marți, 17 aprilie 2012

Zile de Paști, în artă

Sarbatorile de Paști au reprezentat dintotdeauna un subiect în operele de arta si nu doar în creatiile cu tema religioasa.
Celebra este pânza în ulei (83x139 cm) realizata de artistul baroc Claude Lorrain (*) în anul 1681 si intitulata "Dimineața de Paști". Lucrarea reprezentând un mirific peisaj, se gaseste în galeriile muzeului Städelsches Kunstinstitut din Frankfurt am Main - Germania.
"Plimbare de Paști"("Osterspaziergang") si-a intitulat Johann Wolfgang von Goethe unul din poemele incluse în opera universala "Faust".
Compozitorul danez Johan Peter Emilius Hartmann a scris o sonata pentru orga intitulata "Dimineața de Paști".
Va invit sa dati si alte exemple de capodopere de arta cu titluri asemanatoare :)
UPDATE: 21:00 - STELIANA propune "La Paști - George Topârceanu"


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*) în casa parintilor, sufrageria a fost si este dominata de frumusetea unei copii "Port la asfintit" dupa Claude Lorrain - de care îmi voi aminti întotdeauna cu mult drag.

10 comentarii:

  1. multumesc pentru urari!
    sper ca ai petrecut cu bine

    RăspundețiȘtergere
  2. eeeei, e o temă atât de vastă...
    fără să am gândul de afi "în tema", cred că în artă tema credinţei e dominantă.
    iar între cele două "margimi", naşterea şi moartea-învierea lui Cristos, evident Paştele e dominant (aşa cred, aşa e "evaluarea" mea)...
    Am şi postat, "drumul spre noi", un tablou în care ochii înlăcrimati exprimă mai mult decât toate cuvintele la un loc...
    http://gramofon-gramofon.blogspot.com/2012/04/drumul-spre-noi.html

    RăspundețiȘtergere
  3. interesant:D:) zi faina doamna Carmen!

    RăspundețiȘtergere
  4. E o idee grozava.
    Multumesc si pentru aceasta ocazie; mai aflu cate ceva artistic, mai cunosc bloggeri, imi mai promovez postarile...

    RăspundețiȘtergere
  5. a.O lucrare românească simfonică : "Patimile și Învierea Domnului", oratoriu bizantin de Paşti, compus în 1943 de Paul Constantinescu
    b.Nu există muzeu celebru în lume care să nu aibă lucrări (de la pictura preclasică până la cea modernă) cu temă religioasă de Paşte, unul dintre motivele cele mai reprezentate în pictură fiind "Pogorârea de pe cruce".
    c.Este notorie celebra sculptură "Pietà" a lui Michelangelo de la bazilica Sf.Petru-Vatican

    RăspundețiȘtergere
  6. Carmen, abia acum am vazut postarea! E drept ca azi n-am fost deloc pe blog. Am intrat si eu, e un joc foarte frumos si inspirat. Sa ai o seara excelenta, mii de imbratisari!

    RăspundețiȘtergere
  7. Deosebita initiativa! O (si te) salut cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  8. pe mine m-a impresionat si ma impresioneaza "Coborarea de pe cruce" a lui Rembrandt...
    exprima acea durere muta...acea durere care doare cel mai tare...

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumoasa initiativa! Nu pot decat sa accept cu bucurie o astfel de provocare :) Te sarut!

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunată pictură !
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere