joi, 9 mai 2013

9 mai 1895, Lancrăm


CĂTRE CITITORI - Lucian Blaga (1924)

Aici e casa mea. Dincolo soarele şi grădina cu stupi.
Voi treceţi pe drum, vă uitaţi printre gratii de poartă
şi aşteptaţi să vorbesc. - De unde să-ncep?
Credeţi-mă, credeţi-mă,
despre orişice poţi să vorbeşti cât vrei:
despre soartă şi despre şarpele binelui,
despre arhanghelii cari ară cu plugul
grădinile omului,
despre cerul spre care creştem,
despre ură şi cădere, tristeţe şi răstigniri
şi înainte de toate despre marea trecere.
Dar cuvintele sunt lacrimile celor ce ar fi voit
aşa de mult să plângă şi n-au putut.
Amare foarte sunt toate cuvintele,
de-aceea - lăsaţi-mă
să umblu mut printre voi,
să vă ies în cale cu ochii închişi.

PS: fotografiile sunt facute în luna aprilie 2013 în doua zile diferite, din goana masinii, în drum spre serviciu.

11 comentarii:

  1. Frumoase cuvintele...
    Multumim ai fost iarasi gazda buna! :))
    Transmite salutari "sarbatoritului zilei" !
    Sa fie iubit de copii si nepoti si stranepoti...... :))
    Te pup draga mea, zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. numai unul e Blaga!

      cu placere draga mea :) în fiecare miercuri ;)
      clar, transmit! la noi azi va fi mate grill paty mare! vin fetele, fratele meu si o pereche, prieteni de ai nostri :)
      te rog sa il feliciti din partea noastra pe al tau sarbatorit al zilei! sanatate si fericire alaturi de a lui jumatate, alaturi de copii si nepotel! va îmbratisez, familie frumoasa!
      pupici. sa ai o zi minunata!

      Ștergere
  2. Frumos vezi tu in goana masinii...;)
    Sa ai zi faina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa cum conduce sotul meu, ajung la serviciu în 8 minute! ~15km! dar peisajul din bucata pe care o avem de parcurs pe centura orasului, este foarte fain! :)
      pupici. O zi minunata!

      Ștergere
  3. Am fost la Lancram , am vizitat casa memoriala si cimitirul, am privit Rapa Rosie...in muzeu am gasit un citat al lui Blaga care ma urmareste si acum: "unii oameni simt nevoia sa se razbune pentru fiecare fapta buna ce li s-a facut."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga Adelina, iti multumesc pentru aceste cuvinte frumoase!
      superb citatul! ce frumoasa ar fi lumea care s-ar ghida dupa aceste vorbe!

      Ștergere
  4. Multumesc de gazduire!
    O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cu multa placere! :)
      rasaritul de soare este superb! speram sa ramana vremea asa, pentru ca astazi la noi este petrecereîn curte, cu gratar si invitati dragi :)
      o zi minunata si tie!

      Ștergere
  5. intotdeauna am preferat rasaritul iar cel ales de tine este atat de frumos!
    versurile lui Blaga au uneori greutatea lacrimilor...
    buna dimineata draga mea draga,te imbratisez >:D<

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) o zi minunata iti doresc draga mea draga! cu soare bland si placut!

      Ștergere
  6. Un frumos omagiu adus marelui Lucian Blaga :)
    Imaginile din fuga masinii ma fascineaza :)

    RăspundețiȘtergere