marți, 30 august 2011

Sarea în bucate

Cunoasteti Sarea de Himalaya?
Este "bijuteria" cu care am placerea sa-mi "împodobesc" mâncarea. Aceste cristale roz îmi amintesc de fascinantul rosenquarz folosit de bijutieri si sculptori.
Sarea se gaseste în magazinele Reformhaus si cele pentru alimente biologice sau naturiste si este extrasa în provincia pakistaneza Punjab, la poalele muntelui Himalaya.
Sarea nerafinata contine 97 - 98% clorura de sodiu, plus diverse minerale, în procent de 2-3%. Minunata culoare o datoreaza oxidului de fier (continuta în cantitate minora).
"Sarea magica" sau "sarea lui Alexandru" (o legenda spune ca armata lui Alexandru cel Mare ar fi descoperit salina), sunt alte denumiri sub care este întâlnita aceasta sare. Popularitatea i se datoreaza autorului Peter Ferreiras, care a publicat în anul 2001 cartea "Apa si sarea, izvoare stravechi ale vietii!"(„Wasser und Salz, Urquell des Lebens“), în care acesta pledeaza pentru o alimentatie sanatoasa, fara conservanti sau adaosuri sintetice. El prezinta ideea ca sarea de Himalaya ar contine 89 elemente chimice, în aceleasi proportii si combinatii pe care le are sângele uman si, afirma ca ar avea aceeasi vibratie energetica pe care o are organismul uman. Deasemenea, autorul sustine ca sarea de Himalaya preia, stocheaza si transmite informatii, la fel ca apa de izvor.
Toate aceste date sunt confirmate de catre Institutul de Cercetare Biofizica, Las Vegas (Institute of Biophysical Research), printr-un studiu necerut de catre autorul cartii.
Oficiul bavareze pentru Sănătate şi siguranţă alimentară (Bayerische Landesamt für Gesundheit und Lebensmittelsicherheit) a "luat sub lupa" si sarea si cartea lui Ferreiras si... rezultatul oficial al cercetarilor si comparatiilor a dejamagit multi cumparatori, dar mai ales producatori. Sarea nu vindeca boli si nu este magica! Este doar o sare cu ceva continut mai bogat în minerale decât o sare obisnuita de masa si deci pretul piperat este nejustificat! Conform studiului confirmat si de o asociatie de sanatate din Austria (Verbandes der Ernährungswissenschaftler), 2 lingurite de sare de Himalaya - cât se presupune ca ar consuma un om pe zi, contin pe lânga clorura de sodiu - 45 mg. calciu, 5 mg. magneziu si 0,7 mg. fier.
Cunosc toate aceste date si nu astept minuni! În plus, nu folosesc sarea de Himalaya la gatit, îmi place însa sa o am pe masa! O macin proaspat, pe o felie de pâine unsa cu unt, pe o rosie sau pe oul fiert proaspat, la micul dejun de duminica. Este un moft si un deliciu!
PS: Daca doriti sa probati Sarea de Himalaya, Aniela stie de unde se poate procura.

30 de comentarii:

  1. Nu auzisem de aşa ceva, sincer fiind.
    Trebuie să mărturisesc că experimentele mele culinare sunt destul de puţine, fiind adeptul bucătăriei tradiţionale româneşti (să-mi trăiască doamna!). De ceva experimente însă am avut parte cu ocazia unei călătorii în China. Timp de vreo două săptămâni am avut parte numai de mâcare tradiţională (în cel mai propriu sens) şi am resimţit lipsa pâinii... :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant articolul. N-am consumat pana acum acest fel de sare.

    P.S. Am modificat postarea cu leapsa muzicala. Te-am mentionat si pe tine. :) O zi frumoasa, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  3. am si eu si o tin pentru purificare, la capul patului e excelenta

    RăspundețiȘtergere
  4. N-am ştiu despre acest sortiment de sare şi nici nu cred că în Ro se găseşte aşa ceva. La prima ieşire, voi căuta S de H pentru că sînt un pofticios şi m-ai făcut curios. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. aflam lucruri noi :)
    o zi frumoasa sa ai Carmen !

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu dupa ce mi-a interzis medicul consumul de sare am trait doi ani de chin in care mi se parea ca mancarea fara sare e lipsita de ori ce gust... Apoi incet, incet m-am obisnuit... acum ori ce aliment sarat mi se pare ciudat :)... Sare de Himalaia de masa inca nu am vazut... dar am vazut veioze montate in drob de sare de Himalaia... si sincer mi se par total aiurea. :)))

    RăspundețiȘtergere
  7. Noroc cu nunta lui Borcea ca am azuit si eu de sarea asta. Altfel habar nu aveam de ea. Oricum interesant articolul.

    RăspundețiȘtergere
  8. Exista Sare de Himalaya si in Romania. O puteti achizitiona de la Life-Care (www.life-care.com - cod 805). Daca doriti sa intrati in sistem puteti utiliza codul meu 377418 si va pot ajuta oricand si cu alte informatii suplimentare. Acest produs este controlat in mod regulat de laboratoare de nutritie independente si respecta toate criteriile legale cu privire la sarea de masa mentionate in Codex Alimentarius din Germania. Cu bine!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ca orice lucru rar, isi merita pretul si poate ca meritam si noi cate un rasfat din cand in cand, nu? Este si acesta un mic miracol, caci ne face viata mai placuta :)) Am vazut si la noi sare de Himalaia. Noi ne-am invatat sa gatim mai fara sare si daca-i musai, o preferam pe cea recristalizata din sare de mare. O fi si asta un moft :))) Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Max,
    ce rasfatat esti! ai o sotie buuuuuna!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristi,
    :) ma bucur ca îl gasesti interesant!
    PS: multumesc, dar zau ca nu era nevoie, mai ales ca un link înscris într-un articol dupa ce articolul a fost publicat, nu mai este luat în calcul de ZeList...

    RăspundețiȘtergere
  12. Karma police,
    ahaaaa! sarea este higroscopica, deci poti controla daca umiditatea aerului în dormitorul tau este ideala. Buna idee!

    RăspundețiȘtergere
  13. Tibi,
    se gaseste! eu am pus link spre pagini care vând în România aceasta sare, probeaza neaparat!

    RăspundețiȘtergere
  14. Rokssana,
    multumesc! o zi minunata si tie! pupici

    RăspundețiȘtergere
  15. Ninu,
    daca sarea-ti dauneaza, atunci e bine ca te-ai obisnuit fara!
    Oricine trebuie sa aiba grija! Sarea consumata în exces, nici macar unui om sanatos nu-i face bine.

    Lampa, este o metoda de a scoate bani si din piatra seaca... sau drob de sare :))

    RăspundețiȘtergere
  16. Minoki,
    nu stiu cine e Borcea... Dar sarea de Himalaya este preferata mea :))

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu nu sunt de felul meu adeptul sarii, incerc pe cat posibil sa o evit sub orice forma, se si mira cei din jur cum pot manca rosii sau ou fara sare, de pilda...
    Faine informatii, sa ai o seara minunata! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Aniela,
    ei, uite o mâna de ajutor sincera! ce bine ca exista bloggeri inimosi! esti o draguta si daca-mi permiti, am sa te recomand în articolul, ca persoana ce poate da îndrumari în legatura cu achizitionarea sarii (pentru ca nu toata lumea citeste întrebarile si raspunsurile înregistrate la tema postarii). Pupici sibianco!

    RăspundețiȘtergere
  19. Alina,
    ai dreptate, asa este cu produsele deosebite. Sunt scumpe, si la noi pretul este chiar dublu fata de oferta de la voi! Acesta este motivul pentru care si noi folosim la gatit sarea de mare.
    Pupici bavarezi :-*

    RăspundețiȘtergere
  20. Teo,
    daca ai motive, este bine ca reusesti! Toti putem, daca vrem.
    O seara minunata si tie si... sunt pe drum, vin acum la vot! :)

    RăspundețiȘtergere
  21. Carmen, Aniela
    Vă mulţumesc pentru ajutor!

    RăspundețiȘtergere
  22. interesant, foarte interesant...nu aveam idee despre asa ceva :)O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  23. Wenn es sich eigentlich um einen teuren und ziemlich seltenen Speiserohstoff handelt, so sage ich lieber mit Humor : "Salz auf dem Schwanz"! :)

    RăspundețiȘtergere
  24. Tamy,
    ma bucur ca am adus ceva nou în discutie ;)
    Te astept în câteva ore la Miercurea fara cuvinte ;) pe mai târziu!

    RăspundețiȘtergere
  25. Marco Polo,
    du bist wirklich sehr witzig! :)))

    RăspundețiȘtergere
  26. Si eu tot sare de bucatarie roz am :-P

    Carmen, are blogspot-ul niste probleme care m-au tot impiedicat in ultima vreme sa comentez la tine si la alti cativa musterii de ai mei (nici pe blogul meu nu am mai putut raspunde la comentarii pana ce nu mi-am modificat setarile), ideea e ca nu imi apare nimic sub casuta de comentarii la "Comment as" / "Comentati ca", nu pot selecta nimic si astfel nu pot posta comentarii. Acum folosesc o solutie de "carpeala" intrand cu o varianta mai veche a Internet Explorer, dar nici asta nu functioneaza cine stie cum :-(.

    UIte aici explicata problema, e mai veche postarea dar problema se tot repeta:

    http://software-testing-zone.blogspot.com/2008/11/problem-bloggers-embedded-comment-form.html

    Ca sa eviti problema asta e suficient sa intri in Setari/Comentarii si sa debifezi "Comment embedded under post" / Comentariu incorporat sub postare, selectand una dintre celelalte 2 forme in care sa apara comentariile: fie Fereastra tip pop-up (cum am si eu acum la mine pe blog) fie Pagina intreaga...rogu-te, nu ezita sa faci asta, mi-ar parea rau sa nu mai pot comenta la tine (ma chinui rau cu varianta de acum, incerc si de cate 3-4 ori la rand ca sa postez un comentariu). Si cum ziceam, nu cred ca sunt singura care are problema asta :-(.

    Mersi, te pup

    Ioana (printreranduri.com)

    p.s. am rezolvat leapsa de la tine, vezi pe blog

    RăspundețiȘtergere
  27. Duc dorul sării indigene de la Ocna Mureş.

    RăspundețiȘtergere
  28. nu stiam de acesta varietate de sare...o voi cauta....pare a avea o incaracatura energetica aparte...in orice mit exista un dram de realitate indiferent de ce spun cercetatorii...
    multumesc pentru informatii...o seara de vara frumoasa sa ai Carmen :)
    pupici

    RăspundețiȘtergere