sâmbătă, 25 aprilie 2015

Insula Mainau - Parada magnoliilor



Magnolia - cea mai veche planta de pe pamant, este un arbust cu adevarat special, simbolizand gingasia, eleganta, puritatea si ingenuitatea. De-a lungul timpului, magnolia a fost asociata cu feminitatea, nobletea si perseverenta. Expertii în florigrafie au atribuit fiecarei flori de magnolie o însemnatate speciala, în general referitoare la sentimente si emotii, la iubire si perfectiunea vietii în doi.
Cu toate ca mediul nativ al plantei este Asia, America de Nord si America de Sud, adusa în Europa, magnolia s-a adaptat extraordinar de bine si a devenit una dintre cele mai iubite plant decorative.
Farmecul albului pur al florilor de magnolie, rozul-antic si gingas sau rosul-vinetiu delicat si plin de candoare sunt nuante tipice, greu de descris în cuvinte si ca atare, nunatele au fost admise ca definitii. Speciale sunt si parfumul suav si forma florilor, cunoscte fiind magnoliile stea, kobus, acuminatafraseripurpurie, tip-lalea, champaca, tripetala si magnolia grandiflora, aproximativ 230 variante care fascineaza botanistii dar si oamenii simplii, romantici, sensibili.
Insula Mainau ofera un spectacol de gala acum la sfârsitul lunii aprilie, magnoliile fiind votate ca fiind "reginele" florilor mijlocului de primavara.

14 comentarii:

  1. Cred si eu ca sunt reginele florilor in aceasta perioada! :) Magnolie cu flori albe nu am vazut niciodata in realitate. Florile de magnolie au o gingasie... speciala... :)
    Sa aveti o zi superba!
    Imbratisari si pupici, cu drag, de la noi pentru voi! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. magnolia din curtea mea abia si-a deschis bobocii. Când am cumparat puiul de arbust, am spus ca doresc sa aiba flori purpurii si intr-adevar asa si ae. Eu insa mi-as fi dorit flori tip-lalea dar magnolia mea este o Magnolia liliiflora (http://de.wikipedia.org/wiki/Purpur-Magnolie). Si creste atât de incet :)) Avea o jumatate de metru acum 5 ani si acum are 80 centimetri :)) Tja... Cand va ajunge la 200 de ani va atinge splendoarea :))
      pupici si imbratisari xoxo

      Ștergere
  2. Magnoliile sunt reginele primăverii,cu ele începe primăvară!
    Mulțumim pentru superbele imagini!
    O duminică cât mai frumoasă îți doresc,CARMEN!
    Cu tot dragul te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, Elena draga!
      un weekend minunat în continuare, iti doresc si eu tie, cu drag.

      Ștergere
  3. Un copăcel aveam și eu pe aici! Zilele trecute mi- am adus aminte de el și l-am vizitat! E rosul vinețiu copăcel de aici! Dar magnolii albe nu am avut ocazia sa întâlnesc! Sau poate ca nu le-am observat! Sunt tare faine! :)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Magnoliile albe, roz si purpurii-vinetii sunt des întâlnite, mai rare sunt florile galbene - cel putin asa gasesc eu, pentru ca nu am vazut decât o data. Dar superbe sunt toate, indferent de culoare sau forma.
      te pup. Seara faina!

      Ștergere
  4. Magnolia, planta frumusetii divine!

    Admirabile imagini! Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce de frumoase magnolii ai vazut. Bag de seama ca pe Mainau nu le-a scapat nicio floare de primavara. Aceea stelata am vazut-o si eu in oras, dar nu am mai apucat sa pun poze si cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Kobus am vazut cel mai des, restul nu le pot identifica, pana nu demult nici nu le stiam cum se cheama, recunosc. Sunt deosebite, au un aer regal.
    Pupicei

    RăspundețiȘtergere
  7. Azi am oprit sa pozez o magnolie mai deosebita ca forma si culoare.In primavara asta, florile au o imensa putere asupra psihicului meu.Fiecare ma incanta peste masura,cu atat mai mult magnolile. Toate bune!

    RăspundețiȘtergere
  8. Superbissim... in doua locatii am reusit sa vad mici, "anemice" magnolii (nb .in stadiu debutant, mai exact ori corect zis, descris)... in curtea unui vecin de cartier si la sora mea...
    Dar aici, clar, e taramul magnoliilor cred... asa cum in Japonia, cherry blossoms sunt peste tot... Paradisul floriilor!!

    RăspundețiȘtergere