marți, 7 mai 2013

Friptura



Doriti sa probati o reteta noua? Faceti ca noi! :) Din marea carte cu retete a bucatariei traditionale franceze, va propun sa gatiti Gigot à la solognet - adica Pulpa de miel, marinata în stil Orléanais!
Reteta este portionata pentru patru adulti. Este nevoie de o pulpa de miel (partea din spate) si timp de lucru o ora si un sfert, plus 24 de ore pentru marinat!

Pentru marinada: 150g. slaninuta afumata, 2 morcovi, 2 cepe si 2 Schalotte, 100 ml. otet de vin, 750 ml. vin alb sec, 2-3 catei de usturoi, 5 cuisoare, nuca-muscat rasa proaspat, 2-3 ramurele de cimbru, 2-3 foi de dafin, 1-2 fire de rosmarin, sare, piper proaspat macinat.
Slaninuta se taie cuburi, morcovii curatati se taie pe lung, ceapa si Schalottele curatate se taie în patru; se adauga otetul - diluat în prealabil cu 100 ml. apa, vinul, usturoiul presat, sarea, piperul, verdeata si mirodeniile.
Se pune pentru 24 de ore la marinat pulpa de miel, spalata în prealabil si stearsa cu servetel de hârtie de bucatarie.
A doua zi se scoate pulpa de miel si se tamponeaza cu servetel de hârtie. Cuburile de slaninuta din solutia de marinada se folosesc pentru a împana pulpa, dupa care se prajeste usor carnea într-o tigaie, cu o lingura de unt.
Cuptorul se preîncalzeste la 220°C, se pune carnea într-o forma pentru cuptor si se lasa 50 minute; din când în când, peste friptura se toarna cu o cana zeama strecurata de la marinada.
Se obtine o friptura frageda si aromata, care se topeste pe limba de gustoasa ce e! Se serveste cu sosul marinat alaturi de fasole verde pastai si cartofi gratinati. Pofta buna! :)

18 comentarii:

  1. CARMEN, ai un talent pentru a face reclame! Și parcă ești de la televizor când ne prezinți friptura asta!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ... o iau drept observatie pozitiva si iti multumesc ( pt. compliment)

      Ștergere
  2. desavarsita!!
    imi place carnea de miel iar aceasta reteta este cu siguranta savuroasa...de incercat,clar! :)
    pup draga mea draga,buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este :-) te asigur!
      esti deja la lucru, nu mai ai concediu?
      O zi minunata, draga mea draga :-)

      Ștergere
  3. Buna dimineata!
    Noi nu macam carne de miel dar sunt convinsa ca "chef"-ul a pregatit-o exceptional!
    Ma distrat marimea cartii...... parca e catalog de scoala!:))
    Te pup draga mea, zi usoara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daaaaaa :-) friptura a iesit fenomenala!
      Cartea de bucate? :-D are intradevar marimea unui catalog de scoala, plus grosimea unei carti de telefon! :-D:-D:-D
      Tin sa precizez ca detinem inca 2 carti de marime identica, Bucataria clasica italiana si bineinteles, Bucataria traditionala germana. Cateva rafturi in biblioteca sunt ocupate cu carti de specialitate culinara si... nu sunt doar de decor, te asigur ca sunt rasfoite cu dragoste! :-)
      O zi minunata iti doresc si eu, draga mea.

      Ștergere
  4. Cu totul apetisanta aceasta reteta.
    O iau ca pe o provocare pentru meniul de Paste de anul viitor.
    ...sa inteleg ca sosul marinat se obtine prin fierberea si pasarea legumelor?
    O zi minunata !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pacat ca astepti un an ca sa savurezi aceasta aromata si delicioasa friptura! Dar stiu Gina draga, ca meniul pentru Paste a fost deja stabilit si preparat, in fiecate casa crestina. Cat priveste sosul, am scris - dar poate nu ajuns de explicit, sorry - ca zeama marinata in care s-a fragezit 24 ore pulpita de miel [ ce pleonasm! :-) ] adica marinada strecurata, se toarna treptat peste friptura si timp de 50 minute va scadea suficient cat sa aiba consistenta unui sos.
      O zi minunata iti doresc deasemenea!

      Ștergere
  5. cine stie, stie! :)
    eu nu mananc carne de miel insa arata tare bine rezultatul final...:)
    pop!

    RăspundețiȘtergere
  6. >:D< Am luat reteta !
    Sunteti un cuplu minunat ! :*

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunata ! Se retine pentru Pastele viitor ! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super, esti o gospodina desavarsita!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am notat reteta ! :D
    Acu astept sa vanez mielul ! :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Si inca un element important - talentul lui Chef Helmut! Tare-i mai place sa va rasfete :) Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu o ţin 2 zile la marinat, dar fără slăninuşă, oţet sau ceapă. Apoi o pun pe grătar. Iese, de asemenea, excelentă. Foarte iubitor de bunătăţi soţul tău... :)

    RăspundețiȘtergere
  12. WOWWWW! Arata grozav si mi s-a facut o pofta fantastica! Yummmmm :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Brusc mi-e poftă de friptură :))

    RăspundețiȘtergere
  14. Reteta imi prinde foarte bine. Chiar aveam nevoie de as ceva. Anul acesta iedul de Paste a fost cam mare...nu foarte, dar suficient sa capete mirosul caracteristic. Exact la marinarea restului de carne m-am gandit chiar ieri. Multumesc mult pentru reteta, Carmen!

    RăspundețiȘtergere