marți, 7 noiembrie 2023

Sport si muzica

Dupa luuunga pauza de vara (în care am acumulat un kilogram-doua în plus), clubul-sportiv din Kaufering, localitatea în care firma mea îsi are sediul, si-a reînceput antrenamentele. Cursul meu a demarat pe data de zece a zecea (☺ imi place cum arata scris ☺). Semestrul acesta m-am înscris la ora dubla. În fiecare marti, de la ora 16:45 fac La Kossa®️Fitness si de la ora 18 fac Zumba®Toning.
** Grupa de La Kossa a devenit mai mica... Semestrul acesta suntem doar sase, plus antrenoarea Susi. Cu atât mai bine pentru noi☺este ca un antrenament privat!
Pâna la acest curs (pe care l-am început anul acesta în luna aprilie), nu prea am avut contact cu muzica africana. Însa încet-încet, am devenit fan al acestor ritmuri, iubesc melodiile pe care dansam la antrenament si le ascult cu placere si în timpul liber (in masina sau duminica, pe acasa). Afrobeat-urile moderne, precum Makossa, Bikutsi sau Ndombolo îmi ofera bună dispoziție! Din pacate, sunt înca departe de a putea reda aceasta bucurie prin dans, dar... de aceea ma antrenez, nu-i asa?! ☺ 
La antrenament exersam miscarile ritmice si coordonarea, învatam cool dance moves, întarim flexibilitatea, rezistenta si încrederea de sine, în timp ce caloriile se consuma fara sa bagam de seama! Dupa o ora intensa de dans, transpiram ca dupa o ora de fitness la aparate si greutati!
Pozitia de baza în acest nou curent în dansul-fitness este cu genunchii usor flexati. Dansurile africane pastreaza cumva legatura cu pamântul. Miscarile sunt foarte clare si rapide, nu se pune un accent deosebit pe gratie. Coregrafiile sunt ușor și rapid de învățat, fiecare zi de antrenament creeaza o noua coreo. Nu repetam acelas dans decât o zi! Daca întâmplator, nu poti sa iei parte la un antrenament, nu pierzi nimic - în afara de frumusetea atmosferei acelei ore!
** Grupa de Zumba Toning este foarte mare! Suntem douazeci si doua de femei, de toate vârstele si profesiile. Numitorul nostru comuna este dorinta de a ne îmbunatati forma fizica. Antrenoarea este senzationala Susi - care si aici debordeaze de umor si ne molipseste cu bună-dispoziţie ♥
Antrenăm mușchii și rezistența, combinam cu distracția pe ritmuri exotice - merengue, salsa, cumbia, tango sau flamenco. Chiar si aceste ritmuri îsi au originea în cultura africana si afro-cubană; s-au dezvoltat într-un mod foarte interesant si diferit, amestecând muzică latină din Puerto Rico si New York, din Cuba, Columbia sau Republica Dominicană. Este muzica romantica, ritmata, miscarile sunt ondulate, pline de gratie si pasiune. Zumba Toning este un program de antrenament muscular (pentru anumite fibre musculare mai intens), în ritmul acestei superbe muzici si în plus, mânuind doua stick-uri (haltere cu o greutate de 550g). Pe lângă exercițiile de modelare a siluetei, folosirea stickurilor accentueaza si simțul ritmului, deoarece aceste haltere mici zdrăngănesc precum maracas
Muzica este armonioasa, ritmurile captivante, dansul este viu si are formă clară. Brațele, mușchii abdominali, spatele, popoul și coapsele sunt întărite, tonifiate. Se stie ca mușchii au un rol foarte important în mișcare, dau formă corpului, dau stabilitate articulațiilor, produc căldură, mențin poziția corpului printr-o permanentă stare de contracție ușoară (tonus muscular). În timp ce corpul se modeleaza frumos, sufletul se umple de buna dispozitie! Zumba-toning este un sport distractiv si usor, potrivit si pentru începătorii care nu au dansat niciodată sau nu au facut niciodata fitness-Zumba® - asa cum sunt eu! Cât despre vârsta... ce sa mai spun, nu contează absolut deloc! Important aici este doar sa ne pastram sanatatea!♥

6 comentarii:

  1. E minunat că aveţi un astfel de club şi că îţi găseşti timp pentru antrenamente!

    Seară frumoasă, dragă Carmen! 🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum m am intors de la antrenament. Sunt rupta de oboseala. Insa ma simt in forma 😜 Munca mea este de stat pe scaun..nu misc decat degetele pe mose si tastatura si ochii pe monitor. 9 ore zilnic! Si cand vin acasa, seara mai fac o tura de blog, fb, apoi ma uit la Netflix 🫣🤪 Trebuue sa imi fac timp pentru un pic de sport, miscarea face bine!
      Abonamentul ma costa 180€ pentru 15 antrenamente (de la 16:45 pana la 19:00, martea)Cand sunt vacante scolare, e inchis clubul sportiv.
      Saptamana trecuta, cand a fost Greta aici in vacanta, a fost organizat un Workshop Fitness La Kossa. Si m am dus,cum sa scap asa o ocazie?! ☺️🥰
      Te pup Ina draga. Noapte buna 😘🤗

      Ștergere
  2. Distracție plăcută în continuare la aceste cursuri. Se vede ca abia așteptai sa reinceapa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daa, mi-a lipsit mult motivarea pentru dans, pe intreaga perioada a verii! ☺ Am devenit lenesa, acasa, singura, nu cred sa mi se mai intâmple sa dansez o ora sau doua, asa, de una singura! Când eram mai tânara, dansam... acum am nevoie de echipa ☺

      Ștergere
  3. Ce fain - cred ca cel mai frumos mod de a iti modela corpul si de a te mentine in forma este dansul, nu?
    Sper sa ne mai povestesti - imi place mult sa simt macar putin atmosfera, citind si vazand poze (poate filmulete).
    Zumba este si cu un fel de incaltari mai ciudatele? Hmm poate ca incurc eu borcanele.
    Pupici :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. dansul este foarte frumos si poate fi practicat la orice vârsta! si la 100 de ani! Sper sa imi pastrez aceasta placere mereu!
      Rux draga, asta este, exact asa e! In sala, cu celalalte colege si cu antrenoarea, cu muzica la maxim, se creaza o energie speciala, care iti da putere si buna dispozitie... E fantastic!
      Ieri am avut antrenament si momentan dorm foarte rau... habar nu am de ce, dar ma apuca si ora 3 si eu tot treaza sunt! Si la ora 7 trebuie sa ma trezesc! Cand nu pot, mai imi dau voie sa adorm inca o ora, dar cel tarziu la ora 8 trebuie sa ma pregatesc sa plec la birou! Altfel ma apuca noaptea la serviciu, oricum se insereaza asa repede, la ora 17 este bezna! Nu imi place sa conduc pe timp de noapte, uni soferi sunt atat de egoisti, isi pun faza lunga si ii orbesc pe ceilalti participanti in trafic! Din spate lumini orbitoare, din fata la fel... ah ce i-as amenda eu daca as fi politist!
      Dar sa inchid paranteza, daaa, obosita cum am fost, tot am topait acolo 2 ore si jumatate!
      Nu, nu, Zumba Toning este cu echipament normal - T-shirt si pantof sport... doar ca avem in fiecare mâna cate o haltera mica si suntire, care cantareste 550g. Unele fete au manusi cu greutate integrata. Exercitiile de dans sunt cu miscari ample de brate si asa, fortifici musculatura. Cele care nu au nici stickuri si nici manusi, si-au confectionat din sticle de plastic de jumatate de litru - haltere; le-au umplut cu 550 grame orez. Functioneaza perfect si asa.
      Te pup. O zi buna!

      Ștergere