sâmbătă, 12 martie 2011

Poezia de sâmbata

Pingback: Ana Usca, Mirela, Vania, Caius, Karina, Maria, Costin.

38 de comentarii:

  1. da...ne impartim viata intre "n-am timp sa..." si "trebuie sa-mi fac timp ca sa..."...
    si apoi...ne intrebam unde a zburat timpul...
    ohh...suntem atat de...oameni...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc! Rânduri ce s-ar cere recitite mai des, poate aşa vom învăţa ... să ne facem timp, pentru ca trecerea să nu ne fie ... irosire de clipe-viaţă. Aşa am fi şi am trăi ca oameni, nu ca roboţi programaţi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Este un indemn potrivit; am postat si eu ceva anti-viteza...

    Daurel

    RăspundețiȘtergere
  4. Pandora,
    da... fiecare trebuie sa-si cunoasca si recunoasca prioritatile, tariile si slabiciunile...

    RăspundețiȘtergere
  5. Lukluk,
    de obicei veneai si tu cu o poezie... unde e? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Danielle,
    fiecare are nevoie de un "return to innocence"...

    RăspundețiȘtergere
  7. Daurel,
    toti vrem sa fim fericiti, dar fiecare om are un gradul individual de fericire. Acesta "decide" daca ne bucuram sau ne intristam sau daca paharul cu apa ni se pare pe jumatate plin sau pe jumatate gol. Pentru toti însa este important sa fim mai atenti la ceea ce
    facem, sa participam mai intens la ceea ce vedem si simtim, sa ne bucuram de
    lucrurile marunte ale vietii...

    RăspundețiȘtergere
  8. E frumoasa poezia si mai ales ca se leaga cu cealalta postare.

    RăspundețiȘtergere
  9. mi-a facut placere sa recitesc aceste versuri ...superbe...

    RăspundețiȘtergere
  10. da,"ritmul" poeziei mi-a amintit de cealalta poezie, IF.
    Cu multa intelepciune , ambele.

    RăspundețiȘtergere
  11. Gabriela,
    mi-a facut placere vizita ta, multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Sophie,
    este adevarat! toti marii artisti au un stil aparte, care îi face inconfundabili, fie ca este vorba despre muzica, literatura, arte plastice...

    RăspundețiȘtergere
  13. Are Omul asta niste versuri atat de cutremurator de reale,incat le-ai tot citi.
    Tare-mi place Kipling !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ok! Accept provocarea...

    O Imagine a Cosmosului

    câinele cu dinţi de lapte
    latră printre stele,
    mă latră pe mine,
    ne latră pe noi

    l-am pus să zboare peste garduri,
    l-am pus să zboare peste case,
    peste visele noastre nocturne
    cu dinţi tari împlântaţi în gâtlej

    ne sufocăm,
    ne pierdem vocea,
    ne aruncăm privirea prin geamuri
    să vedem,
    să auzim
    lătratul lui fulguind printre stele,
    plânsul lui înghiţind antimateria

    Valeiu Matei (poiet basarabean contemporan)

    RăspundețiȘtergere
  15. Eram prin clasa a XI-a, când am descoperit If-ul lui Kipling şi mi l-am făcut deviză!

    RăspundețiȘtergere
  16. Angi,
    esti o draguta! :) mi-a placut comentariul tau!

    RăspundețiȘtergere
  17. Lukluk,
    WOW! excelent! a prins provocarea mea! ma bucur pentru ca iata, ne prezinti o poezie extraordinara, scrisa de un poet despre care eu nu am auzit. Tocmai am citit biografia pusa la dispozitie de Wikipedia. Valeriu Matei nu este doar un om de cultura, ci si un însemnat om politic.
    Multumesc mult pentru surpriza poetica :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Zamfir,
    este a doua oara în seara aceasta când este pomenit Kipling cu IF, deci cred ca este cazul sa-l "recitam" aici:

    IF you can keep your head when all about you
    Are losing theirs and blaming it on you,
    If you can trust yourself when all men doubt you,
    But make allowance for their doubting too;
    If you can wait and not be tired by waiting,
    Or being lied about, don't deal in lies,
    Or being hated, don't give way to hating,
    And yet don't look too good, nor talk too wise:

    If you can dream - and not make dreams your master;
    If you can think - and not make thoughts your aim;
    If you can meet with Triumph and Disaster
    And treat those two impostors just the same;
    If you can bear to hear the truth you've spoken
    Twisted by knaves to make a trap for fools,
    Or watch the things you gave your life to, broken,
    And stoop and build 'em up with worn-out tools:

    If you can make one heap of all your winnings
    And risk it on one turn of pitch-and-toss,
    And lose, and start again at your beginnings
    And never breathe a word about your loss;
    If you can force your heart and nerve and sinew
    To serve your turn long after they are gone,
    And so hold on when there is nothing in you
    Except the Will which says to them: 'Hold on!'

    If you can talk with crowds and keep your virtue,
    ' Or walk with Kings - nor lose the common touch,
    if neither foes nor loving friends can hurt you,
    If all men count with you, but none too much;
    If you can fill the unforgiving minute
    With sixty seconds' worth of distance run,
    Yours is the Earth and everything that's in it,
    And - which is more - you'll be a Man, my son!

    RăspundețiȘtergere
  19. Carmen, fiecare cuvânt e adevăr, fiecare frază e simțire și întreaga poezie e suflet de OM! Foarte frumoa, Carmen!
    O duminică excelentă! Azi avem din nou program de piscină, gata cu sedentarismul! Îmbrățișări! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Mirela,
    :) asa simt si eu, de aceea am ales-o.
    Pupici si distractie placuta! Noi mergem la piscina în fiecare a doua sâmbata, de dimineata, pâna seara târziu si facem întreg programul wellness :)
    Astazi mergem într-o plimbare în Gradina botanica, sa vedem ce progres au mai facut florile :D Nu prea e soare, dar... ce conteaza?! îl avem în sflet!

    RăspundețiȘtergere
  21. Elisa,
    buna dimeineata, draga mea! si un gand cu bucurie de la mine!

    RăspundețiȘtergere
  22. ...cu ingaduinta ta adaug la mesajul poezie puterea de a spune NU!
    Salutari incalzte la camin si gindurle cele mai bune!Plimbare placuta! LU

    RăspundețiȘtergere
  23. Din păcate, stresul cotidian ne face să uităm să mai privim în jurul nostru, furaţi fiind de gândurile unei existenţe nu tocmai uşoare. Numai că zilele trec, anii şi ne trezim la o vârstă când ne întrebăm ce am făcut în tot acest timp. Depinde doar de noi să ne oferim timp... timp pentru a simţi că trăim.
    O duminică frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
  24. Lu,
    ar mai fi multe de adaugat pentru a face un adevarat "regulament" :) dar... e bine ca fiecare sa înteleaga ce trebuie...
    Si cum totul este relativ... :D
    Te pup si-ti doresc si eu o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  25. Carmen,
    bine spus "să ne oferim timp... timp pentru a simţi că trăim"! fiecare-si are destinul în mâna si este responsabil de norocul pe care îl are. Totul se poate schimba, depinde în cea mai mare masura de noi...

    RăspundețiȘtergere
  26. Carmen, te astept cu speranta justificata si mare drag, la Povestea parfumata intre bloggeri, azi e tema: Parfumul Cenusaresei (sau alta tema). Un lucru e clar, am cerut in postare sa dai tu tema pentru duminica viitoare (se poate si luni).
    http://mirelapete.dexign.ro/2011/03/parfumul-cenusaresei-poveste-parfumata-intre-bloggeri/
    O zi excelenta! :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Mirela,
    m-am gândit... Ce spui despre "Parfumul celei mai frumoase vacante"?
    si tema de azi... vineeee! :-)

    RăspundețiȘtergere
  28. Atât de frumoasă este poezia asta că pur și simplu nu sunt în statre să zic nimic.N-am cuvinte literalmente.Mulțumesc Carmen că ai adus-o în fața noastră!

    RăspundețiȘtergere
  29. Se-cret,
    ma bucur ca poezia îti transmite si tie aceleasi emotii.

    RăspundețiȘtergere
  30. Maramures,
    poezie si flori, este într-adevar o combinatie frumoasa...

    RăspundețiȘtergere
  31. http://www.youtube.com/watch?v=UmvW-AgoKzU&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  32. Oana Clara,
    ab-so-lut fan-tas-tic! Un videoclip care îmbina perfect, imagini, versuri si muzica pentru suflet!
    Multumesc pentru recomandare!
    Am gasit poezia aici:
    Invata de la apa sa ai statornic drum
    Invata de la flacari ca toate-s numai scrum
    Invata de la umbra sa treci si sa veghezi
    Invata de la stanca cum neclintit sa sezi
    Invata de la soare cum trebuie s-apui
    Invata de la vantul ce adie pe poteci
    Cum trebuie prin lume de linistit sa treci
    Invata de la toate caci toate-ti sunt surori
    Cum treci frumos prin viata
    Cum poti frumos sa mori!
    Invata de la vierme ca nimeni nu-I uitat
    Invata de la nufar sa fii mereu curat.
    Invata de la flacari ce-avem de ars in noi
    Invata de la ape sa nu dai inapoi
    Invata de la umbra sa fii smerit ca ea.
    Invata de la stanca sa-nduri furtuna grea.
    Invata de la soare ca vremea sa-ti cunosti
    Invata de la stele ca-n cer sunt multe osti
    Invata de la greier cand singur esti sa canti
    Invata de la luna sa nu te inspaimanti
    Invata de la vulturi cand umerii ti-s grei
    Si du-te la furnica si vezi povara ei
    Invata de la floare sa fii gingas ca ea.
    Invata de la miel sa ai blandetea sa.
    Invata de la pasari sa fii mereu in zbor.
    Invata de la toate ca totu-I trecator.
    Ia seama fiu al jertfei prin lumea-n care treci
    Sa-nveti din tot ce piere cum sa traiesti in veci!
    (din folclorul norvegian)

    RăspundețiȘtergere