luni, 11 decembrie 2017

Abia astept....

... sa vina ziua de miercuri! Am sedinta de masaj - a zecea din cele douăsprezece programari.
Ieri seara am iesit la lopatat zapada de pe aleea din fata casei si din fata garajului. Am muncit mai bine de o ora! Acum simt ca ma doare mijlocul...
Aseara am facut acasa sauna si miercuri am din nou tratament al coloanei vertebrale! Cabinetul la care m-am programat este în apropierea firmei la care lucrez - asa ca pot sa fug pentru o jumatate de ora, indiferent în ce moment al zilei mi s-a propus programarea (din fericire, serviciul meu are program de lucru flexibil - Gleitzeit).
Cabinetul este foarte șic! La intrare, receptionera ma întâmpina mereu cu un zâmbet special, care îmi stimuleaza buna-dispozitie. Daca am sosit prea repede, pot sa servesc o cafea la automatul care sta la dispozitia angajatilor si pacientilor. Etajerele de pe culoarul care duce spre cabinele de masaj sunt pline cu prosoape etichetate. Nu mi-a vent sa cred ca numarul prosoapelor este egal cu cel al pacientilor aflati la momentul respectiv în tratament! Mi s-a mai spus si ca simultan, sunt tratati în diverse cabine 5 pâna la 8 pacienti. Cabinetul nu ofera doar servicii de masaj, ci executa si tratamente de fizioterapie si gimnastica medicala.
Sunt condusa întotdeauna punctual în micuta încapere în care nu exista decât un cuier, un scaun, un taburel, o etajera si masa de masaj. Totul este decorat în culori calde - oranj, galben, crem si bej. De pe etajera, o lampa difuzeaza lumina pala. CD-ul transmite muzica de relaxare. Miroase foarte placut a uleiuri eterice - roiniță, miere, migdale, cocos.
Pe masa de masaj este întins prosopul pufos, pe care este lipit numele meu (mi l-au scris gresit, dar nu am zis nimic - în fond ce conteaza! ☺ Si nu sunt singurii care s-au încurcat la numele meu dublu).
Ma descalt de cizmulite, ma dezbarc pâna la brâu si ma întind pe prosop. Franciska - maseuza la care am fost înscrisa în plan, bate întotdeauna la usa, inainte de a intra. Este o fata tânara, de vârsta fiicelor mele. Este micuta si subtirica, însa are multa putere în brate si degete. Dupa ce îmi face ea masaj, simt ca plutesc ☺ Muschii sunt relaxati, vertebrele îsi recapata pozitia corecta, ligamentele sunt destinse si circulatia sângelui este stimulata si mai intensa. Din pacate doar pentru scurta durata :-( Meseria mea este de asa natura, ca sed pe scaun la birou ore întregi, privesc permanent monitorul si singurele miscari pe care le fac sunt din degete, atunci când transmit comenzi celor doua mausuri. Din când în când abandonez mausul si scriu pentru câteva minute la tastatura. Zi de zi, câte cel putin opt ore... Câteodata, seara când ma duc spre casa si ma urc în masina, am impresia ca cineva mi-a schimbat pozitia scaunului sau a oglinzii retrovizoare ☺ Dupa opt ore de lucru sunt mai mica!
Daca nu as face în mod regulat fitness, m-as ramoli, as anchiloza... Plimbarile zilnice cu Leo în parc îmi prind deasemenea foarte bine ♥ Sananatea este numai una, aveti grija de ea!



18 comentarii:

  1. Heheiiii...in oraselul meu, nu exista un asa cabinet. Imi place programul tau. La anii mei (...cei 63) si-n mediul in care traiesc, imi raman numai plimbarile lungi, zilnice, si momentele de auto observare in asa zisele mele "meditatii". :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. draga mea Nima, eu te admir pentru postarile blogului tau. Emana echilibr - si de altfel, toti cautam echilibrul. Sa controlam balansul. Cakea ta este buna >:D<

      Ștergere
  2. tare ma bucur pentru rasfatul tau, un masaj face minuni si bine mi-ar prinde si mie pentru ca, la fel ca si tine, stau 8 ore pe scaun in fata unui monitor si cand ma ridic la sfarsitul zilei, ma simt ca RoboCop, personajul din fil daca vi-l mai amintiti :)0
    in primavara am avut un parte si eu de un rasfat asemanator, am mers la 12 sedinte de masaj limfatic si, trebuie sa recunosc, dupa, ma simteam usoar ca un fulg :)

    saptamana frumoasa si usoara iti doresc cu drag! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este Pandora draga... toti cei care suntem angajati, suntem mici robotei. Daca nu ne rupem din cand in cand din rutina-zilnica, nici nu vom mai realiza care este diferenta intre viata normala si viata de robot! ☺☺☺
      Te pup si iti doresc sanatate si zile vesele :-*

      Ștergere
  3. Minunat ca faci astfel de sedinte! Tare-i bun masajul! :) Cand nu e loc de masaj fac unele exercitii de relaxare, de intins oase si ligamente :)) - in special dimineata si seara (inainte sa cobor si dupa ce urc in pat) - vreau sa-mi pastrez aceeasi inaltime si flexibilitate pana la adanci batraneti! :)) Si pentru degetele de la maini fac, zilnic, exercitii, din cauza de tastatura si mouse, in special, dar sunt indicate exercitiile oricum. :)
    Iti doresc sa ai o saptamana minunata, Carmen draga! Spor in toate cele ce le ai de facut! Imbratisari si pupici, cu drag, de la trio pentru trio! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sportul ne mentine oarecum sprinteni, insa ca sa fim sanatosi trebuie sa mancam sanatos si sa ne petrecem mult timp in aer liber. Pentru spirit sanatos, avem nevoie de iubire, carti, muzica, etc, etc...
      Te pup draga mea. O saptamana cu multe impliniri sa ai! <3

      Ștergere
  4. Uneori mai trag cu ochiul la acest gen de exercitii:
    https://www.dietetik.ro/exercitii-pe-care-le-poti-face-la-birou-fara-sa-stie-nimeni/11817.html

    Imi plac culorile de acolo. Chiar cred ca relaxeaza! :)
    Sa te bucuri din plin de acest rasfat! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hahaha, multumesc pentru link - mia-m copiat pagina si am pus-o sub folia transparenta de pe biroul meu. Nu sunt exercitii complexe, sunt exercitii mascate ☺☺☺
      Era o vreme cand la ora 10 venea secretara de team si ne aduna in cerc si faceam cateva exercitii de gimnastica. Foloseam si banda elastica, mingiute de plastic, tuburi de burete... exersam dexteritatea, maleabilitatea si spiritul de echipa.
      Hmmm... nu mai e timp de asa ceva. Pacat!
      Multumesc mult Suzana draga! Si tie asemenea, zile pline de veselie!

      Ștergere
  5. hihihi...ar trebui sa avem la servici un spalier de care sa ne atarnam din cand in cand in momentele de pauza, pentru elongatia coloanei vertebrale, cu efect de detensionare a musculaturii spatelui si reducerii durerilor...
    de prin primavara mi-am propus si eu asa o terapie benefica, dar deoarece ne umplem timpul cu tot felul de activitati casnice, lasam pe planul doi sau chiar amanam la nesfarsit astfel de tratamente...chiar nu stim sa ne pretuim sanatatea...
    O saptamana excelenta, draga Carmen!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. asa este Gina draga. Avem tendinta de a amana mereu pana cand vor aparea durerile cronice! Este in natura umana ca o data cu inaintarea in varsta sa devenim mai inceti, mai comozi, mai greoi... Cine mai are putere, trebuie sa se opuna cat mai mult instalarii sedentarismului.
      Masajele ajuta mult, mai laes daca le combinam cu ceva sport.
      Te pup Gina draga. Un start bun in noua saptamana!

      Ștergere
  6. ooo, cât îmi pare de rău că ai probleme legate de coloana vertebrală ! dar mă bucur că ai zilnic şi plimbări cu căţeluşul !!!
    îmi închipui că este minunată şedinţa de masaj - cândva mă ocupam şi eu de câte un masaj pentru mami sau ticuţu, mă foloseam de uleiuri aromate - dar acum nu mai fac faţă, nu-mi ajunge timpullllll... mai mă folosesc prin casă de aromoterapie... şi este la mare rang sofrologia - iar rugăciunea ne ajută pe toţi din casă !
    felicitări celor ce au acel cabinet de fizioterapie !
    îţi doresc, cu drag, o săptămână cât mai însorită ! multă, multă, multă sănătate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumesc pentru gândurile tale bune însa... nu am probleme cu coloana asa de rau incat sa provoc compasiune :-) Masaj si sauna si sport fac in ideea de a nu se inrautati situatia - pentru ca eu stau zilnic pe scaun 8/9 ore si omul prin natura lui este fiinta activa. Ma consolez cu ideea ca nici o meserie nu ofera conditiile perfecte.
      Multumesc mult, o saptamana vesela sa ai si tu!

      Ștergere
  7. si eu am probleme cu coloana, insa ma bucur ca dispui de servicii medicale profesioniste.
    ai descris foarte frumos clinica la care mergi si ca te deconecteaza de la cele cotidiene, rutina si stresul zilnic.
    te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. cred ca nu exista nimeni care sa nu aiba probleme cu coloana daca lucreaza mai mult de 10 ani la birou, stând doar pe scaun in fata computerului.
      Multumesc Anca, te pup si eu.

      Ștergere
  8. Sper ca îti va fi de folos masajul!
    Eu am ramas înzapezita si abia astasi am ajuns acasa!
    Iti doresc sanatate draga mea! ♡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pai cum sa nu fie de folos? ☺ cui nu ii place sa-i fie frâmântati muschii spatelui?!☺☺ Este o relaxare totala!
      Astazi mi-a zis Francisca - maseuza, ca in primele zile cand am venit, muschii umerilor erau atat de contractati! acum simte cum fibrele muschilor s-au detensionat. Si vertebrele sunt mai flexibile :-)
      Macar de 4 ori pe an un tratament wellness recomand oricarei femei! Toate meritam un pic de rasfat fizic si psihic. Confort si echilibru <3

      Dar ce ninsoare a fost pe acolo de nu ati mai putut pleca? 2 metri ☺☺☺ ? Ati fost dependenti de avion, tren sau autoturism? Unde ati fost? Abia astept sa aflu amanunte ☺ Te pup. Ma bucur ca ai revenit <3

      Ștergere
  9. ma bucur ca te rasfeti, o sa fac si eu asta in ianuarie, acu imi cam lipseste timpul!!! te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca auzi ca se vinde undeva timp, anunta-ma si pe mine ;-) si eu sunt în criza! Te pup

      Ștergere