marți, 3 februarie 2015

Recomandari

pentru rubrica "Meloman pentru o zi"
Zilele trecute am vazut filmul "If I Stay" cu Chloë Grace Moretz în rolul principal, o actita care m-a impresionat mult prin talent în filmul Carri - un remake al filmlului din '76 bazat pe romanul lui Stephen King. Chloë va împlini saptamâna viitoare 18 ani si este deja o actrita consacrata care a jucat în numeroase filme si a câstigat multe premii internationale. Majoritatea filmelor în care a jucat sunt thriller, fantasy, horror, vapire (mi-a placut interpretarea ei în: Kick-Ass, Let Me In, Laggies, ...) de aceea rolul în "If I stay"(2014) m-a surprins mult, dovedind ca Chloë poate juca si în romante. Pe lânga povestea deosebit de emotionanta a celor doi adolescenti îndragostiti, filmul are si un soundtrack exceptional! Un mixt de balade, melodii pop-rock (Ben Howard - Promise, Salvation - Gabrielle Aplin, Today - Willamette Stone, Lucius - Until We Get There, Halo by Ane Brun feat. Linnea Olsson,  etc) si muzica clasica (Suit No.1 in G major /solo cello - Prelude" - Johann Sebastian Bach,  "Cello Concerto" - Camille Saint-Saëns, "Sonata in B Minor for Solo Cello"- Zoltán Kodály). Chiar daca "If I Stay" nu apare pe listele nominalizatilor la Oscar2015, este un film ce merita vazut si îl recomand cu caldura.

Tom Odell este deasemenea un artist un foarte tânar si foarte talentat. A împlinit 24 de ani, are un BRIT Award (2013), un Ivor Novello Award (2014) si câteva Discuri de Argint, Aur si Platina! Albumul de debut "Long Way Down", precum si extended play "Another Love" au avut parte de mare succes, nu doar în Marea Britanie ci si în Germania, Olanda si alte țări europene.
Una din cele mai frumoase melodii din coloana sonora a filmului "If I Stay", este "Heal" scrisa si interpretata de Tom Odell:
Take my mind and take my pain
like an empty bottle takes the rain
and heal, heal, heal, heal

And take my past and take my sense
like an empty sail takes the wind
and heal, heal, heal, heal

And tell me somethings last

Take a heart and take a hand
like an ocean takes the dirty sand
and heal, heal, hell, heal

Take my mind and take my pain
like an empty bottle takes the rain
and heal, heal, hell, heal

And tell me somethings last

15 comentarii:

  1. Am vazut trailer-ul, este si pe lista mea de filme :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am vazut filmul, nici nu imi era cunoscuta actrita. Multumesc pentru recomandari!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un film la care nu s-a făcut reclamă în mod agresiv...

    RăspundețiȘtergere
  4. Este a doua oară când aud de acest film. Clar, trebuie să-l văd! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sorry, tot de la mine ai auzit si prima data, asa ca... nu conta pe recomandarea asta. Ai vazut cat de diferite sunt gusturile noastre din pdv al filmelor... The Grand Budapest Hotel tie nu ti-a placut deloc, pe mine filmul m-a amuzat.

      Ștergere
    2. No bine, no! Și totuși, de data asta ....„mă risc!” :)

      Ștergere
    3. :)))))) Cine nu riscă, nu câştigă!

      Ștergere
  5. Sper să văd filmul. Mi-a plăcut mult piesa de Bach - unul dintre compozitorii mei preferaţi, a cărui muzică mă încântă nespus de fiecare dată. La câte zgomote ne poluează fonic în fiecare zi, această muzică celestă ne transpune în dimensiuni cereşti.
    Numai bine, dragă Carmen! :-)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. fara muzica nu as putea trai, asta e clar! :)
      Ma bucur mult ca ti-a placut videoclipul. Din pacate înca nu am aflat cine interpreteaza la violoncel... Fantastic instrument!
      Numai bine, Alex draga! ☺

      Ștergere
  6. Multumesc Carmen pentru recomandari! Vine un timp pentru film si un timp pentru muzica...

    RăspundețiȘtergere
  7. nu am vazut filmul!
    mai nou am inceput sa iubesc serialele. am incepute vreo 5 si tot astept sa apara cate un episod! :)
    superba coloana sonora.....versurile la fel....!
    te pup!

    RăspundețiȘtergere
  8. mi-e tare dor de un film, dar nu am timp :(((

    RăspundețiȘtergere