vineri, 27 iunie 2014

Povestea de la MfC, de Sânziene

În ajun de Sânziene, dupa orele de serviciu - deci la ora 17, am hotarât spontan sa mergem sa cautam Sânziene.
Se stie ca florile de Sânziene apar doar pe pajistile salbatice, unde terenul nu a fost stropit cu chimicale si nici nu s-a folosit vre-un îngrasamânt. Aceste minunate flori înfloresc în preajma solstițiului de vară, daca vremea nu a fost ploioasa.
La noi, în zona de sud-vest a Bavariei, ultimele trei saptamâni au fost caduroase si fara ploaie asa încât ne-am gândit ca ar trebui sa gasim Sânzienele... Dar unde?! ca în ultimele decenii, tot mai greu se gasesc eco-imașuri.
Prima noastra încercare a fost pe dealul de la marginea orasului, pe care în zilele cu foen mergem sa admiram Alpii.


Pe masura ce urcam cararea ce duce spre vârful colinei am observat ca zona este proaspat cosita, dar am sperat ca au ramas ceva portiuni uitate. Într-adevar am descoperit fâsii necosite si am fotografiat flori salbatice încântatoare, însa... Sânziane n-am gasit!

Nu ne-am lasat prea mult timp sa contemplam peisajul, pentru ca telul nostru a fost sa gasim Sânziene. Ne-am întors la baza dealului, în locul unde am parcat masina si am aplicat "planul doi", îndreptându-ne cu viteza spre barajul de pe Lech, lacul Mandicho.
Era trecu de ora şase seara când am ajuns la lac. Soarele îsi pierduse din putere dar înca stralucea. Era putina lume si linistea în astfel de momente este încântatoare. O suflare ușoară și plăcută de vânt crea valuri mici peste imensitatea albastra. Lisitele îsi faceau toaleta de seara si la mal papura fosnea discret. Libelulele se alergau, doua câte doua si faceau scurte popasuri pe spicurile de pai tremuratoare.

Urmarind zborul uni fluture alb, mi-am schimbat privirea peste limba de câmp ce înconjoara lacul. Pâcurile de flori galbene predominau peisajul si cu oarecare teama m-am apropiat sa vad daca sunt într-adevar Sânziene sau doar sunatoare, cruciulita sau vetrice. O caracteristica a Sânzienelor este tulpina înalta - acoperita cu frunze lunguiete si ascutite, terminata cu inflorescente ca niste pămătufuri bogate, ce stralucesc galben-aurii. Florile minuscule au câte patru petale, dispuse sub forma de cruce. Sânzienele au un parfum deosebit! Un amestec de aroma de miere cu mireasma de câmp în bataia soarelui de amiaza si o boare de flori de tei. Un parfum special, fin si senzual, ca dansul zânelor...

Se spune ca în noaptea de Sânziene se deschid portile cerului... Asa ca seara târziu, când ne-am dus la culcare, am lasat o lumânare aprinsa în curte, lânga peretele pe care am prins un buchetel de Sânziene, pentru ca îngerii sa faca un popas...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Din "motive organizatorice", nu am ajuns sa vizitez pe cei care s-au inscris la MfC26, promit însa sa recuperez si transmit câte un ping: Andra, GabiA, Cristi, 13angi, abcdze, Ileana, freshblog, Kadia, allflorentin, Poteci de dor, Just Words, Raluca, Irina, Sorin, addicted, Iulisa, Fairytale, Geanina, Nima, Catalin, OFZ , *ELENA* , Morisca, Cip, Zina, Diana, Lumea lui Alexandru, Liviu, pandhoraa, Vulpita

18 comentarii:

  1. Ce-mi plac descrierile tale! Frumoasa povestea mai ales prin felul in care ne-ai spus-o!
    Numai bine, Carmen, draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc , Vulpita draga! ☺
      pupici :-* Sa ai un weekend minunat!

      Ștergere
  2. Ce frumos! Atata gingasie in descrierea ta, in peisajele si viata descrise! :)
    Clipele frumoase sa fie mereu prezente in viata voastra!
    Imbratisari cu drag, de la grup! Pupici! Weekend minunat sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. observarea naturii ne reda echilibrul sufletesc, scrutarea orizontului ne da senzatia de zbor, privirea cu atentie a florilor sau a reflexiilor norilor în apa uni lac, ne hraneste spiritul ;)
      pupici si imbratisari, dragi brasovence. Un weekend de vis va dorim!

      Ștergere
  3. Ce frumos se vad Alpii in primele fotografii!
    Mi-a placut foarte mult articolul acesta, imi plac activitatile voastre si imi place ca de la tine aflu mereu lucruri noi. De exemplu eu habar nu aveam de aceste minunate flori.
    Sai ai un weekend excelent!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alpii se vad atat de clar, dar numai in zilele cu foen! ciudat fenomen, dar... parca cineva trage perdelele spre sudul tarii :)))
      vrei sa spui ca nu ai mai auzit de Sânziene pâna acum?! oooooooooo! :)) niciodata nu e prea târziu, asta ai dovedit-o si tu, saptamana trecuta cu bicicleta ;))
      un weekend minunat si tie, Larisa !

      Ștergere
  4. Bună CARMEN!
    Frumoasă descriere ca de fiecare dată cum ne-ai obișnuit și pozele sunt superbe,mulțumesc draga mea!
    Îți doresc un weekend de poveste alături de cei dragi!
    Cu mare drag te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc mult Elena draga!
      te imbratisez si eu, cu drag.

      Ștergere
  5. toate articolele tale exprima atâta sensibilitate, atâta bun-simt... esti minunata, Carmen si de aceea mi-esti foarte draga!
    multumesc pentru exemplul de a trai simplu fiecare moment!

    RăspundețiȘtergere
  6. îmi place mult aranjamentul de perete, descris în finalul povestirii... Emotionant articol!

    RăspundețiȘtergere
  7. draga Carmen, trebuie sa-ti spun ca aceasta postare m-a emotionat tare mult! cat de simplu povestesti despre lucrurile superbe pe care le faceti! toti ne plangem ca nu avem timp pentru una si alta, dar iata... tu gaseti timp pentru ceea ce este important. Felicitari... uite doua ore petrecute admirabil, dupa o zi de serviciu. Chapeau!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. da ai perfecta dreptate in legatura cu "nu am timp"! cine spune asa, nu-si cunoaste prioritatile, nu stie sa se organizeze :) Eu zic ca atunci cand vrei ceva, poti! daca nu e prea important... atunci "nu gasesti timp" :)) simplu, nu? :))
      multumesc mult, Codruta draga!

      Ștergere
  8. ce plimbare incantatoare...tu ai mereu idei grozave! :)
    ma intrebam daca am vazut flori de sanziene dar nu cred, mi-ar placea sa le simt parfumul...mi-ar fi placut si o asa plimbare :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu sunt crescuta în oras si nu am avut legatura cu viata la sat, bunicii locuind deasemenea în orase mari, de aceea, abia la primul meu loc de munca am inceput sa aflu despre traditiile si obiceiurile pastrate la sat. Nu o voi uita niciodata pe inginera sefa - o tipa cu 10-12 ani mai în vârsta ca mine, ea m-a luat prima data la cules Sânziene, la cules bujori de munte, muguri de brad... ea mi-a povestit multe despre sat si datini. Asa ca mi-am invatat si fetilele, ce am stiut si cum am înteles :) spre exemplu dupa ce culegeam Sânziene, ne împleteam coronite si le aruncam spre balcon - ca locuiam la bloc, la etajul întâi :))) Daca aterizau in balcon, era semn bun tot anul :)) la ghinioane nu ne gândeam, era doar joaca.

      Ștergere
  9. Și eu am comentat pe aici - "Sânziene fără ie?",
    dar nu mă văd :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. e drept, asa ai scris, însa nu la acest articol, ci la cel cu titlul "Miercurea fara cuvinte (26) - la cules de Sânziene" :) De fapt, ideea acestei postari a venit si din faptul de a formula un raspuns tuturor celor ce au pus întrebari in comentariile de la MfC :)))
      Deci, la întrebarea ta "de Sânziene fata ie?!" raspunsul-scuza ar fi "[...] dupa orele de serviciu - deci la ora 17, am hotarât spontan sa mergem sa cautam Sânziene." ☺☺☺

      Ștergere