vineri, 3 noiembrie 2023

De Ziua tuturor Sfintilor

Ziua de 1 noiebrie a fost o zi însorita, cu aer curat si cer albastru-senin. 
Am iesit toti patru la plimbare, spre bucuria lui Leo. Sare ca o minge si latra fericit când are toata "haita" lânga el ☺♥☺ 
Am ales o plimbare pe câmp, pentru ca am promis Gretei ca poate sa ia baloanele cu helium de la ziua mea si sa le dea drumul, sa zboare libere...60 se simt înca usori (sa dea Domnul sa fie înca mult timp asa) ☺☺☺ Baloanele s-au înaltat sus-sus, multa vreme le-am putut urmari, apoi gata, duse au fost... Spre alte zari... peste multi si peste mari...  
Apoi am intrat la cimitirul de pe Via Claudia Augusta. Am vrut sa îi aratam Gretei muzeul în aer liber "Băile romane Ad Nonas" din Königsbrunn. Planul băii romane a fost modelat cu ajutorul gabioanelor, astfel încât rămășițele originale (reacoperite cu pamânt) să fie protejate și păstrate, dar sa poti sa-ti faci o idee despre cum functionau baile romane. 
În perioada Hallstatt târzie (500-400 î.Hr.) în zonă s-au stabilit celții. Până acum au fost descoperite în jur de 50 de case. Celții care trăiau în această parte a Raetiei aparțineau grupului de triburi pe care romanii l-au numit Vindeliker. 
Odată cu anul 15 î.Hr. stăpânirea celților din Rhaetia s-a încheiat si teritoriul lor a revenit Imperiului Roman. Augsburg era capitala provinciei în vremea celtică. 
Aceasta baie romana Ad Nonas, a facut parte dintr-o stație rutieră, în secolul I d.Hr. În timpul săpăturilor (2002-2012), pe locul actual al cimitirului au fost găsite mai multe clădiri romane, precum și clădiri rezidențiale și un mithraeum, precum și fundațiile unei băi romane. Clădirea de scăldat, care are o suprafață de aproximativ 25 x 25 metri, a fost construită destul de complex si a oferit toate facilitățile necesare precum băi calde, călduțe și reci, bazine cu apă, vestiare și o mică latrină. Apa necesară pentru baie a fost deviată din conducta de apă spre Augsburg, care curgea la doar câțiva metri deasupra clădirii. Via Claudia Augusta, cel mai important drum roman la nord de Alpi, care a fost extins în anul 46, ducea direct prin Königsbrunn la Augsburg și poate fi văzută și astăzi în anumite locuri. Greta, la cei 8 anisori ai ei, a fost foarte impresionata de mica incursiune în istoria locala. Cum am ajuns din nou acasa, a scris o scurta compunere despre aceasta zi frumoasa, sa o prezinte la scoala ca "activitate de vacanta".

4 comentarii:

  1. Ce frumos! Multumesc pentru imagini si informatiile despre Băile romane Ad Nonas, aveti locuri interesante in zona, de vizitat. Te pup, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vremea a fost superba. Cerul a oferit desene fenomenale...
      Baloanele au zburat depaaaaaarte de tot 🎈🎊
      Situl arheologic este impresionant. Via Claudia Romana a trecut nu departe de casa mea 😉
      Te pup. O saptamana minunata 🤗😘💞

      Ștergere
  2. Ahhhh ai eliberat baloanele? :O. De fapt.. cred ca s-au bucurat si ele sa se ridice in aer si v-ati bucurat si voi de spectacol - au zburat spre soare.. aurii, ca si el :)

    Foarte interesant cum au procedat cu Baile :D. Mi se pare fascinant cum se schimba in timp locurile...

    Pupici cu drag :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaa, le am dat drumul in libertate 😉😜
      Baloanele cu helium mi le a facut cadou Adela, fiica cea mare. Cand a vazut ca le am dat drumul a zis: "super! Ai aruncat in vânt 60€"... Hm! Nu am stiut ca sunt asa scumpe! Meine Güte! Dar si asa si asa...ce era sa fac cu baloanele?! Cui i ar mai fi folosit un zero si un sase?! ☺️😇
      Cica in pret era inclus posibila reumflare de inca doua ori... Dar unde sa tin ditamai baloanele?! Au fost in dormitor pana pe 1 noiembrie...
      Acum....cine stie unde au ajuns...probabil gazul s a contractat (de la frig) si nici mu mai zboara.....am constiinta un pic incarcata (inca o punga de plastic atarnata undeva in natura)....
      Dar, Greta a fost foarte fericita cu baloanele... A sarit ca o caprita, mai mai ca ar fi zburat cu baloane cu tot. Si smomemtul eli erarii baloaneloe a fost pentru mine ca o usurare, referitor la "povara anilor" Gata, nu ma mai apasa 😜😇😂 Saptamana din naintea zilei mele de nastere a fost grea. Acum... am uitat din nou cati ani am!
      Te pup 😘🤗 O zi buna!

      Ștergere