duminică, 7 septembrie 2014

Ultima zi de Plärrer

(continuare la Mâine e ultima zi de Plärrer)

Exista două corturi fixe si enorme - "
Binswanger"(Hasen-Bräu) și "Schaller"(Thorbräu) si înca doua care se monteaza ocazional - "Hühnerbraterei Ebert + Miller"(Thorbräu) si "Sterndl`Alm" (Brauhaus Riegele), cu mese si sute de locuri pe banci de lemn.
Dupa o zi întreaga de umblat prin târg în bataia soarelui, visezi doar sa gasesti un colt de banca la umbra si sa serversti o bautura care sa te racoreasca si sa-ti astâmpere setea. Asa au aparut în târg corturile - în anul 1927 în Plärrer s-au montat primele mese si banci sub copertina. Pe vremea aceea era înca în vigoare prohibitia de alcool de dupa Primul razboi Mondial si ca prima masura de înlesnire, a fost permiterea vânzarea de vin de afine la sarbatorile populare.
Ca peste tot unde se aduna multa lume, se si cânta, asa ca în corturi au aparut scenele si muzica a întregit perfect voia buna. Începând cu anul  1928 în corturi s-a permis consumarea de bere si lânga bere, traditional în Bavaria este covrigul numit Brezel. Pentru cei care doresc sa manânce, corturile de bere ofera în mod traditional gustari taranesti, jumatati de pui la rotisor, pulpe de purcel la tava sau Steckerfisch - peste pe tepusa afumat sau prajit la gratar (păstrăv, fântânel și macrou). Garniturile tipice sunt Knödel (galuste de cartofi), salata de cartofi sau varza calita.

Masura unui pahar de bere este în Bavaria Maßkrug, sau spus simplu Maß, ceea ce corespunde la aproximativ un litru de bere. Chelneritele cu experienta si mult antrenament, pot aduce la masa câte 12-15 într-o tura! Dexteritatea cu care se strecoara printre mese si rapiditatea cu care servesc este de pomina.
Pe lânga corturi, în târgul Plärrer exista o multime de chioscuri de diverse marimi, care ofera mâncare, bautura si dulciuri "to go". (va urma)

18 comentarii:

  1. Hmmmm ..... deși e devreme, pofta a fost stârnită: pulpe de purcel la tavă cu varză călită și piesa de rezistență: bere neagră! :)
    E foarte fain pe acolo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) da, este forte fain! iubesc aceasta atmosfera a târgurilor si serbarilor populare!
      acum este in orasul meu, peste trei saptamâni în München, celebrul Oktoberfest :))) Abia astept!

      Ștergere
  2. La noi este mare sarbatoare a orasului,dar nu se poate compara cu ce e acolo.Din ce arati si povestesti totul e la superlativ.O sa povestesc si eu zilele urmatoare.O duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. serbarile aici au traditii de o mie de ani! orice imceput e greu si... orice copie, de prost gust! am auzit ca in anumite orase (Sibiu, Brasov) serbeaza "Oktoberfest" ... Oktoberfest este unic - doar München!
      Fiecare oras ar trebui sa scoata in evidenta specificul local, doar asa vor avea succes serbarile populare.
      Astept sa povestesti despre serbarea din orasul tau! :) o duminica faina!

      Ștergere
  3. Wow! 1 litru!?! Dacă beau un pahar de bere, intru în comă! :)
    O duminică plăcută, draga mea! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ei na! cum o sa intri in coma, ca doar nu o bei dintr-o sorbitura! bei si manânci si savurezi atmosfera timp de cateva ore, te antrenezi la cântece si glume si nici nu simti cum zboara timpul. O bere poate oricine sa bea (mai multe beri beau "bogatasii" ;))) Un Maß costa 8-9 euro!
      o duminica faina!

      Ștergere
  4. Oare cum or putea să aducă 12 halbe într-o tură, că sunt şi grele? Ce atmosferă îmbibată în distracţie şi voie bună. Şi noi care avem prejudecata că nemţii sunt reci şi introvertiţi.Tare mult îmi plac aceste crâmpeie de viaţă de pe meleagurile ordinii şi disciplinei. Nu mai este cazul să îţi spun că pozele sunt foarte frumoase, că mă aflu într-o continuă repetiţie. Acum merg să citesc toate textele către care ai pus link, căci ieri nu mi-a scăpat nici unul şi mi-a făcut mare plăcere să intru în atmosfera biroului tău, să văd fotografii de-ale tale mai vechi, alături de colegii tăi. Virtual, am servit şi eu o bucăţică de peşte şi am băut din cafeaua aceea fantastică, după ce am admirat sala de sport. Cum spuneam, am mai descoperit câteva crâmpeie din viaţa ta frumoasă şi exemplară. Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. este chestie de antrenament :)) nici eu nu pot sa car nici macar patru pahare! Halba este o jumatete de litru (din germana)! Cine spune ca nemtii sunt reci si introvertiti nu a cunoscut niciodata personal un neamt! astfel de stampile pun cei care se bazeaza pe ce au auzit de la unul si de la altul, mai ales cei care critica, care sunt frustati sau incapabili sa se adapteze la acest stil de viata - cu totul si cu totul altfel decat in România. Aici munca e munca si distractia distractie! :)))
      Ma bucur mult ca ai vizitat si celalalte postari :) poti sa vezi ca ceea ce scriu eu aici nu este exagerare, ci asa este in realitate :)) Te pup draga mea
      O duminica minunata iti doresc!

      Ștergere
  5. Ma gandeam eu ca azi o sa ne inviti la bere!!!:))
    Uite ,chelneritele s-au strecurat pana la mine.:))Acum ce ma fac cu ditamai paharul?Chem ajutoare!:)
    Pupici si multam! M-am saturat ...privind...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) ai patru flacai langa tine, decice ajutoare mai vrei ;))
      te pup si eu, draga mea! duminica faina!

      Ștergere
  6. superba atmosfera!
    si eu trag de gantere ca sa am muschi....ai de capul meu! daca stiam , ma angajam chelnerita si rezolvam problema!:))
    te pup !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)) si faceai si ciubuc în doua saptamâni , cât altii câstiga la serviciu intr-o luna! ;))
      te pup si eu. Duminica faina!

      Ștergere
  7. Bună CARMEN!
    Superbe fotografii,ieri am trecut prin Brașov și am văzut aproape aceiași admosferă ca la tine draga mea!
    Zile fericite și petrecere frumoasă!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. ce-mi place atmosfera asta, veselie si papa bun, asa arata o zi perfecta! :)
    cum or putea fetele acelea sa duca atatea halbe pline, nu stiu dar usor nu le este, mare lucru si dexteritatea! :))
    am vazut in celalat articol si alte atractii...mi-ar placea in acel lift, recunosc, minunat lucru sa vezi panorama
    unui oras si nu numai :)
    pup draga mea draga, seara faina iti doresc si un strat bun in noua saptamana! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) fetele sunt puternice, adevarat! nici eu nu as putea... Si alearga intre mese de la ora 12 amiaza pana la 10 seara sau mai tarziu!
      Liftul este noua atractie a târgului. Cabina este deosebit de comoda si ca un confort suplimentar, ai vaoie sa iei cu tine bauturi (sucuri sau seckt) cumparate in barul turnului.
      Te pup si eu draga mea draga. O seara faina!

      Ștergere
  9. Doamne, ce chelnerite pe cinste, au adidasi in picioare, cred ca fac zeci de kilometrii cu greutatea halbelor in maini...ce-as bea o bere, sa ascult muzica traditionala si sa savurez un steckerlfisch...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intr-adevar si eu le compatimesc! Corturile se deschid la 12 amiaza si "puhoiul" de clienti vine la ora 16. Programul dureaza pana la 22-23 si ultima jumatate de zi nu este timp nici sa mergi la toaleta! Alearga in continuu, cara si servesc, memoreaza comenzile si socotesc banii, inghit glumele chefliilor... na, ca in cort! :))
      Pe 30 serptembrie mergem cu un autocar la Oktoberfest - in München, cu colegii de serviciu. Acolo este de 10 ori mai multa distractie decât aici in "provincie" la Plärrer - si vrea sa zic ca si aici este foarte frumos!

      Ștergere