sâmbătă, 7 ianuarie 2012

Jurnal de vacanța - Crăciun la Sibiu (2)

(continuare la: Jurnal de vacanta - Crăciun la Sibiu (1), Amintiri de vacanta - Sibiu)

A doua zi de Crăciun, am hotărât sa facem o plimbare în Muzeul civilizatiei tradiționale Astra, să ne bucurăm de zăpada ce s-a așternut în ajun. Ne-am lăsat fermecați de peisajul de vis pe care îl oferă acest parc, pe care de altfel îl cunosc destul de bine, pentru că ani la rând, zi-de-zi, a reprezentat locul de joaca al fetițelor mele (am locuit cinsprezece ani în cartierul Valea Aurie, în imediata apropiere a muzeului).
Aici, timpul a rămas intenționat pe loc, cristalizând puritatea, frumusețea și ingeniozitatea poporului român, de-a lungul secolelor.

Am admirat lacul încremenit sub mantia de cristal, morile de vânt încărcate de zăpadă, morile de apa cu paletele încastrate în gheața, casele cu acoperișuri de nuiele, pudrate cu nea și căpițele de fân la baza cărora și-au găsit culcuș câinii din împrejurimi.
Ne-am bulgărit și am alunecat pe derdeluș, chiuind si regustând o clipa bucuria copilariei, am stat de vorba cu pensionari sfătoși, bucuroși că au cui explica istoria căsuțelor pe care le supraveghează.

La ora prânzului, am servit la "Cârciuma din Bătrâni", un ceai fierbinte și o ciorbă de fasole cu ceapă roșie frecată cu sare, aduse în farfurii și ulcele din lut. În sobă dogorea focul și difuzorul transmitea colinde, completând perfect atmosfera caracteristică vieții de la țară.

Mi-aș fi dorit sa facem o tura cu trăsura trasă de cai, însa... nu a funcționat sincronizarea. Trăsura a sosit trei ore dupa ce am comandat-o! Vizitiul a promis să fie mai punctual, iarna viitoare...

21 de comentarii:

1. Un vis de excursie care s-a transformat în realitate !!!

2. Multumesc mult pentru poze, am multe cu case de la tara, niciodata nu ma plictisesc sa ma uit la ele. Multa sanatate! La Brasov a nins destul de bine, e alb afara:)

3. Ne-ai oferit o plimbare feerică, în aerul rece și curat, în zăpada albă, printre căsuțele străbunilor noștri ocrotite de acest muzeu minunat din Sibiu. Mulțumesc, Carmen, m-am simțit excelent!

*Ai un ping la ARTE.

4. Imaginea urcioarelor, pe care am ratat-o, din motive emotive şi rezultat final mişcat, este, de-a stângul şi de-a dreptul, cuceritoare!
    Mulţumesc!

5. pup Carmen,buna dimineata :)
    ce placuta plimbare...imi beau cafeaua si privesc casutele cu cusma de zapada si imi pot imagina cum arde focul in soba :)
    un w-end excelent iti doresc cu tot dragul...te pupacesc :* :*

6. Frumos mai este Sibiul asta, indiferent de anotimp, indiferent de unde il privesti!

7. Incredibil ce frumos este sculptata aceea poarta, Taranul Roman a fost printre cei mai mari mesteri anonimi ai lumii !... Pacat ca nu a ramas la acel nivel.

8. Frumos, imi doresc si eu mult sa vad muzeul Astra, dar nu am avut timp pana acum, desi am fost de vreo 2-3 ori la Sibiu...

La multi ani, Carmen! Sa ai un 2012 asa cum ti-l doresti, cu multa sanatate si voie buna!!! :-)

9. Ca şi în postarea cu "Bulgăreala", vedem din poze liniştea coborâtă peste arealul Muzeului. Este liniştea zăpezii şi starea de împăcare a sufletului, ce apropie de noi prietenos natura şi spiritul de la ţară, identificate aici în diversitatea de artefacte făurite de iscusitul ţăran ancestral şi anonim din Mărginime...

10. Ce tara frumoasa avem si ce bogati suntem!
    Multumesc ca mi-ai adus aminte!

11. Foarte frumoase traditii populare!
    Happy Saturday, Carmen! :)

12. superba zona...frumusestea si istoria locurilor iti incarca bateriile...

13. Chiar eram în Sibiu şi căutam pe cineva dornic să dea un coniac...

14. Acum mai ai un ping, și la Lecturi !

15. !... trasura o fi venit de la Viena...(?)

16. Sibiu, un oras nemuritor, plin de istorie si cultura.

17. În vara aceasta am planificată o deplasare în vestul ţării. Dar vreau să fac un popas de o zi sau două şi în Sibiu, pentru a-l revedea după nişte ani. Fiecare amintire legată de oraş îmi întăreşte dorinţa de a-l revizita. Pe deasupra, m-a mai "provocat" şi Doru, cu al său serial în imagini nemaipomenit de frumos.

18. Faina plimbare! M-am bucurat sa va revad in Dumbrava, mai ales pe tanti Pusa. Mai des am ajuns la voi decat la Sibiu in ultimii ani...

19. Ma bucur mult ca v-am stârnit curiozitatea si m-ati însotit în plimbare în acest minunat parc al Sibiului.
    Sper din suflet sa aveti parte de un sejur minunat în Sibiu, pentru atunci când v-ati hotarât sa-l vizitati. Numai gânduri bune. Pupici ardelenesti :-*