vineri, 20 aprilie 2018

Vineri, lumini si umbre





Întreaga saptamâna a fost soare si cer senin. Pare ca aprilie ne-a trecut în salt, din sfârsit de iarna direct în vara! Termometrele s-au ridicat astazi la 30 de grade si caldurile vor ramâne constante, întregul weekend. Este un adevarat cadou pentru cei care lucreaza full-time. Abia am asteptat orele douasprezece ale zilei de vineri ☺ Mi-am petrecut dupa-amiaza în curte, în mijlocul florilor, admirându-le. Ore în sir, nu am facut nimic altceva decât am privit curtea, mutându-ma cu o cafea în mâna, când pe fotolilu de sub marchiza, când pe balansoar (cautând umbra). Am constatat ca nu exista niciun coltisor necolorat în gradina mea! ☺
Sub mângâierea razelor soarelui, lalelele pestrite se înfoaie si se deschid precum macii, pentru ca spre seara sa-si închida din nou gingasele cupele.
O mierla se scalda firesc în mini-iazul nostru si îsi închipuie probabil ca tâsnitoarea este un jacuzzi.
Un grup de vrabiute trec gardul certându-se apoi se despart si dispar brusc; în urma lor, în curte se reasterne linistea. Beti de atâta parfum, bondarii zumzaie fara noima si zboara în zig-zag, nehotarâti unde sa poposeasca, în potirul zambilei roz sau pe petunia catifelata în culoarea rubinului?!
Florile de magnolie mari si carnoase, par a încovoia cu greutatea lor trunchiul copacului, apoi simtindu-se cumva vinovate, se desprind rând-pe-rând si planeaza gratioase pe gazon, concurând în zbor cu fluturii.
Ciresii si prunii îsi ning bogatia petalelor, daruind romanticilor visul de a trai iarna si vara într-o singura zi.
Spre seara, copacii înfloriti îsi accentueaza parfumul, lansând invitatia de a astepta lasarea noaptii în preajma lor. Placuta racoare am savurat-o, întinsa în hamac.
Cercelusul atârnat sub streasina cabanutei pentru uneltele de gradinarit lumineaza ca un semafor în alb si rosu. Sub umbrela unei craite potocalii, furnicuta cu baterie solara s-a pus pe citit.
În afara de Leo care lipaie apa din iazul cu pestisori aurii, nimic nu tulbura linistea din cartier... Cerul este înalt, albastru si plin de stele. Luna sub forma unui biscuit rotund muscat pe trei-sfert, atârna undeva între crengile înflorite ale mahoniei si ale forsiției. Este atâta pace si armonie...



6 comentarii:

  1. <3 ce gradina de vis!!! M-am uitat la foate floricelele in parte - sunt minunate. Se vede cat e mult e iubesti :).
    E atat de frumos in gradinuta voastra. Atata pace si senin! <3
    Vai si Leo e adorabil ;)). hahahaha Cum ii acorda atentie jucariei :))))).
    Si vad ca are prieten si printre ppestisori ;). L-au invitat sa se racoreasca putin :D.
    Superb :). M-am bucurat si eu alaturi de voi.
    Pupici si imbratisari!!!

    cu drag
    rux

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. primavara e superb în gradina! Lalelele sunt atat de vesele, atât de colorate!
      Leo <3 cred ca e un catel fericit!
      Pupici si îmbratisari si de la noi :-*

      Ștergere
  2. cum as putea sa o intitulez?...cu ce se aseamana gradina voastra?...
    o rezervatie de tinerete vesnica si viata fara de moarte?...
    o parada a culorilor pastelate sau o simfonie a miracolului numit primavara?...un colt din rai pe pamant?...
    un loc desprins din vise si daruit celor romantici...privind cerul simti cum te scufunzi in imensitatea cosmosului...
    scuturandu-te din visul frumos dam cu ochii de furnicuta nostima care te provoaca la concurenta.
    Leo isi face ora de joaca nocturna...e pozitiv, dinamic.
    M-am imbatat de frumusetea din culori si miresme.
    Zile placute, pupici draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce frumos te-ai exprimat, Gina draga <3 ce descriere frumoasa!
      Gradinuta noastra este "normala"- sunt cateva gradini pe aici in cartier, ca zau crezi ca esti in Paradis!
      Este tare placut sa stai afara pâna târziu, in zilele calde. Vara este superb, ne petrecem weekendul in gradina, din zori de zi si pana in miez de noapte ;-)
      Leo este un rasfatat mic ☺ Il iubim tare mult si el simte <3
      Pupici si îmbratisari, Gina draga. Noapte buna! :-*

      Ștergere
  3. Frumos,ai un colț de Rai superb...ador florile în grădină,mi-a plăcut și pentru asta îți mulțumesc că mi-ai făcut dimineață frumoasă!
    Duminică plăcută îți doresc,CARMEN!
    Pupici și îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sezonul lalelelor este un festival al culorilor si formelor.
      Ma bucur mult ca ti-au placut, Elena draga.
      Pupici si îmbratisari. Noapte buna!

      Ștergere