luni, 17 iulie 2023

Nymphaea alba

Micile bucurii hranesc viata cu energie pozitiva. În fiecare zi putem sa descoperim ceva care sa ne încânte: un zâmbet de copil, o frunza, un fluturas, un fir de iarba, sursurul unui izvor... Orice ar purea fi sursa de buna dispozitie! Trebuie doar sa fim receptivi la tot ce ne înconjoara, viata e plina de minuni!
La mine in curte, minunea actuala este nufarul pitic 🪷 Anul trecut nu a înflorit deloc... 
Floarea de nufar ramâne inflorita doar 3-4 zile si se deschide doar 5-6 ore zilnic, când soarele straluceste pe cer. Spre exemplu, aceasta prima floare a inflorit marti si eu nu am apucat sa o vad desfacuta decât în fotografia facuta de Helmut 🫤
Când floarea a atins maturatia (3-4 zile dupa inflorire), bobocul nu se mai deschide si, ca si când ar fi greu, se scufunda încet, în fiecare zi cate un pic pâna cand dispare de pe suprafata apei si începe sa fermenteze. 
Pentru buna mentinere a echilibrului biologic în mini-iaz, noi taiem florile moarte sau frunzele ce îsi schimba culoarea si... deja am observat, urmatorul boboc îsi face loc pe oglinda apei. Poate ca acesta va înflori la sfârsitul saptamâna, sa îi pot admira live petalele albe si sa îi simt parfumul delicat ❤️

15 comentarii:

  1. Îţi ţin pumnii ca să-l poţi admira live şi să-l fotografiezi chiar tu pentru blog.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos este! Sper ca pe celălalt boboc sa îl prin înflorit și tu.
    PS: mereu când văd poze cu iazul vostru mă minunez cum de rezită în fața lui Leo, că știu că știu că și lui îi place bălăceala. Bella mea cred că mi-ar mânca peștii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, chiar daca nu il voi prinde pe urmatorul, va beni un altul si altul.... Nufarul va inflori de acum mereu, pana la sfarsitul verii. Sper sa prind si eu o floare in toata splendoarea ei 🤗
      Leo nu se balaceste in iaz, pentru ca are adancimi in trepte pe o parte si pe cealalta e abrupt. A cazut o data, cand a vrut sa sara peste 😬😅 si de atunci a invatat ca nu e de joaca 🤣 Pestii nu il atrag... Ba cateodata, cand lipaie acilo (ca ii place sa bea apa din iaz, cu toate ca are 3 castroane cu apa proaspata, ( in unul punem apa minerala, nu de la robinet!) Da, si atunci vin pestii pana la gura lui, curiosi... sau prietenosi?! 😅🤣 Dar Leo nu ii observa,nu ii baga in seama.🐶🐳

      Ștergere
    2. Sunt tare ciudați câinii cu apa de băut. Și ai nostri au un castrom mare în care le punem apă permanent. Daca nu e pusă atunci de la robinet, nici nu vor să se atingă de ea. Dar beau apa din piscina în care fac baie, din toate gălețile de grădină care rămân prin curte, din copaia în care țin ghivece cu flori să se satrue de apă, din orice baltă întâlnesc în drum, dar Doamne ferește să bea dintr-un castron curat de apă daca a mai băut și al câine din el (la veterinar) - preferă să rabde de sete.

      Ștergere
    3. ☺☺☺☺☺☺☺☺☺ exact asa face si Leo!
      ba în concediu, a baut si apa din mare! Apa sarata!!!! si aveam in termos pentru el mereu apa rece si proaspata - ii ofeream in castronul lui pe care-l caram mereu in poseta.... nuuuu! Nu e bun! ☺☺☺☺

      Ștergere
  3. Sper să o vezi și tu înflorită! Ai dreptate, trebuie să poți vedea frumosul din lucrurile mărunte ca să te bucuri de viață.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. M am bucurat si de poza pe care a facut o Helmut 🤗 si de boboc... Nimicurile multe, cantitatea si calitatea conteaza 🪷💞 Te pup

      Ștergere
  4. In sfarsit! Abia asteptam sa ne spui despre nuferii vostri.
    Par sa fi evoluat foarte repede, sau asa mi se pare distanta intre postari!
    Pupici si o saptamana frumoasa, draga Carmen!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E vara, se simt bine 🤗 plantele sunt unele vechi, preluate din vechiul bazin. Nufarul e vechi deasemenea. Dar am mai cumparat unul rosu, acela inca nu a facut nicio floare. Poate ii trebuie timp, poate la anul?!
      Pupici si imbratisari. O saptamana buna si tie, Suzana draga 😘

      Ștergere
  5. Ce frumos este! Data viitoare poate îl prinzi când înflorește!
    Bucuriile stau în lucrurile mărunte!
    Zi frumoasă să ai! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, urmatorul boboc se va deschide saptamana aceasta 🤗❤️
      Te pup. Ganduri bune si imbratisari 🤗😘

      Ștergere
  6. Mult adevar in cuvintele tale! ❤ Micile bucurii conduc spre fericire. 😊
    E interesant sa poti "vedea" evolutia unei flori de nufar in propria gradina!
    E o frumusete floarea! Imi plac mult si fotografiile! Ignorand dimensiunea iazului ma pot imagina in gradina... Majorelle! 😊
    Multe bucurii zilnice iti doresc, Carmen draga! ❤
    Imbratisari si pupici cu drag de la noi pentru voi! ❤ 😘 💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Curtea noastra nu e mare... iar iazul este unul mini 🥰 dar il iubim ☺️ si nufsrul e unul pitic, totul aici e la dimensiuni mici, e un mic paradis pentru noi; e o extensie a peretilor casei ☺️ Da, e minunat sa observi evolutia unei plante sau sa vezi ca sub ochii tai, in cuib, ies mierle din ou si invata sa zboare la tine in curte.... Este si mlta munca, dar o munca relaxanta, un izvor de energie pozitiva...
      Te pup Diana draga. Imbratisari si ganduri bune de la Trio pentru Trio 🐾😘💞

      Ștergere
  7. Ei na!!!! Eu nu am vazut articolul:O. Nu stiu de ce nu mi-a aparut in reader... ce ciudat. Bine ca am observat in lista cu articole din dreapta, pe blog, numele - care mi-a sarut in ochi efectiv, mai ales ca avea si alta culoare, nefiind citit.
    Pai sa pierd asa ceva??? :(
    Iti doresc sa prinzi cat mai mult nuferi infloriti :D. Imi place sa ii admir - obisnuiam sa merg cu Ralu in Expo Parc, la noi - acolo erau nuferi pe lacusor. Galbeni. :D

    Citind comentariile referitor la Leo si apa, mi-am amintit de Dodo, in singura data acnd am fost la bunici in curte cu el. Avea evident apa pusa in vasul lui si.. ce face? Se duce glont la chiuveta pe care o aveam in curte, la cismea (o fosta chiuveta emailata, pe care o avusesem la apartamentul in care am copilarit). Si sa bea din ea.. sa lesin :))). Fugi la el striga-l. Era curata, dar mai devreme se spalase cineva pe maini si mi-era sa nu mai fie sapun ceva.. :))). Noroc ca Dodo ma asculta. Cu Kouki... Doamne pot sa strig pana nu mai pot. :)))) Ma ignora banditul si face ce vrea el. Din fericire bea apa de la el din bolisor, dar face si el mofturi, desigur.
    Pupici cu drag!!

    RăspundețiȘtergere