joi, 4 iunie 2015

Am pus de Socata ;)

A înflorit socul. Parfumul lui imi aminteste de copilarie...
În timpul plimbarii în parc, am cules 8 flori de soc, potrivite ca marime. Cum am ajuns acasa, am cautat în pivnita borcanul de 5 litri.


Am dizolvat în apa calduta, ceva mai putin de 500 grame zahar brun. Am turnat peste florile de soc, am feliat o lamâi si am pus-o în borcan. Am umplut borcanul cu apa rece si am adaugat zeama de la înca o lamâie. Am ales câteva frunze proaspete de menta si le-am pus în borcan. Am amestecat, am acoperit borcanul cu o farfurie de sticla si am asezat recipientul la soare, in curte. De câte ori trec pe lânga borcan, amestec în el cu o lingura de lemn. Daca se adauga drojdiuta, fermentarea va avea loc mai rapid, însa asa cum am procedat eu, socata are nevoie de trei zile pâna când v-a fi buna de strecurat si pus la sticle în frigider, gata de servit :)
Pâna când va fi gata, va invit la un cocktail racoritor. La alegere: Hugo, Spritz sau Adria lock!

13 comentarii:

  1. :) Azi a pregatit si mami borcanul cu ceea ce va deveni suc de soc! Parfumul de lamaie, soc, zahar ma... lesina! Abia astept sa fie gata, sa-l pun in frigider si sa-l consum! :)
    Deeeeliiiiicioooos!
    (faina prezentare)
    Pupici cu drag! <3

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmmm.... ce bine arată.
    Ieri m-am întâlnit cu o prietenă care mi-a făcut o surpriză tare frumoasă: mi-a adus o sticlă de socată făcută de ea. Delicioasă!
    Pup, o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  3. Imi place socata . Poate gasesc si eu niste flori de soc . Pup draga mea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmm! Ce bine arată. Sunt convins că o să-ţi iasă de minune. Este un suc atat de aromat. Poate o să mai găsesc nişte flori, să facem şi noi. Dar şi coktailul albastru arată tare bine.
    O zi minunată şi veselă, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu pot spune ca ma dau in vant dupa gustul socatei, dar ceea ce ne prezinti tu aici arata tare bine :). Servesc un cocktail albastru totusi ;)
    Dupa-amiaza faina!

    RăspundețiȘtergere
  6. Adria lock! Clar! Se asortează cu ochisorii mei....;)))
    Socata nu mi-a plăcut niciodată! Nu stiu de ce....;)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am facut si eu,dar mi-a iesit alcolizata.Cred ca am lasat mai multe zile.Imi place sucul si o sa fac din nou.O sa ma servesc de la tine pana atunci. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mi-ai facut pofta! Poate mai gasesc in piata.
    Eu stiam reteta cu putin orez in loc de drojdie. Si se face destul de repede.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. imi place socata ,anul acesta nu am facut inca!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  10. Să-mi trimiţi şi mie vreo 200 de mililitri, aşa, de poftă, că tare bine arată...! :)
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  11. Mie imi place socata, dar nu am facut niciodata. Asadar, desi sunt cam lacoma, as servi din toate propunerile facute :)

    RăspundețiȘtergere
  12. nu stiam de ce ai culoarea asta aurie la socata - apoi am recitit atent reteta: de la zaharul brun!
    Eu am facut cu miere, a iesit f. buna

    RăspundețiȘtergere