate ca ploua mai mult - dar si Vara ploua uneori prea mult! - si imi place sa ascult cum cad picaturile de ploaie pe frunzele ruginii ale copacilor, pe pamantul ud, pe asfalt, pe umbrele, pe acoperis... Poate si fulgerele si traznetele sunt mai dese - dar e Natura care se infurie in locul meu, asa cum plange in locul meu cand ploua!

    Scurt de tot: imi place Toamna! :)
    Viata fericita!

    RăspundețiȘtergere
  2. >:D< Buna dimineata minunato, buna dimineata anotimp !

    RăspundețiȘtergere
  3. Dulce toamna ,anotimp de bucurii!!!!
    Faine poze, ca intotdeauna
    Sarut mana!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna dimineata draga mea!
    Fotografiile sunt o splendoare! Mai ales ultima! Si mie îmi place sa stau în iarba sa privesc cerul......
    O toamna bogata îti doresc draga mea, nu numai în roade dar si în bucurii sufletesti.

    RăspundețiȘtergere
  5. draguta si linistitoare fotografie ! toamna lunga si frumoasa !

    RăspundețiȘtergere
  6. frumoasa toamna ta si in imagini si in versuri :)
    pup draga mea draga :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu mai citisem de mult timp o poezie de-a Anei Blandiana. Frumoasa este toamna la tine pe blog.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. urasc toamna, dar de acum cred ca imi schimb parerea...totul minunat

      Ștergere
  8. Ce versuri minunate! Si fotografii pe masura de frumoase!
    O seara frumoasa si o toamna senina si colorata, Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoase fotografiile si postul.. mi-ai dat un chef de plimbare prin padure ..uff! Multumesc Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  10. frumoase versuri, iar imaginile sunt pe masura

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  12. Si eu vreau acolo!!!!
    E toamna in versuri,inimagini si in suflet!
    Azi,Mark,intr-o compunere despre toamna,a definit aceasta frumoasa Doamna ca pe o fiinta blanda,coapta la minte,rabdatoare,bogata si cu mantie de aur...
    O sa-i arat aceasta postare sa mai vada si sa simta ceva despre toamna...

    Tot Ana Blandiana a scris si..."Lasa-mi toamna pomii verzi,/Uite,ochii mei ti-i dau,/Ieri spre seara-n vantul galben?Arbori-n genunchi planeau"...Eu deja cant:)...

    RăspundețiȘtergere
  13. "plangeau"...Vezi ce se-ntampla daca mai si cant:)

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumoasă clipă de poezie, sensibilă și fragilă, ca o dimineață înrourată...Și pe-aici verdele se transformă în galben, în ruginiu, dar e foarte cald, suspect de cald aș spune, de parcă vara ar fi uitat de ea. Mie îmi place, dar știu că e mai sănătos să vină toamna de-adevăratelea!
    Fotografiile sunt minunate! Seară frumoasă de toamnă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Carmen pentru clipa linistitoare oferita !

    RăspundețiȘtergere
  16. Carmen, mai ai un loc in iarba, in care sa ma intind si eu?

    RăspundețiȘtergere
  17. Minunata poezia, de asemenea si imaginile! Va multumesc din suflet, pentru clipele de delectare pe care ni le-ati oferit! O noapte linistita va doresc, doamna Carmen, cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
  18. Poze superbe care te trimit înapoi la poveştile copilăriei, la Fraţii Grimm, etc...
    În ultima poză, Carmen este atentă deoarece ea vrea să audă mai bine "mândra glăsuire a pădurii de argint" :

    De treci codri de aramă, de departe vezi albind
    Ş-auzi mândra glăsuire a pădurii de argint.
    Acolo, lângă izvoară, iarba pare de omăt,
    Flori albastre tremur ude în văzduhul tămâiet;
    Pare că şi trunchii vecinici poartă suflete sub coajă,
    Ce suspină printre ramuri cu a glasului lor vrajă.
    Iar prin mândrul întuneric al pădurii de argint
    Vezi izvoare zdrumicate peste pietre licurind;
    (Eminescu - "Călin")
    Versuri de la: http://www.versuri.ro/

    RăspundețiȘtergere