marți, 11 iulie 2023

Pahar auto-pictat

Anul acesta, la scurt timp dupa ce am revenit pe blog, am descoperit "Clubul Mâinilor Maiestre" si am facut cunostinta cu bloggeritele care posteaza saptamânal tutoriale, creatii interesante si transformari simpatice si de efect!
Din dorinta de a participa si eu, mi-am axat atentia asupra unui pahar, nestiind ca de fapt fiecare saptamâna are o anume tema. Si tema nu era "paharul"! Asa ca... am ramas cu proiectul meu de auto-pictare! 
Saptamâna trecuta, exact când eram in concediu la mare si nu aveam acces la arhiva foto, tema saptamânii a fost "transformarea unui pahar"! Tja... asta ghinion! 
Rux însa m-a asigurat ca pot sa inscriu aceasta postare, nu stiu înca unde, dar... ca sa nu gresesc foarte tare, o sa pun link catre toate bloggeritele cu mâini maiestre! ♥ Ca semn ca va admir creatiile si va apreciez ideile! 
In cazul acestui pahar, ideea nu imi apartine, eu am vazut cândva, prezentata la TV aceasta metoda si am încercat-o si eu ☺
Cum se face? Se ia un vas din sticla transparenta - sunt cele mai ieftine. Eu am luat un pahar-de-apa, simplu si desperecheat. Pentru ca se lucreaza cu lacuri - spray, ideal ese sa se lucreze în aer liber. Eu am iesit în curte.
Am dat un strat de vopsea de fond - vopsea alba, din spray - pentru ca prinde uniform. În timpul în care am lasat paharul sa se usuce, am adus un castron adânc, l-am umplut cu apa si... aici începe munca de creatie! LOL! Nuuuu, metoda nu presupune nicio cunostinta speciala, oricine poate sa realizeze un asemenea vas! 
Este nevoie de mai multe spray-uri cu lacuri-metalice. Eu am cumparat de la Teddy un tub auriu, altul aramiu si altul argintiu. Am spray-at în apa - culoarea formeaza automat o pelicula. Am scufundat paharul în apa, asa încât sa pot sa preiau pelicula plutitoare. Apoi am folosit alta culoare si am repetat scufundarea paharului si preluarea peliculei. În final, straturile de vopsea s-au suprapus pe pahar într-un model foarte modern si interesant! Paharul aproape ca s-a pictat singur! ☺
Am lasat paharul la uscat, mi-am scos manusile de protectie, am curatat castronul, am facut ordine la spray-uri si...gata!  
Am folosit mândra paharul ca suport pentru ghiveciul cu floarea portocalie, pe nume "Flammendes Käthchen" sau în versiunea latina: Kalanchoe blossfeldiana
Este o planta suculentă de apartament care încântă privirile tuturor cu ajutorul florilor colorate în nuanțe vii, calde. Crește până la aproximativ 30-45 cm înălțime si poate ajunge la un diametru de 30 cm. Creează o stare de spirit pozitivă și încălzește aspectul oricărei camere, motiv pentru care este cunoscuta si sub numele de "Planta zâmbetului". Este o planta nepretentioasa, care înfloreste ani la rând, frunzele rămânându-i mereu verzi. După ce bobocii au înflorit, florile "îti vor zâmbi" aproximativ 2 luni! O recomand cu drag ♥
Din Clubul Mâinilor Maiestre" fac parte: FioardalisoSuzana, Mihaela, Rux, Diana si Niko ♥ (ordinea nu are nimic de spus,  este doar cea in care mi-au aparut astazi blogurile in banner)
~~~~~~~~~~

18 comentarii:

  1. Cat de frumos a iesit paharul! Felicitari, Carmen draga! ❤ E foarte decorativ. Cred ca are si aspect vintage. Ma bucur ca ai reusit sa inscrii articolul in tabelul pentru "intarziati", la MNiko (si Rux are un astfel de tabel).
    Metoda pare destul de simpla... Hm. Multe mi-au parut simple, pana am incercat. 😄

    Iti multumesc ca ai amitit si numele meu. ❤ Nu am mai reusit sa particip... si regret tare mult. Am inceput sa lucrez la una-alta, dar tot au intervenit altele si entuziasmul se... dizolva cu fiecare zi care trecea. Acum am pe masa un pahar de hartie de la o inghetata... Doar ma uit la el, mai rumeg cate o idee si tot altele imi ocupa mintea si timpul. Uuuff. Poate reusesc macar un proiect si pentru luna iulie. Daca nu, le voi admira pe ale voastre. ❤
    Imbratisri cu drag si pupici de la trio pentru trio! 💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana, dacă te trage inima să termini acele proiecte pe care le-ai început dar nu mai sunt „de actualiate”, te anunț că va exista un tabel în curând și pentru ele. Nu contează din ce lună va fi recuperarea lor.
      Vai ce-mi place salutul acesta al vostru, „de la trio pentru trio”!
      Numai de bine tuturor.

      Ștergere
    2. Diana draga, metoda e intr adevar usoara. Curaj, poti sa faci fara probleme!
      Pai cum sa nu te pomenesc, cand de fapt prin tine , prin Suzana si prin Rux am ajuns sa le cunosc pe celalalte trei Ladys 🤗😍
      Da, adevarul este ca ai nevoie de stare spirituala speciala pentru a reusi ceva "artistic". Merge si prin impunere, dar este de dorit sa fie relaxare 🤗
      Eu m am inscris iar la un curs de 4-5 ore de pictura 😁
      Vom picta impreuna prin metoda pointilismului 😊 Cand am fost in concediu, a avut ziua de nastere colega mea de birou si eu i am oferit ca si cadou, acest curs, la care o voi insoti. Ea a ales modelul pe care il vom picta ☺️
      Te pup. Trimit ganduri bune si imbratisari de la Trio pentru Trio 🐾💞💞

      Ștergere
    3. Niko draga ☺️ pe mine si Diana ne leaga o poveste foarte frumoasa 💖 mama mea si mama Dianei au fost colege de liceu si foarte bune prietene. Acum cativa ani, mama a fist la mine in vizita cu Tanti Sofi si le am plimbat pe aici pana nu si au mai simtit picioarele ( ciclul de postari Alo, aterizeaza bunica si Cotofenele in vacanta). Iar eu, de cate ori trec prin Brasov, o vizitez si pe Diana, deci pupicii sunt de la Helmut si Leo si de la mine, pentru Diana, mama ei si surioara ei 💞
      Pupici. O zi buna 😘

      Ștergere
  2. Am intrat aici din tabelul de luna aceasta și mă intrebam cum să fac să mut intrarea in tabelul de luna trecută că tu ai transformat un pahar de sticlă, iar luna aceasta avem articole de unică folosință, iar la tema paharelor transformăm pahare de hârtie și sau plastic. Apoi am văzut in comentariul Dianei că l-ai pus și în tabelul potrivit (am verificat si e corect). Mă bucur mult că ai reușit să-l pui și acolo ( mai puțin de muncă pentru mine)
    Revenind acum la pahar și la tehnica folosită. Paharul este absolut minunat. Rezultatul și utilitatea oferite acestui pahar sunt perfecte. Sunt atât de frumoase ghivecele în aceste culor marmorate parcă.
    Tehnica aceata de lucru m-a fascinat întotdeauna, pictarea obiectelor în acest fel mi s-a părut mereu ceva wow. Am tot urmărit filmulețe, dar nu-mi era clar ce fel de vopsea se folosește că uneori se vopseau materiale (șepci, teniși, eșarfe), alteori obiecte de metal (componeste de motocicletă, căști de protecție) și chiar și hărtie. Bănuiesc că totuși fiecare folosea un tip de vopsea specific materialului din care era obiectul vopsit.
    Sprayurile folosite de tine esrau specifice pentru sticlă? Am și eu niște sprayuri de vopsea, dar nu mai stiu exact pentru ce suprafețe sunt indicate. Le-am folosit pentru a vopsi coji de fistic sau paste. Crezi că ar fi potrivite să le folosesc în această tehnică?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of of... Bine ca am nimerit, ca doar "pahar" am citit
      Din pacate, nu am tacamuri de plastic sau carton si nici nu ma tenteaza. Dar am un proiect frumos de pictura pe farfurii de portelan. Pacat ca nu se potriveste la tema.
      Cat despre ceea ce am facut eu aici, sprayul este lac color, nici nu stiu alte amanunte. Dar orice spray in apa formeaza pelicula. Poti sa incerci cu sprayurile in dotare. Nu poti sa strici nimic, in principiu.... Sunt curioasa cum iti reuseste 😘 te pup. Si multumesc pentru oportunitatea participarii alaturi de voi 🤗🌹

      Ștergere
  3. Ce interesantă metodă şi pare uşoară. Zic pare, că na, eu văd, pricep, dar când e să fac... vai! :D
    Foarte frumos a ieşit, îmi place mult de tot, bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte simplu. Oricine poate face, zau 👍
      Pupici 😘

      Ștergere
  4. Foarte tare a iesit!!! WOOOOW!! Ce fain ca te poti juca si cu astfel de medii de creatie. Pfff oare de ce nu le fac mai prietenoase ? :(.
    A iesit minunat paharul - suport. Imi place mult. Si, desigur, se incadreaza de minune in peisaj :D.
    Mi-a placut si ideea clubului !! Ce dragut!! :D Eu sunt foarte fericita cand ne jucam impreuna.
    Apropo - vezi ca pe langa farfurii si tacamuri de plastic / unica folosinta (si la asta intra daca nu ma insel niste betisoare, in caz ca va place mancarea asiatica :D), mai este o tema fii creativ in care poti folosi si alte lucruri de unica folosinta (ma gandesc ca aici ar intra foarte multe lucruri - de la caserolele de legume / fructe, la seturile de voiaj, nu? etc). Asta ereferitor la transformarile recreative gazduite de Mniko.
    Pe Provocari Verzi eu am propus pentru vara trei luni de salvam carti - alegem una doua trei.. cate carti vrem (dar sunt maxim patru lucrari pe luna) si facem ceva pentru ele: fie le reconditionam / facem semn de carte, coperta inspirate de carte, fie cream un personaj (de la zero sau transformam o papusa salvata in el, sau ii facem costumatie etc). Asta in cazul in care te tenteaza asa o activitate :D.

    Pup cu drag!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca iti place. Daaa, nu este penzru tine, miroase tare! Eu am spray at afara in curte! Dupa ce se evapora uleiurile nu mai miroase a nimic. Paharul e ok ☺️
      Draga Rux, nu pot sa ma angajez sa reciclez caserole de plastic... Si nici sa transform carti nu ma atrage , imi pare rau dar ... Va voi urmari cu mult drag ❤️
      Cu papusile la fel, nu ma azrage ideea... Dar mi am propus, atunci cand va fi sa fie, daca voi deveni candva bunica, voi construi o casa de papusi, cu mobilier si tot ce presupune o casuta in miniatura. Daca vaoi avea o nepotica. Iar daca va fi un baietel,voi construi un oras, cu strazi penzru masinute si autobuze si alte vechicule pe roti 😅 Asta mi am propus si ma bucur. Semne ca as putea deveni bunica nu sunt! Deci mai trebuie sa astept, un an, poate doi...sau trei 😚
      Pupici si imbratisari 😘🤗

      Ștergere
  5. Frumos pahar! Toată admiraţia mea pentru măiestria mâinilor tale!
    😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Vero, dar aici nu e vorba de talent. E foarte simplu, oricine poate face asa ceva 🤗

      Ștergere
    2. Mie cine ştie ce mi-ar ieşi! 😅
      Şi nici n-aş avea destulă răbdare.

      Ștergere
    3. ah, haioasa mai esti ☺☺☺
      Functioneaza in doi timpi si trei miscari!
      Te pup 😘

      Ștergere
  6. Ce minunata idee! Este deosebit faptul ca modelele sunt unicate prin aceasta tehnica. Un spray in apa nu am incercat pana acum. Insa nu prea am unde sa experimentez asa ceva. Felicitari, draga Carmen! Sunt convinsa ca vei mai face astfel de creatii. Si creste in felul acesta si 'clubul'...
    Pupici si seara buna! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, exact asa este, Suzana! Ai pus punctul pe i! ☺ Fiecare vas pictat in acest mod este un unicat!
      Eu sunt mai ciudata ☺ Nu fac ceva decat daca sunt foarte curioasa cum îmi va iesi mie, sau daca acel ceva imi trebuie neaparat - sa îi stiu scopul ! ☺
      Pupici si seara buna si din partea mea! ❤️😘

      Ștergere
  7. Această tehnică am folosit-o acum câțiva ani pentru unghiuțe, folosind ojă! Super idee cu paharul și lacurile! Felicitări! A ieșit foarte bine!
    Zi cu soare și zâmbete să ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Manichiura?! Wow! Dar nu se lipeste pelicula si pe lânga unghie?!
      Multumesc, Mihaela draga.
      Soare nu mai vrem asa, in exces (38°C!) dar nici furtuna ca azinoapte! 😂😇😬
      Pupici. O zi buna! 😘

      Ștergere