Firma în care lucrez a adoptat de multi-multi ani modelul "program de lucru glisant", adica biroul este deschis începând cu ora 6AM si serverul care stocheaza baza de date functioneaza pâna la ora 6PM. Fiecare angajat poate sa-si organizeze în asa fel timpul de lucru încât la sfârsitul lunii sa aiba adunate în cont, orele prevazute prin contractul de munca, tinând seama doar de faptul ca intervalul de timp 8:30AM-4PM este considerat "miez de lucru" - adica toata lumea trebuie sa fie în birou. Exceptie face ziua de vineri când "miezul" este 8:30AM-12AM.
Tot ce se întâmpla neprevazut - o boala izbucnita peste noapte sau o problema personala ce necesita o zi libera sau doar câteva ore, trebuie anuntat la biroul personal pâna la ora 8:30AM, altfel orice întârziere dupa ora 8.30 dimineata se considera nemotivata. În rest nu intereseaza pe nimeni când pleci si când vii.
Cartela magnetica ce foloseste si drept descuietoare de usi, înregistreaza timpul la care intri si iesi din firma, cu exactitate la minut. Fiecare angajat are acces la contul de timp si poate vizualiza în orice moment stadiul în care se alfa. În cazul în care într-o saptamâna ai facut "minus", te straduiesti ca saptamâna urmatoare sa echilibrezi contul si pâna la sfârsitul lunii sa ajungi macar la zero, daca nu cu ceva ore în plus. La mai mult de zece ore minus, îti este taiata automat o zi din concediu.
Orele suplimentare le poti lua liber sau poti cere sa-ti fie platite, niciun minut nu se pierde. Eu spre exemplu, prefer sa iau orele suplimentare ca zilele ce fac punte între sărbătorile legale şi sfârşitul de săptămână.
Cât priveste programul de lucru, eu prefer sa încep serviciul cât mai devreme, pentru a putea pleca spre casa devreme; deasemenea prefer sa adun câteva ore suplimentare de luni pâna joi, pentru ca vineri sa am zi scurta.
Se întâmpla de multe ori sa fiu prima care ajunge în birou si atunci pâna când computerul porneste si-mi verifica parolele, deschid toate geamurile sa aerisesc biroul, apoi merg în bucatarie si pornesc espressorul, scot canile de cafea din masina de spalat si le aranjez în dulap apoi îmi fac prima cafea. Când ma întorc în birou închid geamurile si ma cufund în lucru.
Într-o zi, când sa închid geamul, am observat ceva mic si ciudat pe partea opusa a bulevardului - mentionez ca sediul firmei la care lucrez se afla în centru orasului, pe unul din cele mai circulate bulevarde. Era o veverita ce vroia sa traverseze! A topait de câteva ori înainte si-napoi pentru ca permanent trecea o masina. Am luat repede aparatul de fotografiat din poseta si am reusit sa o surprind în plina actiune ☺ Fotografiile nu au calitate buna, era 6 dimineata si biroul meu se afla la etajul trei. Însa... traversarea strazii a fost cu succes! ☺
Referitor la concediul de odihna, fiecare angajat are dreptul la 30 de ziel calendaristice, în fiecare an.
În firmele mari - ca la noi spre exemplu, concediile se planifica pâna la sfârsitul lunii mai. În cazul în care din cauza unor termene de lucru nu poti sa pleci în concediul programat, firma plateste daune si cheltuielile ce reies prin pierderea vacantei - însa la noi în birou nu s-a întâmplat niciodata asa ceva. Deasemenea daca din motive personale, doresti sa modifici programarea initiala a concediulu, în functie de numarul de colegi aflati în acea perioada în concediu, se poate miza pe o rezolvare favorabila.
Eu prefer sa fac planificarea înca la începutul anului si pâna în luna martie sa fac deja rezervarile la agentiile de turism, în primul rând pentru a beneficia de reducerile ce se acorda pentru rezervarile timpurii si în al doilea rând, sa pot alege ce perioada de timp doresc, nu ce ramâne dupa ce s-au înscris toti colegii în tabel. Bineînteles ca în vacantele scolare, prioritate au colegii cu copii mici - dar atunci si preturile biletelor sunt maxime (atât la hotel cât si la mijloacele de transport).
Asa se face ca eu înca în luna martie stiu exact când si unde îmi voi petrece concediul din anul respectiv.
Tot ce se întâmpla neprevazut - o boala izbucnita peste noapte sau o problema personala ce necesita o zi libera sau doar câteva ore, trebuie anuntat la biroul personal pâna la ora 8:30AM, altfel orice întârziere dupa ora 8.30 dimineata se considera nemotivata. În rest nu intereseaza pe nimeni când pleci si când vii.
Cartela magnetica ce foloseste si drept descuietoare de usi, înregistreaza timpul la care intri si iesi din firma, cu exactitate la minut. Fiecare angajat are acces la contul de timp si poate vizualiza în orice moment stadiul în care se alfa. În cazul în care într-o saptamâna ai facut "minus", te straduiesti ca saptamâna urmatoare sa echilibrezi contul si pâna la sfârsitul lunii sa ajungi macar la zero, daca nu cu ceva ore în plus. La mai mult de zece ore minus, îti este taiata automat o zi din concediu.
Orele suplimentare le poti lua liber sau poti cere sa-ti fie platite, niciun minut nu se pierde. Eu spre exemplu, prefer sa iau orele suplimentare ca zilele ce fac punte între sărbătorile legale şi sfârşitul de săptămână.
Cât priveste programul de lucru, eu prefer sa încep serviciul cât mai devreme, pentru a putea pleca spre casa devreme; deasemenea prefer sa adun câteva ore suplimentare de luni pâna joi, pentru ca vineri sa am zi scurta.
Se întâmpla de multe ori sa fiu prima care ajunge în birou si atunci pâna când computerul porneste si-mi verifica parolele, deschid toate geamurile sa aerisesc biroul, apoi merg în bucatarie si pornesc espressorul, scot canile de cafea din masina de spalat si le aranjez în dulap apoi îmi fac prima cafea. Când ma întorc în birou închid geamurile si ma cufund în lucru.
Într-o zi, când sa închid geamul, am observat ceva mic si ciudat pe partea opusa a bulevardului - mentionez ca sediul firmei la care lucrez se afla în centru orasului, pe unul din cele mai circulate bulevarde. Era o veverita ce vroia sa traverseze! A topait de câteva ori înainte si-napoi pentru ca permanent trecea o masina. Am luat repede aparatul de fotografiat din poseta si am reusit sa o surprind în plina actiune ☺ Fotografiile nu au calitate buna, era 6 dimineata si biroul meu se afla la etajul trei. Însa... traversarea strazii a fost cu succes! ☺
Referitor la concediul de odihna, fiecare angajat are dreptul la 30 de ziel calendaristice, în fiecare an.
În firmele mari - ca la noi spre exemplu, concediile se planifica pâna la sfârsitul lunii mai. În cazul în care din cauza unor termene de lucru nu poti sa pleci în concediul programat, firma plateste daune si cheltuielile ce reies prin pierderea vacantei - însa la noi în birou nu s-a întâmplat niciodata asa ceva. Deasemenea daca din motive personale, doresti sa modifici programarea initiala a concediulu, în functie de numarul de colegi aflati în acea perioada în concediu, se poate miza pe o rezolvare favorabila.
Eu prefer sa fac planificarea înca la începutul anului si pâna în luna martie sa fac deja rezervarile la agentiile de turism, în primul rând pentru a beneficia de reducerile ce se acorda pentru rezervarile timpurii si în al doilea rând, sa pot alege ce perioada de timp doresc, nu ce ramâne dupa ce s-au înscris toti colegii în tabel. Bineînteles ca în vacantele scolare, prioritate au colegii cu copii mici - dar atunci si preturile biletelor sunt maxime (atât la hotel cât si la mijloacele de transport).
Asa se face ca eu înca în luna martie stiu exact când si unde îmi voi petrece concediul din anul respectiv.
Ce program de lucru relaxant! Lucrezi cu drag şi, mai ales, eficient!
RăspundețiȘtergereAnul acesta cred că-ţi urmez exemplul - rezerv bilete de avion din iarnă pentru vacanţa de vară. :)
Weekend cât mai plăcut draga mea, pupici!
si unde mai pui ca si clima de lucru este deosebit de agreabila. Suntem toti prieteni si de multe ori organizam si in timpul liber activitati la care participam cu familiile - vizionare de spectacol, excursii, sarbatorile populare, sarbatorirea zilelor de nastere... în plus traditional pentru firma noastra este iesirea de doua ori pe an la restaurant (impreuna cu familia), o data vara la gradina de vara si inaintea Craciunului - costurile fiind suportate de firma.
Ștergerete pup si eu, Weekend placut, Anastasia draga!
Interesantă atitudinea față de muncă și mai ales contorizarea timpului petrecut la serviciu. O lecție care mai are mult până să ajungă și în România, din păcate .... la noi primele manevre ar fi de genul: te rog frumos, nu-mi folosești și mie cartela când pleci tu, că am o treabă! :(
RăspundețiȘtergereÎn altă ordine de idei, destul de curajoasă veverița! Ce nu știe ea este că ulciorul nu merge de multe ori la apă!
:)) cartela de potorizare este practic cheia de iesire, fara... nu se deschide nicio usa, deci nu poate sa te "ajute" niciun coleg.
ȘtergereVeverita a fost intr-adevar curajoasa si... nici macar pana astazi nu am gasit-o turtita pe trotuar, asa ca sper din suflet ca a invatat cum sa se strecoare printre autobuze, tramvaie si automobile ;))
Ştiam ceva asemănător despre programul de lucru din Olanda, dar nu chiar toate detaliile. De exmplu la ei nu ştiam despre acel miez al zilei, poate totuşi o fi. Da, ce pot să spun decât să laud iarăşi organizarea şi eficienţa germană. Faţă de Olanda, nu am înţeles dacă la voi orele suplimentare se plătesc dublu, că acolo aşa este.
RăspundețiȘtergereLa noi încă nu am auzit despre aşa ceva, însă ştiu că în unele locuri s-a adoptat modelul american, cu lucratul de acasă în anumite zile. Şi acesta este un model destul de interesant, căci dacă sunt lucrări ce pot fi făcute pe computer şi din locuinţa personală, atât firma cât şi angajatul au de câştigat.
Dar cea mai mare similitudine cu ce povesteşti tu avem la programarea concediilor, deşi treburile nu sunt la fel de bine organizate şi respectate. Dar şi la serviciu la noi se face programare până la sfârşitul lui ianuarie, parcă. Iar oamenii încep din ce în ce mai mult să îşi cumpere biletele de concediu din primele luni ale anului, beneficiind de aşa numitele early-booking, în care se poate obţine o reducere de 30% din costul biletului. Aceast procent scade pe măsură ce sunt luate mai târziu. Adică, în ianuarie cam ai 30%, dar nu este chiar bătut în cuie, căci am văzut şi firme unde şi în martie poţi lua bilete cu o reducere de acelaşi procent.
Pup şi week-end minunat!
La noi în intreprindere, o lucrare dureaza aproximativ doi ani, doar in faza de concepere - la noi in birourile de proiectare, dureaza 5-6 luni. La un proiect sunt antrenati zeci de specialisti, care lucreaza concomitent, fiecare la "bucatica" lui... este ca un puzzle la care in final fiecare piesa are locul ei. De aceea, noi suntem conectati la server - care stocheaza mesajele transmise de la fiecare computer. In orice moment stim care este stadiul de lucru al "vecinului". Proiectul creste paralel. Dreptul de memorare al schimbarii la "piesa în lucru" îl are acela care a deschis primul si fiecare care deschide lucrarea ulterior, primeste un mesaj ca Xulescu are drept de memorare. Daca doresti sa aduci o modificare detei electronice respective, îl contactezi pe Xulescu si îi spui sa "Check-out". Din aceasta cauza este nevoie de "miez de lucru" :) Când sosesti la serviciu esti "Login" când pleci acasa esti "Logout" Oricine poate controla cât ai lucrat si ce anume. De altfel sistemul are si un "Watchdog" (câine de paza ☺) care îti retrage licenta daca mausul nu a fost miscat mai mult de 15 minute :))
ȘtergereIn acest fel, toata lumea lucreaza pentru firma si nu scrie scrisori personale :)))
Conectare internet au doar sefii de compartimente (la noi în proiectare, sunt din 100 persoane, doar 15) si prin ei se face transmiterea emailurilor in exterior, clientilor cu care lucram, in felul acesta el este informat permanent în legatura cu evolutia proiectului.
Nimeni nu poate sa conecteze un alt aparat la computer (stick sau laptop) fara aprobare speciala. Aceste masuri sunt necesare pentru a proteja sistemul de virusi, Trojane, Würm sau Spyware. Masura este deasemenea antispionaj tehnologic. Firma mea este pe plan mondial una din cele mai perfecte firme de producere de reductoare turbo si planetare.
Din aceasta cauza lucrul de acasa nu se potriveste de loc stilului de lucru din firma mea. Am avut spre exemplu colaboratori externi - un borou din Resita, dar din cauza comunicarii anevoioase a datelor, colaborarea a incetat... Eu regret mult aceasta hotarâre.
Te pup draga Mhaela. Un weekend minunat si tie!
Cred ca micuta veverita isi cauta de munca.... :))))
RăspundețiȘtergereOrele suplimentare in Olanda se platesc dublu doar duminica, sambata numai cu 50% si in cursul saptamanii cu 30%. Am lucrat si eu asa in program "lejer" si totusi am preferat sa ajung cat mai de dimineata ptr a pleca cat mai repede acasa.
pupici Carmen, ma duc sa mananc o ciorba de burta sa ma "dreg" dupa "party" LOL ☺☺☺
:)) veverita era asadar în cautare de loc de munca :)))
ȘtergereExact asa se plateste si în Germania, însa noi preferam sa luam orele suplimentare ca liber, pentru ca nu se merita sa fii platit, impozitul îti ia mai toti banii :(
Asa fac si eu, incep devreme, lucrez 8,5-9 ore plus trei sfert de ora pauzele (un sfert de ora pauza de 9 dimineata si o jumatate de ora incepand de la 12)... Sunt în birou aproximativ 10 ore! E mult dar am vinerea scurta :)
te pup draga mea. Sa va fie de bine!
PS: noi azi am serbat-o pe Adela (are ziua de nastere pe 8.09), ca luni pleaca în Bali pentru 10 zile :)
Inseamna ca exista un spatiu verde mare, o padure, un parc, ceva, prin apropiere si veverita a plecat de pe domeniul ei la plimbare prin oras. :))
RăspundețiȘtergereasa este Cristi, Augsburgu este unul din cele mai verzi orase ale Bavariei.
Ștergere1/3 din suprafata orasului, reprezinta zone verzi si parcuri, chiar si fabrica mea are parc de jur împrejur :)
tu intotdeuna esti atat de ordonata! :)
RăspundețiȘtergerestii exact ce ai de facut , cum , cand....esti uimitoare...vorbesc serios! :)
sprintena ca o veverita esti si tu!
lucrurile importante le planificam foarte precis, dar spontaneitatea nu am eliminat-o din viata noastra :)
ȘtergereDisciplina este o caracteristica germana :)) imi place tare mult. Doar asa reusesc sa fac atâtea, in concedii sau în timpul liber de dupa serviciu.
;))) veverita si eu... nu avem în comun decat coada înfoiata, siasta doar inainte de a intra la dus ;))
Uneori obosesc si nu mai vreau nimic, nu mai vreau sa fiu nici ordonata si nici planificata. Si atunci ma opresc si las lucrurile sa mi se intample !
RăspundețiȘtergeretocmai pentru ca sunt ordonata, nu obosesc. Stiu exact ce am de facut si imi dozez energia automat :))
ȘtergerePunctualitatea la germani este una din cele mai importante calitati.
Nu stiam tot ce ai spus aici,dar in mare parte banuiam ca tu esti un bun coleg.Veverita s-a sculat devreme,ca tine si a vrut sa-si schimbe directia.Acum la mine este cea mai mare dezordine,cat sunt eu de ordonata,pentru ca sunt fetele aici si le las sa faca ce vor pana or pleca.In general si eu sunt cu planificarea si ordinea,dar uneori ma mai las in vartejul ametitor al activitatilor zilnice.Un weekend placut!
RăspundețiȘtergereDraga mea, ma bucur ca esti cu fetele tale :)) ce frumos este cand e casa plina, chiar daca ti-au dat peste cap ordinea cu care esti obisnuita - ma refer nu doar la curatenie ci ri la ritmul activitatilor tale.
ȘtergereAtunci când e ordine (material si spiritual) esti om linistit si ai timp sa te bucuri de tot ce te inconjoara.
Este un proverb "Omul ordonat nu e acela care face toata ziua curatenie ci acela care o pastreaza" ;)
Eu imi respect cu strictete programarile si nu intarzii la intalniri.
Imi place mult sa îmi fac planuri si las in voia hazardului doar lucrurile mici :) Doar asa am reusit sa am tot ce am si doar asa am reusit sa fiu cea care sunt :)
te pup si-ti doresc un weekend minunat!
Am aflat de la tine un program de ''munca''eficient,cinstit,organizat si controlabil...Ce bine ar fi daca ordinea si disciplina ar schimba haosul de pe plaiurile mioritice !
RăspundețiȘtergereNumai adevar cuprinde proverbul mentionat !
Weekend placut !
:) esti draguta! mi-a placut exprimarea :))
Ștergereo seara placuta si un start bun in noua saptamana!
Adorabila veverita zglobie, surprinsa! Dar cate informatii utile, in acest post, si care, dupa parerea mea, ar trebui sa fie cunoscute de cati mai multi pentru ca lucrurile sa capete un sens si pe la noi!!
RăspundețiȘtergereMa bucur sa aflu despre ele, (si imi propun sa deschid/lecturez cu atentie link-urile atasate, cu mea culpa ca am ramas in urma cu lectura, in zilele acestea de week-end). Si trebuie sa mai fac o mentiune, ca trebuie cat mai curand sa aloc timp de lectura pe indelete si pentru Târgul Plärrer - Augsburg caruia i-ai dedicat posturi recente!!
Deci, o toamna minunata, asemenea, iti doresc si un inceput de saptamana insorit!
ma bucur mult daca gasesti informatiile utile - orice blogger se bucura cand postarile lui au cititori :))
Ștergereiti multumesc mult pentru frumoasele comentarii.. inseamna mult pentru mine ♥
saptamana a inceput atat de insorita incat caldura e de nesuportat! 29° la umbra la ora 17! imposibil sa stam in curte... ne-am tras toti la umbra in camere :) (nepoteii sotului meu sunt la noi in vacanta pentru o saptamâna)
Admir organizarea germana, ma bucur ca te-ai integrat si armonizat in sistem. Singura dezorganizata e veverita aici :))
RăspundețiȘtergeresi eu ma bucur ca s-a intamplat relativ repede si fara "dureri" :) Când ma gandesc ca acum 14 ani nu stiam sa pronunt decat cateva cuvinte pe germana si acum... visez pe germana! Stii, se spune ca atunci cand stapanesti o limba straina se intampla sa visezi in limba respectiva si ... exact asta este ciudatenia, pentru ca de multe ori visez despre prieteni din Romania cu care port conversatii pe germana :))
ȘtergereVeverita a fost colosala! de atunci ma uit in fiecare dimineata atenta pe fereastra, doar doar o revad, insa... ori ea e mai matinala, ori s-a mutat :)) Fabrica mea are un parculet dragut, dar poate nu destul de bogat in fructe gustoase pentru burtici de veverite :))
Asta da organizare! In Italia se gaseste asa ceva doar in filme...
RăspundețiȘtergereadevarul este ca sunt destule meserii in care ori se lucreaza in doua schimburi (muncitorii in fabrici) ori incep tarziu si termina programul f. tarziu (vanzatorii, frizerii...) ori au ocupata toata ziua (medicii)! fiecare meserie are avantaje si dezavantaje! :-)
Ștergere