luni, 8 iunie 2015

Un zbor de o ora si jumatate

pentru rubrica "Buna dimineata Soare"
Ideea vacantei noastre la Roma a venit dintr-o joaca. Am vrut doar sa vad ce oferte de excursii exista din orasul meu la Roma. O singura agentie de turism avea excursia în program, pentru luna octombrie si costa în jur de 600 euro de persoana, pentru 4 zile. Mi s-a parut enorm, chiar daca în pret erau incluse vizite ghidate în oras si în câteva muzee, respectiv situri arheologice. Asa ca am verificat mai întâi cât ar costa drumul cu autoturismul propriu, apoi pretul unui bilet la tren si în final, am verificat si pretul la avion. Culmea culmilor, cel mai ieftin a fost zborul! Am jonglat câteva date si dintr-odata, pe ecran mi-a aparut oferta de 57 euro de persoana, pentru zbor dus-întors ☺ Mi s-a parut caraghios de ieftin si m-am gândit ca probabil este asa pentru ca nu exista cazare în perioada dintre zboruri. Am cerut oferte de cazare - neaparat în centrul orasului, în apropierea Garii Termini si am gasit un hotel cochet la pret convenabil, pe bulevardul Via XX Settembre, lânga Ambasada Britanica. L-am strigat pe sotul meu sa vina rapid cu cardul Master, nu care cumva sa pierd pagina si am facut imediat rezervarea. Am platit în total pentu zbor dus-întors si cazare 5 nopti plus mic-dejun, doar 495 euro!
Am avut doua saptamâni timp sa ne organizam, sa ne informam si sa facem bagajul ☺
Bineînteles ca la acest pret de avion nu am avut dreptul decât la bagaj de mâna (10 kg / persoana), dar de câte lucrusoare ai nevoie pentru 5 zile, mai ales ca prognoza meteo spunea ca la Roma cerul este perfect senin si temperaturi peste 28°C?!? Am renuntat din start la jachete, umbrele si pantofi de ploaie. Am pus în bagaj doar câteva tricouri, bluze, fuste /pantaloni si sandale.  În trusa de cosmetice am luat doar miniaturi, am renuntat la foarfece si pile de unghii si gata am fost! Roma, stiamo arrivando!

Am plecat dintr-un orasel linistit al Bavariei (Memmingen), am trecut peste vârfurile încarcate de zapada ale Alpilor si am ajuns în capitala Italiei, de Ziua aniversarii Republicii! La aeroport, pe cerul Romei zburau avioane în formatiuni de câte noua, atât de aproape unul fata de celalalt, încât ti se oprea rasuflarea.
În gara Termini, o fanfara militara a sustinut un concert interpretând cele mai îndragite melodii italiene. Am savurat aceasta atmosfera, pâna când am gasit agentia la care rezervasem online abonamentele Roma Pass. Abonamentul valabil de a doua zi, ne-a asigurat folosirea tuturor mijloacelor de transport timp de trei zile, plus gratuitate sau reducere la pretul biletului de intrare la multe muzee din Roma (36 euro/ persoana).
Distanta de la gara la hotel am parcurs-o pe jos în cinsprezece minute. Hotelul Baltic (de doar 2 stele) ne-a surprins prin farmecul aparte, specific cladirilor elegante si vechi. O camera înalta, mobilata simplu cu doar strictul necesar (pat dublu, fotoliu, dulap cu doua usi, birou cu scaun, frigider, televizor, telefon, aer condiționat) si o baie spatioasa (chiuveta, cada si dus, wc, foen) ni s-a parut din prima clipa ospitaliera. Camerista ne-a adus în fiecare zi întreg setul de prosoape albe ca spuma laptelui, a aspirat si a aranjat patul. Micul dejun a fost saracut si cu mult dulce - în stil italian: cafea sau ceai, chifle proaspete, unt, marmelada si cornuri cu crema de vanilie si nutella. Dar cafeaua... ca la ea acasa! Delicioasa, indiferent ca ti-ai dorit espresso, cappuccino sau macchiato ☺ (va urma)

24 de comentarii:

1. Roma este interesanta în orașul vechi, însă este foarte aglomerată - Piața Spaniei, Vaticanul, Palatul lui Vittorio...
    Sunt rețele de cerșetori, cântăreți, vânzători de trandafiri, apă, eșarfe, iar cine nu este atent poate arunca 2 EUR pe un pet cu apă pe care în realitate il poate cumpăra din magazin cu 0,50 eurocenți...
    Este locul în care se mănâncă cea mai bună înghețată, iar o notă de plată simplă poate fi mai mult decât obraznică/nesimțită, în baza principiului: turiștii sunt ca și apa...

1. Cine calatoreste în perioada vacantelor, are parte de aglomeratie peste tot - noi însa, nefiind dependenti de copii, am ales acum, inceputul lui iunie, când zilele sunt lungi si caldurile sunt suportabile. Foarte aglomerat mi s-a parut la Vatican, în rest a fost asa ca peste tot în capitatele europene.
      Piazza Venezia (Muzeul Vittoriano, Columna lui Traian si baza Forului roman) a fost primul punct vizitat - sfatuita fiind de catre Vera (O divina comedie...).

2. Ce rabdare ai avut sa faci acest colaj frumos de imagini !
    Sper ca ati petrecut de minune!
    Cu drag!

1. nu a fost nimic complicat, am un program cu care fac colajele in doi timpi si trei miscari :)) Se numeste PhoXo
      Vacanta la Roma a fost foarte foarte frumoasa, multumim :-*

3. Noi de ziua Italiei am sarbatorit 3 ani de casatorie :))! Cine stie, poate intr-un an vom sarbatori chiar la Roma. Ar fi o idee...
    Pupici si astept continuarea.

1. La multi ani, numai clipe fericite si încarcate de dragoste, întelegere si respect!
      Din punctul nostru de vedere, faptul ca am nimerit în Roma cu ocazia sarbatorii, nu a fost un avantaj... De-a lungul strazii ce bordeaza Forul Roman au fost instalate tribune zdravene - statuia lui Traian am fotografiat-o printre bârne... Pe bulevardele unde au avut loc paradele militare, a fost totul blocat si pazit de soldati... demolarea tribunelor a durat câteva zile.
      Însa cred ca orasul a fost mai curat ca de obicei si mai pazit, garzi militare si patrule ale politiei am intâlnit peste tot - nu am trait niciun eveniment neplacut, nu am fost hartuiti de vânzatori ambulanti si nici de cersetori.

4. Eu nu prea am calatorit la viata mea,dar Roma am vizitat-o .Totul mi s-a parut interesant si ca peste tot cu bune si rele.As merge in fiecare vacanta,dar?...Ma bucur ca tu ne prezinti aceasta plimbare la Roma.Sunt numai ochi si urechi!

1. nu stiu cum se întâmpla, însa atât la hotel cât si la restaurantele unde am servit cina - la plecare, ne-am despartit de personal ca de buni prieteni... italienii sunt extrem de cordiali! :)

5. Ehe....La bella Italia! ;)))
    Eu am fost o singura data la Roma....ca și oras l-am găsit impresionant. ..însă atâta istorie de vizitat pe mine una mă obosește și uneori chiar plictisește. Sunt atipica....însă în vacante eu am preferințele mele....;))). Iar acestea nu sunt vizitele la muzee. ..ma multumesc sa le privesc de afară! Sunt ciudata....Știu. ...:)))
    Așadar. ..sa curgă poveștile despre Roma! Abia aștept! Pup!:)

1. :)) pentru mine, a vizita un muzeu este la fel de necesar ca si lecturarea unei carti bune! Eu nu tin cont daca sunt sau nu in vacanta, când se iveste ocazia vizitarii unui muzeu interesant prin tematica, sacrific oricât timp!
      În cele 5 zile la Roma am combinat plimbarile prin oras, prin parcuri, prin muzee, cu momente în care ne-am bucurat în tihnă de ceva bun - o cafea, o bruschetta, un pahar de vin... Nu am deschis niciodata televizorul, nu am citit niciun ziar :))
      ♥ baci e abbracci ♥

6. ati avut parte de o primire pe masura! :)
    sa ajungeti la Roma chiar de ziua Italiei, faina intamplare! :))
    conteza mult sa fii in mometul potrivit pe site-ul potrivit, dovada vacanta minunata pe care ati petrecut-o...
    asteptam "jurnalul de bord"...tu ai talentul de a vesea ceea ce altora le scapa :)

pup draga mea draga, buna dimineata! :*

1. :) simpatica potriveala! pe parcursul zilei am asistat si la alte frumoase manifestari stradale, cu ocazia zilei nationale.
      ai drepate - am riscat cu buna stiinta facând rezervarile, surpriza a fost ca totul sa decurga mult mai bine decât ne-am imaginat! ☺ Adevarul este ca nu în toata Europa Unita, hotelurile de 2 stele au acest standard - Hotel Baltic însa ofera mai mult decat promite prin clasificare! Recomand cu caldura cazarea la acest hotel. Ceea ce a facut sa nu primeasca mai multe stele sunt motive neimportante pentru un turist la Roma, venit cu avionul (spre exemplu, parcarea lipseste cu desavârsire).
      pup draga mea draga

7. Superba prezentarea ta ,se vede ca vacanta ta a fost minunata !
    Ganduri bune!

1. într-adevar, vacanta noastra a fost minunata, multumesc Iulisa draga!

8. Ce vacanţă faină! şi foarte ieftină!!!
    Sunt de acord cu tine, unele hoteluri de 2 stele oferă mult mai mult decât multe altele cotate la fel. Mi s-a-ntâmplat în Franţa...
    N-am fost niciodată în Roma, aşa că aştept cu nerăbdare poveştile tale :)
    O zi minunată draga mea! aici e cald.... şi azi este ziua mea :)

1. Hotelurile care respecta clasificarea internationala, nu creaza surprize neplacute. Hotel Baltic ocupa un etaj intr-o cladire si în cladirea alaturata, înca doua etaje. Acestea sunt motive pentru care "i-au mai cazut" câteva stele, însa confortul camerei este perfect! Nu am avut 30 canaluri tv, dar nici nu am avut timp sa privim televizorul, însa am avut apa calda nonstop, curatenie, prosoape curate zilnic si receptie deschisa 24 de ore. Practic, dupa micul dejun am plecat sa vizitam orasul si ne-am întors doar seara, sa facem dus si sa dormim - deci cele doua stele ne-au multumit perfect!
      Si acum, sa revenim la ziua de astazi: LA MULTI ANI! pupici si îmbratisari ♥

9. Imi place peisajul fotografiat de la inaltimea "zburatoarei de otel".
    Se pare ca mini vacanta a fost una reusita, in ansamblu. e bine de stiut despre Hotel Baltic, aproape de gara. :) Multumesc de info.
    Zile fericite va dorim, cu drag! Pupici! <3

P.S. Ma aliniez intre cei care asteapta continuarea. :)

1. Cladirea lipita de cladirea in care este H.Baltic adaposteste un hotel de 4 stele "Leon's Place" - am intrat sa vedem :) Are receptie stralucitoare, bar la intrare, lift modern... dar în camera tot asa poti doar sa dormi pe patul confortabil si curat :)) De obicei ma uit la amanunte care tin de aspectul estetic, daca stiu ca petrec mai multe ore în camera de hotel, însa în orase unde doresti sa vizitezi cat mai mult si sa savurezi atmosfera strazilor, camera de hotel devine neimportanta :)
      Am ales cu buna stiinta hotelul in apropierea garii (12 minute pe jos) pentru ca stiam ca toate mijloacele de transport in comun au legatura cu gara. Oriunde am fost in enormul oras, punctul clar de reper a fost Gara Termini :)
      Tare m-as bucura sa aflu cândva ca v-ati cazat la Baltic!
      Pupam si noi <3 Ganduri bune si îmbratisari ♥

10. Am mai invatat ceva de la tine si cand vom planui o vacanta la Roma, drept sa spun prima in Italia cu sotul meu as vrea sa fie in Venetia, revin pe la tine. Ati prins/gasit o oferta foarte buna, hotelul n astfel de conditii e si ceea ce avem si noi nevoie pentru o camera, restul sunt detalii... mai putin importante.
    Iti multumesc!
    baci e abbracci :)

1. da, recomand hotelul sincer. Povesti despre cum sa planuiesti o vacanta la Roma vor urma zilele ce vin :)) Despre Venetia si Verona am deasemenea multe postari :))
      baci e abbracci ♥

11. N-am fost la Roma (dar, tare mi-ar placea)... De doi ani, nasa mea ma asteapta sa revin la Praga, (si, nu am reusit sa gasesc modalitatea cea mai buna de a pune in practica, vizita, prea curand (si timpul alearga...)...cu trenul as face prea mult, si dupa experienta de anul trecut, 14 ore numai pana la Oradea, nu ma mai incumet, iar cu avionul, n-am curaj...:) De la Felix, anul trecut, am reusit sa ajung pana la Budapesta by bus and by lucky chance, acum...Concluzia: mi-ar placea sa pot planifica asa usor... Dar, ma bucur, virtual ca pot calatorii, si printre nori, prin aceste instanturi superbe la Roma!!
    O sa retin informatiile utile si cine stie... cu pozitivitate si energie...
    Calde salutari ca intotdeauna si trec la urmatoarele instanturi din posturi... Salutari si imbratisari! Andra Alexa

1. astazi m-a batut gândul sa vin câteva zile la Buuresti, unde am multe prietene, asa ca am cautat zboruri convenabile München-Bucuresti. ☺ Nimic sub 350 euro de persoana! Chiar si daca as rezerva în ianuarie la anul, pretul nu scade sub 250 euro! Incredibil! Pai cu 700 de euro, mai facem un concediu de o saptamâna la Roma, cu zbor, cazare si masa! Cu parere de rau, am renuntat la idee... Problema este ca daca am veni cu automobilul personal, transportul nu ne-ar costa mai mult de 15o de euro, însa timpul... ohooo, timpul ne omoara! De acasa pâna la granita în Arad avem nevoie de 10 ore (1000 km) si de la Arad la Bucuresti înca 10 ore (500 km) !!! Dar, ar fi singura varianta plauzibila. Ne mai gândim... :)
      Budapesta este un oras superb, am trecut mereu in fuga si ne-am propus candva sa stam o saptamâna macar. Praga deasemenea este superb - am vizitat orasul iarna.
      Cu avionul este simplu si atât de putin timp se pierde pe drum! tare m-as bucura sa stiu ca ai ajuns la Roma si ti-au fost de folos informatiile mele.
      Te pup draga mea. Un weekend minunat sa ai!

2. Asta ziceam... ca nu am reusit sa planific la timpul respectiv... am renuntat la idee momentan, fiindca nici macar prin agentie nu ar fi fost convenabil!! incredibil, dar asa stau lucrurile...daca vrei sa pleci acum, sa te urci in avion, preturile "ating cerul"...iar by tren... nu mai e un mister cat de mari sunt intarzierile, infrastructura vai de ea... si tot asa...
      M-am gandit si eu la o rezervare pe termen lung...poate ar fi fost posibil, dar nu asta era ideea, nefiind vorba de vreun concediu...ci de o plecare ad-hoc, adica iau bilet, decolez-aterizez, stau cateva zile si return... Dar nu...asta nu se poate..pretul la bilete fiind ridicat din start, adica prin agentie, la un cost similar al tichetelor dus-intors, platesti excursia cu cele aferente!!!!
      Poate pe viitor lucrurile se vor mai aseza si vor evolua pozitiv, cum am spus...pana atunci ma rezum la vacantele sau drumurile care nu necesita desfasurare de plan, o pregatire prealabila, ci se desfasoara de la sine, fara momente de anxietate...(ce sa pregatesc, cum ar fi mai bine...cum sa procedez...) lol... Pe fuga am fost la Budapesta, tur si o croaziera pe Dunare, la Praga cu mult, mult timp in urma, si, de aceea imi pare rau ca acum nu mai pot, culmea... de la Oradea, nu au fost amatori...)
      Intr-adevar, nu se merita, citind preturile pe care le-ai gasit sa vii...nu stiu situatia prea bine la drumurile auto, dar cred ca si aici sunt probleme...
      Un weekend placut, asemenea iti doresc si ma bucur sa voiajez prin postarile tale si sa facem si schimb de idei, totodata...
      Salutari cu drag! Andra Alexa

3. nu înteleg de ce zborurile spre si din România sunt asa de scumpe... Noi gasim mereu preturi rezonabile spre Italia, Spania, Franta. In plus, exista TGV din orasul meu pâna în Paris, 5 ore si pretul unui bilet dus întrors nu trece de 150 euro, daca rezerv macar doua luni inainte. Dar spre Bucuresti, nici macar peste 6 luni nu exista nimc sub 250 euro! Curse sunt în fiecare zi, ceea ce inseamna ca cerinte sunt! Ultima data când am venit cu avionul a fost la întâlnirea de la liceu acum cativa ani si am gasit bilete pana in 150 euro de persoana - rezonabil. Mai mult insa nu sunt dispusa sa platesc!
      Te pup Alexa draga. Un weekend minunat sa ai!