marți, 21 noiembrie 2023

Sâmbata, pe scurt

De dimineata ne-am plimbat prin Promenada - mallul de la Podul Garii.  Apoi am mâncat de prânz la restaurant Prima - daca mergeti la Sibiu, ei fac cea mai buna "ciorba de burta" (eu nu am mâncat niciodata si nici acum nu am mâncat, dar fratele meu si mama au servit) - conform criticilor din întreaga tara! Eu am mâncat mititei cu cartofi prajiti si mujdei de usturoi si am baut un Ursus. Ca asa se face când vii în România, nu? ☺
 
Mama s-a urcat într-un taxi pentru ca a vrut acasa - sa-si faca siesta si fratele meu a plecat sa întâlneasca niste prieteni. Eu m-am plimbat pe Cosro (B-dul Balcescu), de la Farmacia 24 pâna la Piata Mica si Podul Minciunilor - am ocolit Piata Mare, pentru ca Târgul de Craciun îl vizitasem cu o seara înante. Ce dor mi-a fost de Sibiu! ♥
 
Siiiii, am vizitat în sfârsit un muzeu pe care nu l-am vazut niciodata, cu toate ca sunt sibianca (am trait aproape 30 de ani în Sibiu) - Muzeul de istorie a Farmaciei. A fost o expozitie foarte interesanta, aici la Sibiu a fost prima farmacie din tara - mai multe informatii pe Wikipedia
Dupa-amiaza m-am întâlnit cu Potecuta - vezi articolul precedent ♥ 
Seara am jucat biliard cu fratele meu si cu înca doi prieteni din tinereti, fosti vecini de bloc. Am ajuns în pat dupa ora 2, ca de altfel în fiecare noapte petrecuta la Sibiu. Daca esti în concediu, nu-ti ajunge timpul sa faci tot ce doresti si parca-ti este mila sa pierzi timpul dormind! ☺
PS: sorry, va bombardez cu fotografii, pentru ca toate sunt frumoase, iubesc SIBIUL ♥

13 comentarii:

  1. La ce fotografii frumoase ai făcut, e clar că şi Sibiul te iubeşte şi se lasă fotografiat aşa. ;)
    Cu ocazia asta am văzut şi eu ce bine arată ciorba la Prima. Că eram pe Kon-Tiki style :D
    P.S. Nici acum n-am ajuns la Târg, dar să nu mai spui la nimeni :oops: :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Potecuta draga, cica Prima a întrecut Kon-Tiki. E un local mic, dar cu o atmosfera familiara. Mâncarea foarte delicioasa, recomand cu caldura.
      Nuuuu, nu spun nimanui! ☺ Dar tot asa între noi fiind vorba, ai timp pâna de Craciun sa mergi în Târg. Sansa mea a fost unica, nu am avut voie sa o ratez. Iar Mama... singura nu iese decât la alimentara din coltul blocului, si la medicul de familie... Asa ca, a fost mare bucurie si pentru ea, ca am iesit toti trei. Pe vremuri ne ducea ea de mâna si ne cumpara bunatati, acum am dus-o noi de mâna si am avut grija sa nu o pierdem ☺♥☺
      Te pup. Imbratisari ♥

      Ștergere
    2. Să ştii că ţin cont de recomandare şi cu prima ocazie merg acolo! Mulţumesc!
      Aaah, sigur că da, nu puteaţi rata o astfel de ocazie. Şi ce moment superb aţi prins cu aprinderea luminiţelor!! Mă bucur.
      Da, cam aşa la mine. Dacă ştiu că tot acolo până-n ianuarie, nu mă grăbesc să merg...
      Te pup!

      Ștergere
    3. nu doar cu luminitele, dar si vremea a tinut cu noi. Daca ploua cu galeata, eu tot m-as fi dus, însa nu puteam sa stam asa mult si sa savuram atmosfera ☺☺☺ vorba ceea, daca ne luam vin fiert, stateam pâna dimineata sa îl bem, daca ne ploua în pahar ☺☺☺
      Te pup ❤️😘

      Ștergere
  2. Mi-a plăcut mult Muzeul farmaciei, l-am vizizta anul trecut și chiar a fost ceva inedit. Nu e interesant cum reușim să vizitam multe locuri minunate peste tot în lume, dar atractiile turistice de lângă noi nu? Am locuit în Brasov( sau lângă) peste 10 ani si am vizitata Biserica Neagră si strada Sforii abia la câțiva ani după ce am plecat din Brasov.
    Vacanță plăcută împreună cu cei dragi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da, cam asa se intâmpla... tot ce pentru straini este "ceva deosebit", pentru localnici este "decor obisnuit"... Si in general, in orasul in care lucrezi, nu ai timp sa cutreieri strazile ca in concediu, iar concediul vrei sa il petreci undeva departe de casa, sa "schimbi tapetul"
      In Brasov mi-am petrecut multe vacante si... ☺ chiar si Helmut a vizitat Biserica Neagra ... cum sa treci pe lânga "cel mai mare edificiu de cult în stil gotic din sud-estul Europei" si sa nu intri macar o data ☺☺☺ hahaha, m-ai dat gata!
      Multumesc dar, mini-vacanta e gata! Nu au fost decat 4 zile; sunt din nou acasa de luni , ora 8:30

      Ștergere
  3. Ce de-a fotografii! Tinand cont ca prin Sibiu nu am ajuns, m-am delectat
    cu atmosfera de la voi! Petrecere cat mai placuta in familie, draga Carmen!
    Pupici! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cuuuuuum?! Nu ai fost niciodata în Sibiu? Pai... sa iti faci timp, ca merita!
      Te pup ❤️😘

      Ștergere
  4. Nici eu nu am ajuns să vizitez Clujul după 20 de ani aici, odată am incercat cu o prietenă sa luăm la rand muzeele. Toate închid când ieșim noi de la serviciu, in weekend am alte treburi și alte drumuri, in concediu vreau să schimb peisajul sau pur și simplu să stau acasă.
    Nici în Sibiu nu am reușit să văd vreun muzeu deși am incercat, am mers tot în zilele libere de 15 august și veșnic erau închise.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, este foarte rau ca muzeele se inchid cand oamenii ar avea timp!
      Cele mai multe muzee le am vizitat in perioada liceului sau cand veneau musafiri la noi si ne luam zile libere sa ii insotim prin oras. Ultima serie de vizite am facut o cu Helmut, sa vada si el frumusetile din Sibiu.
      Te pup Pompilia. O zi buna 😘🤗

      Ștergere
  5. Eu ma bucur tare mult ca ne bombardezi cu poze - e ca o gura de aer proaspat si bucurie. Si eu sunt tot asa, in esenta - mi-a placut intotdeauna sa ma intalnesc cu cei dragi si cu prietenii, sa ne imbratisam, pupam... sa povestim, sa ne plimba. Tot tacamul. Asa ca ma binedispune automat.
    Mi-a placut tare mult turul Sibiului. Acum niste ani am fost cu parintii si sora mea si mi-am luat o pereche de tenesi cu toc (toc gros, ca de cizma - era ceva chiar rarut) - teoretic inca ii am. De fiecare data cand vad imagini din Sibiu, imi amintesc si de acel episod :))). Pentru ca erau un pic mari, asa, la limita (eu port 34-35 si gaseam rar incaltaminte potrivita).

    Muzeul este superb. Ce mobilier minunat, din lemn... wow.... Cred ca farmacia cumva clasica, adica cea de demult, cand se preparau leacurile din plante, cu cat mai putini aditivi, coloranti si alte nebunii) mi se pare fascinanta. :)

    Ma bucur asa de mult pentru mini vacanta voastra.
    Pupici cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. iti dai seama cat de multi prieteni, fosti colegi si vecini am... De obicei sun din timp si organizam o intâlnire sau doua cu fostii colegi de liceu, apoi cu foste colege de serviciu, cu prieteni, dar de data aceasta, stiind ca sunt in Sibiu pentru 3 zile si jumatate, din care duminica a fost extra doar pentru mama, nu am anuntat pe nimeni! Aproape pe nimeni ☺ M-am intâlnit cu Potecuta si cu doi vecini de palier, din blocul in care am locuit inainte sa ma mut in Germania. Nu ne-am intâlnit acolo (ca ei tot la aceeasi adresa locuiesc) ci pe teren neutru, la fiica lor, de o seama cu Adela mea ♥ Ce de amintiri am depanat! Ce ne-am bucurat de scurta intâlnire! Da, si altfel, nu am vrut sa anunt pe nimeni ca sunt la Sibiu, pentru ca nu as mai fi facut nimic decat vizite, fursecuri si cafelute ☺☺☺ Pe Lucica, fosta mea colega de liceu, la care tin foarte foarte mult, am intalnit o intamplator ( dar se stie ca nimic nu e intâmplator ♥) in Targul de Craciun.
      Muzeul este foarte mic, are doar 2-4 incaperi, însa este foarte interesant. Iar mobilierul... cum spui tu, superb! Am intrebat ce esenta este lemnul, mi s-a spus ca sterjar. Cu toate ca era targul la 1 minut, totusi nu am fost singura in muzeu - a mai fost o familie cu doi copii adolescenti. Nu stiu daca turisti sau localnici. M-am bucurat. Ca de obicei, in muzee nu mai intra nimeni!
      Pupici si imbratisari 😘🤗 O seara buna!

      Ștergere
  6. Muzeul Farmaciei! Mi-ar placea sa-l vad! Cred ca e fascinant!
    Desi am fost - de-a lungul timpului - de cateva ori in Sibiu, abia in urma cu vreo cativa ani am aflat ca exista acest muzeu (si n-am mai avut ocazia sa ajung acolo) - cautam ceva "din istoria farmaciilor". Si, daca nu ma insel 😊 in Muzeul de Istorie din Bv e amenajata o farmacie ca cele de la 1500 (sau era; si n-am vazut-o). Hm.
    Mi s-a facut pofta de ciorba de burta! 😃 Imi place mult, dar mananc numai daca e facuta de cateva anumite persoane si/sau in bucataria restaurantului unei pensiuni din Timisul de Jos. Cat despre mititei... Peste drum de bloc e un restaurant cu terasa unde, cand e cald, se frig micii afara - m-as duce dupa miros ca un caine flamand! 😊
    Imaginile din Sibiu sunt frumoase! Privind pozele "printre gene" as putea jura ca sunt din Brasov. ;)

    Constat ca ati petrecut cateva ore minunate! Sa fiti sanatosi si voiosi multi, multi ani, si sa va intalniti cat de des e posibil! 💞
    Imbratisari, pupici si ganduri bune de la quattro pentru trio! ❤ 😘 💕 🍀 🐾 🤗

    RăspundețiȘtergere