duminică, 19 mai 2024

Turnul berii

(continuare la Vacanta Bad Gögging"10-16 februaie 2024)  
Numele manufacturii "Kuchlbauer" a devenit si mai rasunator din momentul în care proprietarul berariei - de altfel si un mare pasionat de artă, l-a atras pe marele Hundertwasser într-un proiect pentru înfrumusetarea zonei. Fabricantul a suportat întregile cheltuieli pentru construirea unui "Turn al Berii", o artistica cladire concepută de Friedensreich Hundertwasser - unul dintre cei mai de succes arhitecti si pictori ai secolului al XX-lea. 
Turnul Kuchlbauer se dorește a fi un cadou pentru locuitorii din Abensberg și ca „turn de artă a berii” pentru întreaga Bavaria. Datorită farmecului său deosebit, turnul a devenit un magnet pentru vizitatori și, astfel, o mare atractie turistica pentru regiune. 
Planul de construcție a fost  întocmit în anul 2000 si turnul ar fi trebuit sa masoare 70 metri înaltime... Însa, pentru că în Bavaria, nicio clădire nu poate fi mai înaltă decât turnul bisericii locale, proiectul nu a fost aprobat! Arhitectul Hundertwasser a ajustat turnul la 50 metri... însa nici asa nu a fost aprobat! Chiar daca turnul Kuchlbauer era acum mai scund decât turnul bisericii, s-a considerat ca frumoasa cupola de aur era mult prea dominantă! După șapte ani de dezbateri, constructia a putut începe si turnul masoara acum doar 35 metri înaltime. În acest timp, marele artist Hundertwasser s-a stins din viata, motiv pentru care proiectul lui a fost preluat de arhitectul Peter Pelikan, care a condus mai departe lucrarile ultimei cladiri Hundertwasser. Piatra de temelie a fost pusă în anul 2007 si un an mai târzi, cupola aurie pe post de acoperis a fost amplasată pe turn. 
Sfera are un diametru de zece metri și cântărește douăsprezece tone. Pentru construirea turnului au fost folosite aproximativ 140 tone de oțel-armat și aproximativ 15 tone de oțel de profil. Turnul a fost deschis vizitatorilor în ianuarie 2010. 
„Forme rotunde, plăcute, ferestre dansante, podele neuniforme și linii organice, cupole tuguiate și copaci integrati pe terase si acoperisuri – acestea sunt elementele tipice ale clădirilor semnate de Hundertwasser. Arhitectura în perfecta armonie cu natura. Toate acestea îl fac pe Hundertwasser unic în lume.” scrie în brosura ce face reclama acestui turn. 
Asadar, vizita noastra la "Kuchlbauer” a continuat cu urcarea celor 200 trepte pâna în vârful turnului. Pe măsură ce am urcat în turn, am facut cunostinta cu "piticii" si spiridusii care prezita elementele sacre ale artei berii (conform Legii Purității): hameiul, malțul, drojdia și apa. Și desigur, toate acestea sunt prezentate în stilul lui Hundertwasser, cu mozaicuri și bucati de sticla, în culori vii, stralucitoare. La fiecare 10-15 trepte, o mica terasa cu ferestre si arcade, fiecare unica. Mici arbusti isi au radacinile în nișe, pe zidul exterior al turnului. Fiecare etaj este ca o pagina de poveste. 
Sus, în sferă, este o sala generoasa cu banci si un monitor care prezinta istoria turnului si bineînteles procesul de producere al berii. O terasa circulara în jurul cupolei, prezinta o priveliște senzațională asupra venerabilei Bavarii... Ai impresia că atâta frumusețe nu poate fi adevărată! O frumusete simpla si pura, care copleșeste, însa într-un mod tare plăcut!
Dupa coborâre, înainte sa ne ducem la masina lasata în parcare - unde ne astepta nerabdator Leo (ca din pacate, patrupezii nu au acces in turn), am trecut si prin magazinul de suveniruri. Am valorificat voucherul inclus în pretul biletului - am primit patru sticle de bere de manufactura, la alegere. Vara, am fi putut savura un pahar cu bere pe terasa restaurantului. Noi însa am fost in zona, la mijlocul lunii februarie. 
(Acesta a fost ultimul articol despre vacanta la Bad Gögging).

9 comentarii:

  1. Ce iti este si cu unele reguli. Adica, inteleg - daca e vreo porcarie (si sunt.. ohoho daca ai vedea ce kitchiosenii s-au construit numai in Pitesti in ultimii 30 de ani... parca a disparut urbanistica de pe la noi). Dar Hundertwasser a creat lucruri absolut deosebite. De poveste pur si simplu. Nu cred ca ar fi fost o insulta adusa Bisericii, in acest caz, mai degraba un punct turistic interesant. Si un loc cu potential de a aduce bucurie atat localnicilor cat si celor ce vin in vizita.
    Cel putin eu asa vad lucrurile. dar poate ma insel. Nu am vazut planurile constructiei pentru 7 sau 50 de metri.
    Ce frumos e mozaicul din ocglinda. :) Si locul in sine..

    Pupici cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mda, biserica a impus multe reguli, mereu.
      Oricum,Turnul este superb si reprezinta o mare azractie turistica.Acesta a fost ultimul proiect al marelui Hundertwasser de aceea este unul din cele mai importante.
      Am facut multe fotografii insa as fi putut fotografia fiecare coltisor 😂 totul e deosebit!
      Ma bucur ca am aflat de Turn si ca l am vizitat. La Bad Gögging am fost de "n-spe" mii de ori dar doar la Terme.
      Pupici si imbratisari 😘🤗

      Ștergere
  2. Foarte frumos şi interesant ce ne-ai povestit. Deşi nu beau bere, parcă acolo nu aş fi refuzat. Nu ştiu dacăţi aminteşti pozele puse la MFC de la un conac unde-am fost, lângă sibiu. Aceeaşi poveste cu turnul şi acolo, nu i-au lăsat să-l facă mai înalt decât turnul bisericii, deci regulile se pare că sunt la fel.
    Te pup, Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca ma crezi, pâna când nu am ajuns in Germania nici eu nu am baut bere ☺ Acum, beau din an în Pasti...
      ce regulamente ciudate, nu-i asa?! O sa ma duc sa revad pozele cu conacul... Te pup, Potecuta 😘🤗

      Ștergere
  3. Așa aflu și eu de Hundertwasser! Decorurile sunt pur și simplu încântătoare, foarte pe gustul meu. Asta ca să nu mai zic că îmi place berea. :) 🍻

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ooo, cauta pe net picturile lui. Dar mai ales cladirile pe care le a proiectat si ridicat! Absolut speciale!
      Berea germana este foarte buna. Si total naturala. 🫶🏻🤗 Te pup Ana

      Ștergere
  4. Doar lucruri noi pentru mine si arata tare frumos. Cred ca v-ati simtit perfect
    intr-un astfel de spatiu. Multumesc pentru poveste, draga Carmen! Pupici!
    ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. A fost o zi de concediu, defapt, de SPA-concediu... Ne-am simtit super... ca in vacanta! 🥰😍
      Pupici si imbratisari, Suzana draga 😘🤗

      Ștergere
  5. Fascinante! imagini. Hm! In realitate doar îmi imaginez cum se vede totul, în ansamblu, în mișcare!😍☺️
    Berea îmi place mult, și e cam singura băutură alcoolica pe care o gust cu plăcere. Sigur, doar berea "clasica", fara arome de te miri ce. ☺️
    Drăgălaș ☺️ foarte este Turnul! E că o jucărie uriașă! 😍
    Îmbrățișări și pupici cu drag de la quattro pentru trio! 💞😘🐾🍀
    Cât ati urcat voi 200 de trepte Leo a tras un pui de somn. ☺️💗

    RăspundețiȘtergere