duminică, 18 ianuarie 2015

Croaziera - Al saptelea port

Vasul nostru a navigat întreaga noapte pe Marea Tireniană, din sudul Italiei spre nord, a intrat în Marea Ligurică si la ora 9AM a ancorat în portul La Spezia.
Îmbinarea armonioasa dintre mare si tarm, formele de relief atât de diverse si clima blânda, au atras de-a lungul timpului numerosi poeți celebri, scriitori și artiști - care și-au petrecut vacanțele sau o parte a vieții, în satele de-a lungul golfului. Dante si Petrarca, Percy Bysshe Shelley si Lord Byron, sunt câteva personalitati datorita carora La Spezia a capatat supranumele de Golful Poetilor.
Tranzitul de marfuri si conteinere ridica La Spezia între porturile cu cea mai mare activitate din lume. Cu toate acestea, marea a ramas deosebit de curata si clara, favorizând crescatorile de scoici în aceasta zona. Deasemenea, muntii din împrejurimi sunt o bogata sursa de marmura - renumita Carrara este taiata în blocuri aici. Aceste informatii si multe altele, le-am aflat în autocar de la ghida noastra, pe parcursul excursiei la care am participat.
Am trecut pe lânga Monte Parodi (673 m), am traversat fluviul Magra, am admirat peisajul de-a lungul tarmului si dupa aproximativ o ora ne-am aflat în Pisa. A fost cea mai lunga escapada de pe vasul de croaziera si turneul nostru a avut ca scop vizitarea Pietei Miracolelor din Pisa si a centrului Florentei. Am plecat dimineata la ora 9:30 si ne-am întors dupa douaspezece ore! (va urma)

1. Fiecare zi este în mare competiție cu celelalte în această croazieră excelentă! :)

1. ai gasit formularea perfecta pentru acest concediu :) exact asa a fost! fiecare zi am spus ca "este cea mai frumoasa", apoi a venit o alta si o alta, cel putin la fel de interesante si de frumoase ca precedentele.

2. Plină de surprize! Pisa! Abia aştept fotografiile! :)
    Duminică plăcută, draga mea!

1. pentru ca eu nu mai fusesem niciodata în zona, totul mi s-a parut fascinant! :)
      te pup si eu. Duminica faina!

3. Si Michelangelo Buonarroti a trecut pe acolo, insa poetii sunt mai solidari...

1. în Florenta numele lui Michelangelo ne-a fost des pomenit.
      În La Spezia sunt citate cu mare cinste numele poetilor: Sem Benelli, David Herbert Lawrence, George Sand, Emma Orczy, Paolo Mantegazza, Gabriele D'Annunzio, Filippo Tommaso Marinetti, Mario Soldati (regizor), Giovanni Giudici (jurnalist), Paolo Bertolani si ale pictorilor: Arnold Böcklin, Paolo Mantegazza, J.M. William Turner, Antonio Fontanesi, Sandro Botticelli...

4. Bună CARMEN!
    Frumoasă descriere,în cele câteva zile de croazieră ai făcut un superb serial și pentru asta
    îți mulțumesc că ai împărțit cu noi superbele fotografii!
    Vă doresc o duminică cât mai frumoasă și plină de bucurii!
    Pup și îmbrățișez cu drag,draga mea!

1. ma bucur mult, Elena draga ca imi esti alaturi si iti multumesc pentru frumoasele tale cuvinte.
      O duminica minunata iti doresc deasemenea. pupici

5. Abia astept sa citesc continuarea !
    A fost o zi lunga, dar cred ca la fel de frumoasa ca si celelalte .

1. a fost o zi pe cât de minunata, pe atât de istovitoare... Nu am facut decât o scurta pauza - am vrut sa vedem tot ce s-a putut :))
      pup. O seara faina!

6. Cred ca se apropie de sfarsit coroaziera,pentru ca ne dai putin si ne ti mai mult decat curiosi.Tare placut si ai impartit cu noi imagini si locuri minunate.Cu drag,

1. adevarat ca jurnalul meu se apropie de sfârsit... De scris, scriu putin pentru ca am avut laptopul defect :) Am avut la dispozitie telefonul mobil, netbook-ul si laptopul lui Helmut, însa pe niciunul nu am putut lucra asa usor ca de pe al meu! Daca îmi ia prea mult timp sa selectez fotografii si sa fac montajele pe care obisnuiesc, nu mai am nicio placere, deci... am renuntat câteva zile la blog. Uite ca tu ai simtit imediat ca ceva nu functioneaza asa cum mi-am dorit :))
      te pup :-* Seara faina!

7. offf ce mi-e dor de Florenta!:)
    e un oras in care eu m-am simtit tare bine...nu stiu de ce!:)
    te pup!

1. :)) eu nici nu mai stiu cum m-am simtit! ☺ naucita si coplesita de toate minunatiile pe care le-am vazut!... Trebuie sa revenim si sa stam câteva zile aici, sa putem simti atmosfera :)
      te pup si eu. Seara faina!

8. 7 porturi ca 7 porti! Minunata croaziera!
    La Spezia! Avem o amica acolo, dar niciodata nu ne-a povestit despre La Spezia prea multe desi nu cred ca nu stie ca se numeste si Golful Poetilor. Ea nu ne-a zis, eu nu m-am gandit sa aflu... De fapt, cred ca nu a venit vorba, pe vremea cand ne intalneam mai des... Acum stiu cate ceva! Multumesc de info! :)
    Imbratisari cu drag de la noi! Pupici!

1. ca bine spui - 7 porti spre cunoastere! asa a fost într-adevar.
      Pe parcursul fiecarei excursii am avut ghizi foarte buni, ghizi locali vorbitori de limba germana. Grupurile au fost relativ mici 15-20 persoane, asa încât s-au ocupat de noi exemplar. Pachetul de excursii a costat aproape la fel de mult ca si croaziera, dar nu regret decât faptul ca nu am putut vizita mai multe locuri :)) în fiecare zi nu a fost posibila decât alegerea unei rute! Din La Spezia as fi vrut sa merg sa vizitez Cinque Terre, sau Galeria Uffizi din Florenta (doar muzeul dura 9 ore!), cetatea Lucca sau portul Lerici... Tja, am ales Pisa si Florenta, un tur de 10 ore.
      Cu alta ocazie vom face alte excursii... sanatosi sa fim.
      Pupici si multe salutari de la duo pentru trio ♥