joi, 24 martie 2011

Dezlegarea la peste

Data de 25 martie este la 9 luni înainte de Crăciun (sărbătoarea Nașterii Domnului) și amintește de ziua în care Arhanghelul Gabriel îi vestește Fecioarei Maria că a fost aleasă să devină mama lui Iisus Christos.
Tradiția spune cã, în aceastã zi aducãtoare de veste minunatã, oamenii nu au voie sã se certe, fiind mare pacat: cine se ceartã în ziua de Bunavestire are necazuri tot anul.
Fiind dezlegare la peste, se spune cã acela care gustã pește de Bunavestire se va simți tot anul ca pestele în apã. În popor se mai spune ca pescarii nu au voie azi sã arunce mamaliga în apã, pentru cã mor pestii. De asemenea, este ziua în care e bine sã se punã pe pragul casei pîine și sare pentru hrana îngerilor.
Daca doriti sa pregatiti un meniu deosebit pentru aceasta zi, va propun doua variante:
1.
- supa de sparanghel, cu crutoane si patrunje
l verde. (reteta supa, aici)
- file de somon, cu cartofi natur, sos de ceap
a verde si salata iceberg.
- capsuni stropiti cu miere.

2.
- supa de rosii, cu frunze de busuioc.
- merluciu în sos de ciuperci, cu piure de cartofi si salata de morcovi
- ananas cu frunzulite de menta, boabe de strugure si felii de mandarine.


************************************************************************************
Pingback: Vania, Cristian, Mirela, Teo, Flavius, Caius, Link-ping, Nabadaiosul, Ana Usca, Ioan Usca, CarmenNegoita, Elisa, Se-cret, Griska, Iulia, Sophie, Sophie, Pandora.

27 de comentarii:

  1. Eu am facut placinta cu varza pentru azi :) Pestele l-am mancat ieri cu garnitura de orez cu morcovi. Arata foarte bine meniul propus de tine! Bucatarul sef e mare forma!

    RăspundețiȘtergere
  2. Alina,
    noi mâine nu suntem acasa, facem o iesire în München si vom mânca la vre-un restaurant ceva... Dar altfel,noi mâncam peste cu multa placere, mai ales când îl prepara bucatarul sef! ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce prezentare de excepție! Yummy! :)
    Rețetele de post sunt foarte bune. Eu fac salată de pește cu cartofi și măsline, icre, salată de vinete , broccoli, varză de Bruxelles, fasole verde și multe fructe. Toți avem nevoie de crudități, legume, fructe.
    P.S. Tema Poveste parfumată între bloggeri de săptămâna asta se numește Cutiuța cu minuni, e aleasă de Gina-Incertitudini, trebuie postată sâmbătă-duminică, dar și mai devreme, dacă va fi gata. Doar să aduceți linkul la mine și la fiecare. E o temă interesantă, fiecare am avut, avem sau ne imaginăm o….Cutiuță cu minuni. De data asta, minuni olfactive. O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  4. Pestele e si preferatul nostru in mancare.Cel mai mult pregatesc pastravii pe care ii pot cumpara din pescaria din oraselul vecin.Sunt deliciosi!
    Mancarea ta de post e deosebit de hranitoare,iar prezentarea e super!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mâine , noi avem la masa pește saramură , pește prăjit cu mămăliguță!
    O zi de Bunavestire cu sănătate îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mirela,
    sa aveti mâine o zi binecuvântata!
    Cutiuta cu minuni... hmmmm! asta chiar ca este o tema grea! nu stiu daca voi participa saptamâna aceasta... sorry!

    RăspundețiȘtergere
  7. Angi,
    pastravi? hmmm! vara trecuta am petrecut concediul cu prieteni în Apuseni si într-o seara, am cumparat pastravi de la crescatorie, i-am mâncat prajiti în malai, cu mujdei de usturoi... Si am baut un vin de Recas! ... ce vremuri!
    Sa aveti o zi binecuvântata!

    RăspundețiȘtergere
  8. Gina,
    adevarul este ca pestele e bun oricum îl preparam. Dar lânga el, mai potrivit decât mamaliguta parca nu e nimic!
    O zi binecuvântata si voua!

    RăspundețiȘtergere
  9. Wow the dinner is ready. I will go for the strawberries first

    RăspundețiȘtergere
  10. Despre cearta de Bunavestire n-am auzit. Off, o sa am grija.
    Pestele e binevenit si la noi pe masa. M-ai intaratat cu retetele tale. Yammi;)
    Sa ai o Bunavestire fara contoverse!

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu am pregatit plachie de pastrav si somon cu struguri si am impartit in memoria unicului fiu
    care era un impatimit al pescuitului inca de ieri cand mi-au venit in vizita
    mai multe prietene.
    Un gand pios pentru aceasta SFANTA ZI!

    RăspundețiȘtergere
  12. Acilisea sunt picturi sau fotografii?! Ca daca sunt picturi is tare faine, iar daca ce-i acolo e real ar fi tare pacat sa le mananci... :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Ce meniuri apetisante!...arata superb si cred ca gustul e pe masura aspectului...

    RăspundețiȘtergere
  14. Mmm, arata bine.
    Din pacate, deja m-am certat cu cineva azi. Sa ma invat minte sa te citesc de dimineata, la prima ora.

    RăspundețiȘtergere
  15. [...]Astăzi e Buna Vestire, zice Carmen să nu care cumva să vă certaţi că o să aveţi necazuri tot anul.[...]

    RăspundețiȘtergere
  16. Pentru capsunile alea cu miere as semna un contract in care ma oblig sa nu mai mananc peste vre-o 6 luni :))))
    Eu astazi am mancat mamaliga :)))... asa ca o sa ma simt tot anul ca un stiulete de porumb :)))))))

    RăspundețiȘtergere
  17. Sunshine,
    strawberries first is the best idea! :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Dani,
    pestele nu este doar delicios, este si foarte sanatos. Gatit în cele mai diverse moduri, este pe masa noastra cel putin o data pe saptamâna :)
    Numai gânduri bune înapoi!

    RăspundețiȘtergere
  19. Steliana,
    sa stii ca astazi l-am pomenit pe Pusi... Ce as fi trecut si eu pe la tine! pupici

    RăspundețiȘtergere
  20. Mosu,
    multumesc pentru complimente! ;)

    RăspundețiȘtergere
  21. Andreea,
    asa este! si gustos, si frumos decorat pe farfurie, te asigur! sotul meu este cel mai bun bucatar! ;)

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabi,
    traditiile românilor sunt împletite de multe ori cu superstitii... asa ca :D pentru fiecare ginion, exista anti-ghinion :)) priveste pozitiv spre sfârsitul anului!
    Multumesc pentru link!

    RăspundețiȘtergere
  23. Ninu,
    nu semna nimic fara sa-ti consulti avocatul! :))
    PS: Uite ce am gasit despre mamaliga si porumb: http://www.avantaje.ro/Gastronomie/Mananca-sanatos/Porumbul-o-sursa-de-vitamine-minerale-si-fibre-1582674

    RăspundețiȘtergere
  24. Sărbători fericite!Meniurile arată superb și sunt cu siguranță gustoase pe măsură.(mergând ca racu':))nu știu cu ce aparat ai făcut aceste frumoase fotografii?)
    PS:pot alege ambele meniuri?

    RăspundețiȘtergere
  25. Foarte interesant articol :) ! Multumesc mult Carmen.

    RăspundețiȘtergere
  26. Se-cret,
    si voua la fel!
    :) cu aparatul vechi, care este de asemenea f. bun - pentru nevoile mele.
    Te invit cu placere sa servesti tot ce doresti! ;)

    RăspundețiȘtergere
  27. Ninu,
    într-adevar foarte interesant! nici eu nu am stiut cât de bogat este porumbul!
    o zi faina! :)

    RăspundețiȘtergere