luni, 28 decembrie 2015

A doua zi de Craciun


Cu atâtea bunatati de Craciun, nici nu am apucat sa gustam din toate prajiturile si sorturile de cozonac pregatite sau cumparate - de aceea ne-am propus ca direct la micul dejun sa servim prajitura cu crema de lamâie, prajitura cu ness, placinta cu mere si fulgi de migdale, Panettone, Stollen si Lebkuchen ☺ Toate acestea bineînteles lânga o ceasca cu cafea super-speciala!
Zilele trecute, într-una din plimbarile noastre prin oras, Virgil si-a amintit de vremea studentei când un coleg de grupa - fiu de șeic (sau asa ceva prin Statele Arabe) primea de acasa pachete cu cafea de cea mai buna calitate. Acolo în caminul studentesc, combinau ei boabele dupa retete speciale, astfel încât aroma si taria cafelei sa fie în deplina armonie. Virgil si-a amintit de cafeaua Maragogype, ca de un basm... Pentru ca tocmai ne aflam pe bulevardul central (Augsburg) si nu departe se gasea un magazin cu licenta de prajit boabe de cafea, am intrat de curiozitate sa vedem daca nu cumva au si cafeaua din povestile lui Virgil. Si aveau!☺ De bucurie, Virgil a cumparat o punguta de 250 grame si acasa a combinat-o cu 100 grame cafea Robusta (o cafea tare cu un gust puternic, uşor amăruie, ce conţine mai multă cofeină). Cafeaua Maragogype este un hibrid care combina calitaţile ambelor soiuri - are aroma cafelei Arabica si taria cafelei Robusta. Boaba de cafea Maragogype este cea mai mare boaba de cafea din lume, are gust fin, parfumat si aciditate redusa, asemanatoare cu cea a cafelei Kopi Luwak (diferenta cea mai mare fiind la pret ☺).


Dupa micul-dejun am planificat o excursie la Ottobeuren (90 km distanta de Augsburg) - localitate renumita pentru manastirea benedectina Ottobeuren, ridicata acum 1251 de ani. Fiind cotata drept cea mai frumoasa biserica baroc din lume, bazilica Ottobeuren este sub patronajul Sfintilor Alexander si Theodor. Manastirea adaposteste 18 calugari ce traiesc dupa regulile facute de Sfântul Benedict (n.480 - d.543) - întemeietorul ordinului creștin al călugărilor benedictini, sfânt patron al Europei, venerat de toate bisericile creștine care recunosc cultul sfinților. "Benedict din Nursia este venerat ca sfânt de bisericile catolică, ortodoxe și anglicană, fiind considerat patronul protector al școlarilor, al învățătorilor, minerilor, fierarilor și al muribunzilor, fiind chemat ca ajutor în boli dureroase." (wikipedia)


Slujba tocmi se terminase si în biserica nu mai erau multe persoane, când doua femei au început sa câte "Noapte de vis" - unul din cele mai îndragite colide din lume. Rezonanta salii ne-a impresionat, vibratiile ne-au atins în mod deosebit de placut.
Dupa ce ne-am hranit spiritul, am am intrat în restaurantul manastirii si am servit câte o ciorba gulas cu Brezel - cornul traditional bavarez

Ne-am întors acasa, sa ne pregatim pentru festinul celei de a-II-a seri de Craciun.

19 comentarii:

  1. Foarte frumos interiorul manastirii! Cred ca pe "viu" decoratiunile sunt superbe!
    Zile frumoase, interesante si aromate sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este cea mai frumoasa biserica baroc din lume, asta este parera cunoscatorilor. Pe mine frumusetea ei ma copleseste, de cate ori ii trec pragul. La fel si prietenii pe care i-am dus sa o vada, in numeroase rânduri, au ramas foarte impresionati de maretia si bogatia picturilor si decoratiunilor.
      Un sfârsit de an cat mai frumos sa ai, Suzana draga!

      Ștergere
  2. Mi-ai făcut poftă, dragă Carmen, cu prăjiturile, cafeaua, plimbările și alte bunătăți descrise aici.
    Când citesc toate acestea stau în pat, într-o casa foarte veche, aproape de o piață frumos împodobită căreia i s-a dus vestea, cel puțin în țară și ma gândesc ce șanse ar fi ca tu sa fi locuit exact în casa asta ☺
    Sărbători cu bine și un an nou asa cum ți-l dorești!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. presupun ca esti în Sibiu :)) Am locuit peste 30 de ani în Sibiu, dar din pacate nu într-o casa veche si frumoasa, ci mereu în apartamente de bloc :) Dar, am facut liceul la Gh.Lazar, pe coltul târgului frumos împodobit caruia i s-a dus vestea în tara :) Sper ca am nimerit-o si ca despre SIBIU este vorba :))
      Vacanta minunata iti doresc. Te pup

      Ștergere
    2. Am trecut pe lângă liceul tău azi ☺

      Ștergere
  3. Doamne,ce gasca vesela acolo la voi!!!!
    Sa aveti parte mai departe de veselie,prieteni dragi,armonie,mancare bunaaa:))),plimbari si un pupic de la noi.
    Sarbatori fericite,ca har Domnului mai vin,mai vin!:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim Angi draga! Cu siguranta si la tine in casa a fost mare veselie, baietii au adus fete frumoase la colindat. Sarbatori fericite si clipe de neuitat sa aveti în continuare. Anul Nou sa va gaseasca sanatosi si veseli!

      Ștergere
  4. Pe buna dreptate, cea mai frumoasa biserica, ne-a impresionat enorm! O alta zi minunata ce vi se datoreaza! Iar vremea calda ne-a imbratisat si protejat pe tot parcursul vacantei, parca simt si acum parfumul suav al liliacului salbatic roz...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. liliacul acela a fost... ca cireasa de pe tort! :)
      Ma bucur ca excursia si-a îndeplinit scopul ☺ Pacat ca nu am putut vizita si Kaisersaal - sala "mica" de concerte. Este de asemenea impresionanta.

      Ștergere
  5. Nu am vazut eu foarte multe biserici baroc, dar din fotografiile tale cred ca au dreptate clasamentele, este absolut superba! Si mi s-a parut foarte draguta incursiunea in povestile despre cafele, nu stiu cafeaua despre care povestea Virgil, dar mi-am amintit amuzata despre ce ne-ai scris de Kopi Luwak. Spor la treburi si bucatareli, draga mea, ne asteapta inca o noapte frumoasa intre ani, cu bucurie si veselie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre Benediktinerabtei Ottobeuren am mai scris in cei 6 ani de când am blogul, o laud pentru ca merita :)
      Kopi Luwac este fara doar si poate, cea mai buna cafea pe care am baut-o vreodata în viata mea. Sunt cafegioaica - ma stii ☺ A fost prima data când am baut Maragogype si am fost încântata de aroma.
      Despre bucatrit... noi am incheiat capitolul dupa a dous zi de Craciun :) Gata, acum mâncam doar usurel - avem surplus de calorii adunate la mesele festive ale Craciunului ☺ Si facem loc în stomac, pentru meniul de gala de Anul Nou, noapte pe care o vom petrece la un restaurant :) Din primele zile ale anului 2016 ne-am propus sa mergem la sala de sport, sa ne recapatam forma normala ☺☺☺
      Te pup si iti trimit îmbratisari si urari de sanatate si voie buna! La multi ani!

      Ștergere
  6. Foarte frumoasa familia ta si zambitoare, de altfel si prietenii. Minunate postarile postarile tale din aceasta perioada. O seara placuta!Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim mult, Florina draga!
      Un an nou mai bun, sanatate si împliniri ♥ LA MULTI ANI!

      Ștergere
  7. Aveti asa multe minunatii in zona! Cand vad biserici asa spatioase, monumentale, gandul imi zboara la Praga si la Budapesta. Sunt impresionante lucrarile, ornamentele, toate elementele cuprinse. Cred ca orga se auzea dumnezeieste...
    Oh...si dumnezeiesti sunt deliciile prezentate, trebuie sa scriu si de lucruri dumnezeiesti *-*...deh, cafeaua, castaneeeeeele si intuiesc, eu, nu sunt sigura, ca acelea sunt vinete cu sos de smantana, (poate chiar ceva similar cu imam bayildi)si neaparat trebuie sa ne impartasesti reteta pentru acel admirabil cozonac imbracat in glazura...
    Sunt asa de bucuroasa, acum cand scriu, caci a inceput sa ninga, cam slabut, ce-i drept, cat un fulg-doi, asa ca sa nu ametim prea tare de atata bucurie!! lol :)*-*
    Si ma indrept spre postul urmator, treptat... cu multumiri in avans pentru tot acest rasfat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ce bine ca la voi ninge! Silvia mi-a trimis acum o ora o poza cu natura imbracata în alb... la noi e soare si cer senin, ca intr-o zi de primavara. Nu sunt sanse sa vedem zapad pâna la sfârsitul anului.
      Bavaria este una din cele mai frumoase zone ale Europei, încarcat de monumente istorice si de cult. Acum câtiva ani am fost aici în biserica Ottobeuren pentru un concert: W. A. Mozart - Requiem... o traire mai profunda nu am avut niciodata! Muzica intrepretata de solisti, cor și orchestră, plus decorul bisericii emoționeaza peste măsură si impresioneaza puternic! Este o amintire pe care probabil nu o voi uita niciodata.
      Meniul l-am gândit cu grija, cateva saptamani inainte de Craciun, am scris lista de cumparaturi si am pregatit totul "ca la carte" :)) In colaj, este fotografiata coala pe care am scris Meniul ♦ Zucchini cu sos de iaurt si usturoi ♦ Pulpa de caprioara cu cartofi gratinati si varza de Bruxelles ♦ Crema de vin rosu si mure
      Reteta cozonacul german - Stollen , este la adresa: http://vis-si-realitate-2.blogspot.de/2012/12/povestea-cozonacului-german.html. Cozonacul este "îmbracat" în zahar pudra, simbolizând Pruncul Sfânt în scutecel :)
      Te pup si iti doresc o seara minunata!

      Ștergere
    2. E tarziu, de tot, acum cand scriu... Sa ma scuzi pentru faptul ca nu am fost atenta si n-am observat meniul; dar, eram pe aproape,am intuit, mai ales ca mie imi plac si dovleceii si vinetele in combinatii diverse. Imi place tot ceea ce inseamna migala si precizie culinara, poate ca ar fi trebuit sa ma dedic mai mult acestei pasiuni! O sa incerc, candva, reteta de cozonac, noi fiind mari amatori. Sigur, va trebui sa adaptez culinar per total si sa incerc un regim, sa fac ca totul sa devina "dietetic". (Exceptia, in cazul alor mei, va ramane: adica un meniu clasic, traditional pt sarbatori)Mie imi place diversitatea si o sa caut sa creez, asa ca tine, platouri variate. Asta e, avem nevoie de toate cate un pic, gulorare gust, fantezie... Iti multumesc mult pentru toate cele vizual oferite si te admir pentru afectiunea aratata familiei, pregatindu-le diverse si variate surprize. Si ma intristez sa stiu ca nu vei mai posta. Dar, stiu, "uneori" obosim... "Oboseala" asta trebuie sa o tratam cu optimism, in doze mari! *-* *-* *-*
      O noapte cu stele si pentru maine, o zi minunata!

      Ștergere
    3. Ps. *-* Plus optimism, sanatate si zile senine si ne vom revedea pe fb, cu siguranta! Si nu te descuraja; poate vei mai posta!!...
      (Si culoare, asta am vrut sa scriu la un moment dat, mai sus, in mesaj...)
      *-* Salutari cu drag!

      Ștergere
  8. Sărut mâna, dragă Carmen și bine te-am regăsit. Fiind plecat pe meleagurile natale, de Sărbători, n-am reușit să mai trec și pe net, pe la prieteni. Frumos ați mai petrecut de zilele Crăciunului. Mă bucur mult pentru voi și vă doresc numai zile frumoase și vesele în continuare, la toată familia și toți cei dragi! :-)

    RăspundețiȘtergere